Attila @ 2014.03.10. 18:57

Tipikusan olyan játéknak tűnik, ami megérdemelt volna egy Attila-féle ismertetőt.


Január óta itt hentereg egy példány az asztalomon, de se időm se életkedvem nem volt arra, hogy beleolvassak...
Kadmon @ 2014.03.10. 17:18
Guildenstern: Köszönöm a válaszokat!
A nevek kapcsán lehet, hogy nem voltam tiszta, inkább az lett volna a kérdésem, hogy van-e valami játék szempontjából is jogos indoka annak, hogy nem Harcosnak, hanem Daradennek hívják? Pl. az Earthdawnban is ismeri a világ az egyes kasztokat (amik, ha jól értettem Diocletianus leírásából, ott jobban elkülönülnek egymástól, mint itt), mégis csak sima földi nevekkel illetik őket.
Gondolom, a Manna is valami világon belüli kifejezés, de akkor is fura, hogy miért olyat választottak, aminek van magyar jelentése is.
Az idő kérdés így már világosabb, ha jól látom, valami olyasmi, mint a D&D4-ben, ahol 8-10 encounter egy szint, csak itt még idősödhetnek is, nem csak fejlődnek. Ha viszont egy időegység lehet 5 perctől fél évig bármi, nem biztos, hogy van értelme az öregedést az időegységekhez kötni...
LordKortez: A videók helye már az előző cikk idején is ott volt, és akkor sem voltak elérhetőek. Ezt illene már orvosolni. Sőt, a honlap egyetlen változása, hogy most már a fórum sem érhető el, ha jól emlékszem, régebben volt olyan.
LordKortez @ 2014.03.10. 15:36
Sziasztok!

Kellemes meglepetésként ért ez az írás, márt csak azért is, mert jól eső dolog, hogy a magyar szerepjátékos közösségből valaki vette a fáradtságot, hogy kicsit komolyabb (szakmailag jobban megalapozott) mustra alá vegye a FIX-et (vagy másképpen a „Kalandok szülik a legendákat” nevű magyar szerepjáték produktumot).

Előző – elhibázott – írásom után most már értem, mit rontottam el és miket kellett volna kiemelni. Mondjuk az sem elhanyagolható szempont, hogy véleményem szerint „belsősként” képtelenség olyan áttekintő cikket írni, amilyenre kívülállóként képes az ember. Már csak azért sem, mert akik „végigszenvedték” a FIX fejlődésének rögös útját és ismerik a születése körüli motivációkat, eleve kicsit elfogultabbak.

Az írást alaposabban illik majd átnéznem, azonban addig is a cikkhez és a hozzászólásokhoz néhány dolog:

Guildenstern jól látja a kaszt/név kérdését. Ami a mannaforrásos tippet illeti, valóban jogos, hogy a konfliktusok ezek körül is folyhattak volna. Adott is pár jó tippet ez az ötlet a hétvégi játéküléshez.
Egy dolgot szeretnék majd a honlapon fejleszteni, h időm engedi, mivel, ahogy ez az eddigi kicsit nyitottabb bemutatójátékok kapcsán kiderült pár in-game videó sokat mutatna a rendszer működéséből.

Az időegységek – bár az öregedéshez is kapcsolódnak – inkább a fejlődéssel vannak összefüggésben, azaz nem az a kérdés, hogy egy időegység alatt mennyit öregszik a karakter, hanem, hogy mennyi TP-t gyűjt. Ha a realitás úgy kívánja egy időegység lehet 5 perc öregedés is, illetve ha ugrások vannak a történetben akár fél év. A lényeg az, hogy játékidő arányosított legyen a fejlődés. Erre anno a tesztjátékosoknak volt igényük, mert így össze tudták hasonlítani, hogy adott játékülés alatt időarányosan mennyit táposodtak. Egyébként a harcos időegységek általában több TP-t toltak, mint a harcmentesek (attól függetlenül, hogy a rendszer azért ezt kezeli).

Az írást, illetve a konstruktív és kritikai észrevételeket köszönöm!

