strato @ 2017.05.21. 21:32

Fate Core a TableTopban:

 

cobra @ 2014.11.12. 23:03

(és egyszerűen nem hagyja, hogy írjak ide... semmi csúnya szó, semmi engedély nélküli link... most kezd szétvetni a tehetetlen düh...)

megpróbálom lerövidítve, tőmondatokban:
- Akiknek a Fate Core túl hosszú, azoknak ott van a lerövidített Fate Accelerated, melyet volt szerencsém lefordítani nagyjából: http://utveszto.uw.hu/rpg/rpg_fate.html
- A helyzeti jellemzők addig érvényesek, amíg a történet indokoltnak tartja, ha valaki megkapja a Földre Került jellemzőt, az nem csak egyszer használatos a jelenet során.
- A Képzettségek mélysége számmal és melléknévvel is ki van fejezve, szerintem nem olyan nehéz érteni, mire képes a szereplő.

Most tervezünk a FAE forditásod alapján egy kampányt. Nem tudsz esetleg kiegészitő , leginkább fantasy forditást?
slaGerzson @ 2014.03.05. 12:09

Köszönöm a linket, átfutottam, elég összekapkodottnak tűnik. Szerintük a Jellemzők egyszerűen az Előnyök és Hátrányok összeolvadása, pedig szerintem többek ennél rendszertechnikailag. Aztán teljesen más a "sérülési rendszer", a Fate-ben ki van dolgozva a cselekvések négy fajtája (megoldás, előnyszerzés, támadás, védekezés), elég jól szedték össze a tág Képzettségeket is, melyek mindegyikénél külön foglalkoznak a négyféle cselekvéssel és mindegyikhez írnak három példa kunsztot. Konkrétabb ötleteket adnak a Kunsztok (Stunts) készítéséhez, ugyanígy az Extrák elkészítéséhez is. Szerintem elég eredeti a szereplők fejlődésének rendszere is (Mérföldkövek - Milestones), amiben nincs semmilyen tapasztalati pont, hanem megkülönböztet a szereplő útja során háromféle jelentőségű mérföldkövet (Minor, Significant, Major), mindegyikhez leírja, hogy egy olyan elérésénél mik közül választhat a játékos, a mesélő pedig eldönti, hogy szeretné-e jutalmazni a szereplőt és mikor, és hogy a három fokozat közül melyikkel. Jójez a játék, na.

Én azon töprengtem első olvasáskor egy csomót, hogy a Jellemzők (köztük a High Conception - Főmotívum), a Képzettségek, Kunsztok és Extrák egy kicsit összeolvadnak, vagyis vannak olyan területeik, melyek nem különülnek el egymástól élesen (az Accelerated változatból ki is hagyták az Extrákat). Mert beírhatod Szereplői Jellemzőnek is, hogy kibernetizált űrkalóz, vagy egy megoldhatod a kibernetikákat Kunsztokkal is, de talán jobb inkább Extrákként használni. És akkor itt van még a varázslás és más rendkívüli dolog is. Persze ez is jó a Fate-ben, hogy sokféleképp oldhatsz meg dolgokat (és akár egyetlen játékon belül is!), például a legelső Fate verzióban vagy 8-9 féle mágiaszabályt is felsorolnak mintául...

gront @ 2014.03.05. 11:00
Ami imho szinten fontos, nem elhanyagolhato es vagy atsiklottam felette vagy nem szerepelt, az az ara: pay what you like ha jol emlekszem (de siman letoltheto az oldalukrol am miert ne tamogatna az ember egy ilyen jo cuccot/vallalkozast?:))
vizmi @ 2014.03.05. 00:17

Valóban a cikkből kimaradt, hogy a Fate a Fudge-ból fejlődött ki. Elsősorban azért, mert úgy gondolom, hogy ami igazán zseniális a Fate-ben, azt saját kútfőből tették hozzá, nem pedig átvették.

Bár a fudge-ot rég olvastam, nem rémlik, hogy lettek volna benne jellemzők (ebben a formában) vagy a képzettségek kreatív felhasználása, mint a meghatározások (declarations) a Fate-ben.

