strato @ 2014.05.14. 11:17

Bár az előző részhez hasonlóan számomra nem sok használható tipp volt a cikkben, ez nem az írót vagy a szellemi termékét minősíti. Csak nem én vagyok az elsődleges célközönség, ennyi. Ezzel együtt élvezet volt elolvasni. Köszönet mindkét részért.

auer @ 2014.05.14. 07:13

Kis megjegyzés a mivel színesítsük részhez: próbálkoztam én is de a játékos általában bambulnak, tudják hogy ez a kötelező bullshit része aztán továbblépnek. Új, kevésbé rutinos játékosoknak adhat az élményhez, de vén rókáknak már fel sem tűnik, ott felesleges ilyeneket erőltetni.

 

A cikk maga jó, viszont az állandó hasonlítgatás az AC-hez kicsit nehezen emészthetővé teszi.

galu22 @ 2014.05.14. 07:07
Az "ellenfelek legyenek elérhetők" dologhoz.

Ugye alap, hogy ha megmutatod az ellenfelet, akkor az bármikor meghalhat. Mivel az "elteleportál" elég gagyi megoldás, ezért érdemes lehet előre gondolkozni hogyan tudjon kommunikálni a játékosokkal úgy, hogy önmaga ne legyen veszélyben.

Nálam jól beváltak a mágikus módszerek (álomban megjelenve, Star Wars-osan kivetítve, varázstükörben). Sokat dob egy ellenfélen, ha a játékosok tudnak vele beszélni is.
Persze az is megoldás, ha a társadalmi státusza miatt nem nyúlhatnak hozzá. (pl. a bíboros mégiscsak a francia király minisztere, nem lehet csak úgy lekardozni.)


Továbbá az ellenfelek - ha a játékosok keresztbe tettek neki - tegyenek megfelelő ellenlépéseket.
- a karaktereknek megsúgja valaki, hogy keresik őket (vagy észreveszik hogy követik őket, hogy rosszarcú alakok vannak a lakásuk előtt)
- megpróbálhatja lefizetni a karaktereket
- vagy zsarolni (csatlós elrablása pl.)
- megpróbálhatja meggyőzni őket (nyilván akkor működik, ha az ellenfélnek a saját szempontjából igaza van, pl. Magneto ilyen, Joker már nem igazán)
- persze jöhetnek a szokásos bérgyilkosok is (ha ez igen dúrva, pl. bomba a wc-n, akkor illik figyelmeztető jeleket adni)


Ha kitesszük az illetőt a veszélynek, hogy a karakterek esetleg megölik, akkor érdemes lehet alternatívákon gondolkodni. Egyszerű módszer a fanatikus alvezér, aki továbbviszi a halott főnöke tervét.