Üdv!
strato @ 2014.03.10. 13:23

Az "időegység" a játék egy fogalma, amivel a karakterlapon az időt méri. Minden 2 óra játék 1 időegység, vagyis a karakter időegység értékét 1-el kell növelni. Mindenkinek van egy kor besorolása (gyerek, fiatal, stb.), és X időegység után a karakter a következő korba lép. Ha jól értettem ez az alap, de nem vagyok 100% biztos benne.

 

Akkor egy-két húzósabb harc során elég komolyan meg lehet öregedni. :)

Guildenstern @ 2014.03.10. 11:38
A kasztok a világon belül is ismertek (ha jól értem), ezért van saját nevük. A világ dolgai közül elég sok kapott saját elnevezést.

A világ nem unalmas, de nem is tobzódik az egyedi ötletekben. Vannak benn egész jó megoldások. Pl. a lippin faj, ami eredetileg egy kiváló képességekkel rendelkező nép volt, de fellázadtak az istenek egy döntése ellen, így azok megátkozták őket, és most az egyik gyengébb fajnak szamítanak, de megvan bennük a lehetőség, hogy az átok feloldásával visszanyerjék régi képességeiket. Ebben én látok szerepjátékos és játéktechnikai lehetőségeket. Ami nekem nem tetszett, hogy néha elég irreálisnak tűnt számomra a történelem (a valós történelemben nem így mentek a dolgok), és a világ jelen állapota elég statikusnak tűnik. Pl. a világban van tíz manna forrás, amik nagy erőt adhatnak a mágusoknak. Mind a tíz egyedi, jól ki van dolgozva. Ami nem tetszett, hogy ezek nem a világ hatalmi játszmáinak részei, hanem egy tápos mágus rend felügyeli majd mindet, gyakorlatilag kivonva őket a konfliktusokból.

Az "időegység" a játék egy fogalma, amivel a karakterlapon az időt méri. Minden 2 óra játék 1 időegység, vagyis a karakter időegység értékét 1-el kell növelni. Mindenkinek van egy kor besorolása (gyerek, fiatal, stb.), és X időegység után a karakter a következő korba lép. Ha jól értettem ez az alap, de nem vagyok 100% biztos benne.
Orastes @ 2014.03.10. 11:07

A játék valóban a '90-es évek fejlesztési elveit idézi, bár dícséretes, hogy nekiálltak a mai, szinte nem létező magyar szerepjáték-kiadásban egy ilyennek.

 

(Pozitív mintának hasonló nagyságrendből továbbra is Gary Gygax Dangeorus Journeys - Mythus univerzumát hoznám, ami roppantul összetett, sok az informácó, de a rendszer működés közben pár dobás, igaz, a karakteralkotás rutinos szerepjátékosoknak is 4 óra, de utána használható. Amennyiben valaki szereti az ilyen nagyon barokkosan túlcifráczott rendszereket)

aluminiumtrioxid @ 2014.03.10. 09:34

Tipikusan olyan játéknak tűnik, ami megérdemelt volna egy Attila-féle ismertetőt.

Baka @ 2014.03.10. 08:51

Na, köszi!
Valami hasonló mélységű ismertetőt hiányoltam anno a fejlesztőtől, ez alapján azért állást lehet foglalni a játékkal kapcsolatban.

auer @ 2014.03.10. 07:51
Mintha elkésett volna a játék pár évtizedet. Kösz az ismertetőt kb ilyenre számítottam.
Kadmon: időegység: leülünk játszani 6 órát az in game 3 óra. Ha jól értem.
Kadmon @ 2014.03.10. 01:44
Az kiderül, hogy miért van idegen neve a kasztoknak?
A világleírás mennyire tűnik játékban használhatónak? Szóval, a szokásos hegy-és-vízrajz, vagy pedig a fantáziadús dolgok vannak kiemelve?
Ezekről az időegység dolgokról lehetne még írni, mert nem volt teljesen világos, pedig érdekesnek hangzik.