Nem akarom a fudge-t leértékelni, zseniális alkotás a maga nemében.

Ugyanakkor csak mert ugyanazt a dobási rendszert használja, nem feltétlenül abból származik minden jó ötlete. A Dark Heresy-ben is d100-zal kell dobni, mégse mondanám, hogy egy MAGUS klón :-)

 

 

 

Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket...

 

Attila @ 2014.03.04. 19:13

--- Évekkel ezelőtt lefordítottam majdnem az egész Fudge-ot és ezt egy kicsit túlzásnak érzem - bár régen olvastam át a Fudge-ot, körülbelül a "Létrát" (Ladder) és a kockadobást használták fel belőle (bár a Létrát is átalakították egy kicsit).


Itt egy viszonylag jó áttekintés a különbségekről, már amennyire emlékszem a Fate dolgaira:

http://balagan.info/comparison-of-fate-rpg-and-fudge-rpg
slaGerzson @ 2014.03.04. 17:42

(és egyszerűen nem hagyja, hogy írjak ide... semmi csúnya szó, semmi engedély nélküli link... most kezd szétvetni a tehetetlen düh...)

 

megpróbálom lerövidítve, tőmondatokban:
- Akiknek a Fate Core túl hosszú, azoknak ott van a lerövidített Fate Accelerated, melyet volt szerencsém lefordítani nagyjából: http://utveszto.uw.hu/rpg/rpg_fate.html

- A helyzeti jellemzők addig érvényesek, amíg a történet indokoltnak tartja, ha valaki megkapja a Földre Került jellemzőt, az nem csak egyszer használatos a jelenet során.

- A Képzettségek mélysége számmal és melléknévvel is ki van fejezve, szerintem nem olyan nehéz érteni, mire képes a szereplő.

slaGerzson @ 2014.03.04. 17:34

(most írok valami rövidke próbát, mert valamiért a hosszabb hozzászólásomat nem akarja engedni a rendszer... hátha ezt...)

Na, ez megy. Akkor megpróbálom darabonként.

 

-------

 

Örülök, hogy végre írt róla valaki, szerintem is az egyik legbabább játékrendszer, a különböző jellemzőkön keresztül talán ez mozgatja meg a legjobba a játékosok fantáziáját és váratlan elemeket is hozhat a játékba, mivel a szabályok "rákényszerítik" a mesélőt, hogy bizonyos helyzetekben találjon ki újabb jellemzőt, amit a többi játékos felhasználhat.


"Talán pontosabb lenne az a megfogalmazás, hogy a készítők fogták a Fudge motort és annak rendszerépítő tippjeit és abból megépítették a saját rendszerüket..."

--- Évekkel ezelőtt lefordítottam majdnem az egész Fudge-ot és ezt egy kicsit túlzásnak érzem - bár régen olvastam át a Fudge-ot, körülbelül a "Létrát" (Ladder) és a kockadobást használták fel belőle (bár a Létrát is átalakították egy kicsit).
 

strato @ 2014.03.03. 14:20

Érdekel valakit esetleg egy Fudge 10th anniversary edition ismertető?

 

Mivel ezeket a rendszereket csak hallomásból ismerem, én ugyanúgy elolvasnám, mint ezt.

Közvetlenül a Bastion ismertető után.  :gonosz:

Attila @ 2014.03.03. 14:14

Ha Batman-nek és Superman-nek is +4-es az "ereje", akkor miért csak az utóbbi képes felemelni egy kamion-t? (azért, mert csak utóbbi "more powerful then a locomotive")


Nem egészen értem, hogy ez most hogy merült fel, a Fate-et nem ismerem annyira, de ha ez is a Fudge megoldásain alapul, akkor egész jól egymás mellé rakhatóak benne az ilyen eltérő képességek.

Fantasy fajoknál meg szuperhősöknél is boncolgatták a többféle skálázhatósági lehetőséget, a rendszer összeácsolóján múlik, hogy mennyire csiszolja össze a dolgokat. Pl az egyik fajnál (pl normál embernél) az átlagos erő az a másiknál (pl szuperhős) csak borzalmas kategória.

Érdekel valakit esetleg egy Fudge 10th anniversary edition ismertető?