rmordon @ 2014.07.03. 07:29
Igaz.... Igaz... Nem tudom melyiket utálom jobban a tejbegrízt vagy a 40k-t.... :D :D
Urban @ 2014.07.02. 18:16
rmordon, dekszter: szerintem meg egyenesen a társas érintkezés alapja! Csak gondoljatok bele, hogy mennyi ember nem eszi meg azt, amit ti finomnak gondoltok :) A mindenkinek való játék egy mítosz!

Amúgy nagyon nekem való ez a játék!!! :)
dekszter @ 2014.07.02. 10:02

Tény, hogy azért ismerek olyan játékosokat is akiknek nem mesélném le, mert valószínűleg nem élveznék, de összességében jó anyag

Szerintem ez a story game-ek egyik alapja. Tudni kell, hogy ki vevő a stílusra (főleg a jó pár játékban előforduló meglepő/hirtelen/hangulatosan drámai halálok kapcsán), különben könnyen kisiklik a játék. Mi ezért mertük kipróbálni a Fiasco-t, mert az a játékos, akinek tuti, hogy nem jött volna be/nem tudott volna aktívan részt venni benne, pont hiányzott :) .

rmordon @ 2014.07.02. 08:21
Nagyon tetszett mindenkinek a csapatból, még azon is elgondolkodtam, hogy megveszem :D Jól működött a dolog, igaz mindenki nagyon toleránsan állt hozzá a többiek ötletéhez, ha az alapelveket betartja mindenki akkor jó játék. Volt aki beáldozta egy karakterét a drámai pillanatért, a másik kérésére, de volt olyan is, hogy ezt valaki megtagadta, mert más sorsot szánt neki, egyikből sem volt probléma. Tény, hogy azért ismerek olyan játékosokat is akiknek nem mesélném le, mert valószínűleg nem élveznék, de összességében jó anyag
auer @ 2014.07.01. 22:51
Ma sikerült egy nagyon játékot lebonyolítanunk. Videót a játékról itt éritek el:
HalfDemon @ 2014.06.24. 12:55

 

Az a legutolsó, a tét az, ami nekem nagyon hiányzik ezekből a "sztori game" -ekből.



Ez mondjuk így igaz.

Fiasco, saját jelenet: beleeresztek Tony-ba egy sorozatot, és kirámolom a széfet.
Fiasco, Tony játékosának jelenete: OK, akkor gondolom nem találtál el, csak súrolt.

o_O

 

 

Nekem innen a kispadrol (Es sok forumos jatekkal a hatam mogott) ug tunik, hogy itt a alapveto hiba az, hogy a "és" mar egy masik jelenet lenne a szabalyok alapjan.

Tehat, itt a ok - okozat verpistikes modon borul, ok - ok modra.

 Es ez jatekosi hiba, nem a setting hibaja, szerintem.

(Tehat, szerintem ez ugy lenne helyes, hogy: A tervem az, hogy kirabolom a bankot, ezert Tony fele lovok egy sorozatot.

 Ezt ugy nevezik: "nem jatszol a masik karakterevel, csak a sajatoddal". )

 

Csak ennyit akartam belecsipogni, mert egyszeruen zavart, hogy az nem egyertelmu.

Bulldy @ 2014.06.19. 10:04

Nyílván azért írtam egy X hosszúságú hozzászólást, mert olyan mértékben szeretnék róla beszélgetni.

 

Szerintem érdekes dolog, hogy játékfejlesztők hogyan találják fel újra a gyerekkor játékait. Nekem érdekes nézni a gyermekem fejlődését, a társas kapcsolatainak alakulását:

 

Eleinte a barátnővel együtt játszás annyi volt, hogy egy szobában voltak, de egymástól függetlenül játszottak két különböző játékkal és csak akkor konfrontálódtak, ha ugyanarra a játékra mentek rá.

 

Ebből jutottak el oda, hogy már ugyanazzal játszanak, de még nem azt a történetet. Nem együtt szövik, hanem egymást próbálják meggyőzni.

 

Ha velem játszik, akkor én figyelek arra, hogy az "Igen, de" ne ellenkezés legyen, hanem földobott labda. Így szoktunk Descent 2nd edition -t játszani: főleg narratívan, de néha elkapja az érdekes kockák utáni vágyakozás és dobálunk is valamire.

 

Előbb-utóbb a korabeli gyerekekkel is el fog jutni oda, hogy nem rá akarják egymásra erőltetni az akaratukat, hanem együtt szövik tovább a mesét. (Főleg, ha megmutatjuk nekik, hogy így is lehet. Óvodában már szokott lenni ilyen játék.)

 

Bulldy

 

 

 

QuippeR @ 2014.06.19. 09:23

Ezek a mondatok ugyan úgy kezdődnek, hogy "jó, de", mégis teljes mértékben tagadást mutatnak, és pont ettől lesz az egész gyerekes.

 

Az improv színház nem így működik, ott az "igen" nem csak szójárás, hanem a közösen elképzelt jelenetre vonatkozó ajánlás elfogadása. Az igen után általában "és" jön, illletve a "de" sem tagadás, hanem egy ellenajánlat felvetése.

 

Az átlagos improv jelenet felépítése:

Offer -> yes, and -> yes, and -> yes, and -> yes, and -> yes, and -> yes, and...

Ahol a jelenet az offerből indul ki, és az végig releváns is marad. A barbis ruhás példában valójában nem a zöld ruha az offer (szerintem), hanem a bál, aminek a zöld ruha csak egy része. De a zöld ruha bekoszolódása is teljesen jó ellenajánlat volna (most akkor hogy megy Barbie a bálra?), ha hagyná a barátnő, hogy a másik válaszolja meg.

Tehát itt pont nem az érdekérvényesítés eszköze lenne az igenlés, hanem a másik hozzájárulásának teljes elfogadása, a közös alapok megszilárdítása.

 

Nyilván amúgy senki nem akart erről ilyen mélységben beszélgetni, meg amúgy is egyértelmű, de most már mindegy.

Bulldy @ 2014.06.19. 08:29

Akkor a lányodék elindultak az improvizációs színház útján, ott ez a legalapvetőbb szabály. :)

 

Ebben az életkorban teljesen normális ez, illetve a szerepjáték is (na nem a d20 -al dobálós fajta).

 

Csak vicces volt az írásodat olvasni, mert tényleg ilyen, mikor a barátnőjével barbiznak:

 

"A zöld ruhát veszi fel, mert azt csinálták neki a bálra!"

 

"Jó, de mondjuk azt, hogy a zöld koszos lett és át kell vennie a fehéret!"

 

"Jó, de a zöldet kimossák és amikor megszáradt majd visszaveszi!"

 

"Jó, de... " :)

 

Nyilván ebben benne van, hogy nem utasítják egymást direktben, hogy "Nem adom rá a fehéret, menj és játssz mással!", hanem így próbálják érvényesíteni az akaratukat. :)

 

Bulldy

dekszter @ 2014.06.19. 07:52

Az a legutolsó, a tét az, ami nekem nagyon hiányzik ezekből a "sztori game" -ekből.


Ez mondjuk így igaz.

Fiasco, saját jelenet: beleeresztek Tony-ba egy sorozatot, és kirámolom a széfet.
Fiasco, Tony játékosának jelenete: OK, akkor gondolom nem találtál el, csak súrolt.

o_O
Vagy... kesobb (dramai modon/helyen) hal bele a lovesbe. Vagy flashback jelenetet csinal ahol kiderul, hogy hamis/lopott/saros a cucc. Peldaul :). (Mostmar tenyleg be kellene fejeznem a Fiasco beszamolom :).)