bbface @ 2014.06.22. 20:32
Kösz a sok pozitív visszacsatolásért. Nem hitte volna a csapatunk, hogy ennyien bátorítanak minket és elismerik az ötletet.
Úgy fest, nálunk működik a rendszer. Bátran ajánlom mindenkinek.
Bendoin @ 2014.06.19. 16:20
Nagyon kösz hogy megírtad a cikket, szerintem ez egy jó játékszervezési megoldás.
Asyles @ 2014.06.14. 00:56

Ezt az Interlude-ötletet megpróbálom majd elterjeszteni a jelenlegi csoportomban, mert egyrészt nagyon jópofa, másrészt tovább színesíti a karaktereket. :D

 

Nagyon jó kezdeményezésnek tűnik, hajrá-hajrá!

bbface @ 2014.06.11. 13:35
@dekszter
Az én karakterem volt, először én is féltettem, de végül nem lett gond. Bizalom kérdése. Tény, hogy volt már olyan mesélőm is, akire biztosan nem bíznám rá.

@Urban
Megpróbálok majd szerezni egy példányt. Különösen a kalandok összfűzése érdekelne, de a mesélőnek adott utasítások is hívogatók. :)
Urban @ 2014.06.11. 12:20
@bbface
Ha csak a Doomed Pilgrimet ismered, akkor nem ismered a TSL-et :) Ami szerintem átemelhető:
* szigorú utasítások a mesélőnek arról, hogy az adott mikrojátékban mi a dolga;
* a szerkezet, ahogy a rövid kalandok-epizódok egymásra fűzhetőek;
* a mesélőváltás tempója;
* meg az utolsó oldal, ami arról szól, hogy alkalmazható ez más dolgokra is.
De valószínűleg tényleges kipróbálással tudnám csak megmutatni, miért jók ezek a dolgok.
dekszter @ 2014.06.11. 11:41

A legutóbbi játékülésünk alkalmával egy készleten lévő karakter bukkant fel NPC-ként, és semmilyen fennakadással nem járt, hogy a mesélő - eredetileg sem az övé volt a karakter - "átvette felette az uralmat".

Hiába lennék aktív játékos más karakteremmel, nekem ez már nem férne bele.

bbface @ 2014.06.11. 11:03

@galu22

Nagyon jó az ötlet. Így hosszabb kalandokat is le tudunk játszani. Az első ülésen mehet az információgyűjtés, besurranás, vallatás, felderítés, a következőn pedig már más karakterekkel a nyers akció, rajtaütés, dungeonhack, csata. Ezt mindenképp ki fogjuk próbálni. Köszi.

 

Az alternatív összetartó erőre adott tippek is jók. Amennyire kézenfekvőek így olvasás után, annyira nem jutottak eszünkbe. :)
 

bbface @ 2014.06.11. 10:48
@Bulldy
A már megismert NPC-vel való találkozás más mesélőnél valóban lehet kellemetlen. De mivel a szerepjátékok rendszertől függetlenül nagyfokú bizalmat igényelnek játékos és mesélő között, ennek egy bizonyos idő után nem szabad gondot okoznia. A legutóbbi játékülésünk alkalmával egy készleten lévő karakter bukkant fel NPC-ként, és semmilyen fennakadással nem járt, hogy a mesélő - eredetileg sem az övé volt a karakter - "átvette felette az uralmat". Nem játékos karaktereknél ez még zökkenőmentesebben működhet.

@Urban
A The Sundered Landről csak a Doomed Pilgrim kapcsán hallottam. Nem próbáltam, de elég vegyesek az érzéseim. Esetleg van, amit át tudnánk emelni belőle?
galu22 @ 2014.06.11. 10:37

A több kész karakterből, egy-egy kalandra összeválogatott csapat jól működik.


Mi elsősorban olyan történetekhez használtuk, ahol egy játékon belül lehet szükség akcióhősökre és bölcsészekre. Call of Cthulhu-ban az első órát végigbrillírozza a professzor (nyomozás), majd a játékalkalom másik részén (akció) győzködi magát, hogy neki az IRA-terroristával és a háborús veteránnal kell tartania, miközben nem csinál semmit (a többiek esélyének lerontásán kívül).

Működhet persze máshol is: az inkvizíció ügynökei (nyomozók) / space marines (akció)



Valami hasonlót most is használunk egy kalózos kampányhoz. A legénység bizonyos tagjai szoktak estélyekre járni, mások inkább tengeri csatákban és a hajón érzik otthon magukat, egy másik csoport karakter pedig inkább dzsungeltúrázásra alkalmas.
(ez úgy alakult, hogy tengeri csatában két szociálisabb karakter nem tudott semmit csinálni, így átengedtem nekik a tüzér NPC-ket)



Több ötlet is szóba került arra, hogy mi tarthat egyben egy, az átlagos partikhoz képest nagy, 15-20 fős csoportot.

 

- telepesek/ kis falu védelmezői/fiataljai (barbár, indián, poszt-apok, stb.)

- hajó legénysége (Firefly - Star Trek - PotC, de lehet cirkusz, boxsátor alkalmazottai)

- arisztokrata felfedezők (league of gentlemen)

- titkos társaság (forradalmárok, Richelieu démonírtó muskétásai, királypárti angolok, husziták, atlantisziak, illuminátusok)

- katonák (főképp a modern korban bármilyen végzettségű ember elképzelhető)

Urban @ 2014.06.11. 00:21
A körbemesélésből fakadó problémákra már léteznek módszerek. A The Sundered Land pl. nagyon jól elbánik velük - általában egyéb tulajdonságai miatt szokták nem szeretni :)