santito @ 2014.07.17. 15:38
Par kulonbseget nagyon jol osszefoglalt Rick Neal, akinek egyebkent nagyon erdemes figyelemmel kovetni a blogjat (www.rickneal.ca) Cortex+ es FATE temaban:

It’s another implementation of the Cortex Plus system, like Smallville, Leverage, and Marvel Heroic Roleplaying. Of the three, it is most like Leverage, building a relatively small dice pool based on an attribute, a skill, a distinction, and an asset9. Complications can be generated through play by the players rolling 1s, and assets can be created by spending plot points.

It nicely models the pacing and style of an action-oriented TV series with a moderately light tone. It does a few specific things to model this:

General competence of the characters. While characters will have some skills rated at d4, the lowest attribute they will have – out of Physical, Mental, and Social – is a d6. So, no character is really hopeless in a broad category of task.

Fast combat. One successful roll takes out an opponent. Named combatants – including the PCs – can forestall being taken out by accepting a complication instead.

Clear distinction triggers. In a lot of the Cortex Plus games, distinctions are left deliberately vague as to the situations where they apply. The distinctions in Firefly have that element to them, but also have special little perks assigned to them, similar to the way distinctions work in Smallville. This does a lot to help players get good mileage out of their distinctions.

Big Damn Hero dice. If you beat your opponent’s roll by 5 or more, you can bank a special die that you can bring in on later rolls to do awesome stuff. This allows the characters to pull off some of the cool things you see them do in the TV series and movie.

Surprising problems and twists. This is caused mainly by the complication mechanics that I discuss below. It allows surprises for both the GM and the players.

Here’s an example. In today’s game, Inara, Mal, and Zoe were in the bar run by an unfriendly character. Mal and Zoe made a big deal about drinking only water6, while Inara ordered a fancy cocktail. While Mal and Zoe were dealing with other stuff, Inara worked the room trying to gather information. Not only did she roll poorly and fail, but she rolled a couple of 1s on the dice. I bought those dice and created the complication Inara has been drugged d8. Now we had an entire sub-plot going with the bad guy’s attempt to kidnap a roofied Companion.

Adventure structure mirrors the TV episode structure. The two scenarios follow the type of act structure that is used in the TV episodes, making the game feel more like a TV episode. This helps with pacing and dramatic flow.

My verdict is that this is a great emulation of the TV show. It’s fun, it moves fast, it encourages and rewards cinematic play. It captures the feel and the heart of Firefly, and should satisfy fans of the series who like RPGs. And, to judge by the group that showed up at my table today, it gets non-gamer fans of the series to try an RPG.

Shiny.
BePe @ 2014.07.17. 04:12
Az Cortex es Cortex+ osszehasonlitasrol en is szivesen olvasnek egy osszefoglalot :)
galu22 @ 2014.07.16. 10:36

A Cortex+ határozottan jobb, mint a Cortex. Próbáljátok ki, Serenitysek. :-)

 

Mik a különbségek?

Bulldy @ 2014.07.16. 10:13

Mekkora kár ezért a sorozatért. Az egyik legjobb sci-fi sorozat. 

 

Én megnéztem az első részt és unalmasnak találtam, így a többit nem néztem meg. :)

 

Bulldy

Callinicus @ 2014.07.16. 09:55
A Cortex+ határozottan jobb, mint a Cortex. Próbáljátok ki, Serenitysek. :-)
Petrus @ 2014.07.16. 06:50

en nem talalkoztam meg olyannal, aki rosszat mondott volna rola

:jelentkezik: :specialsnowflake: :)
galu22 @ 2014.07.15. 17:38

Első olvasatra ez egyrészt túlságosan is hasonlít a Serenityre, másrészt a történetközpontú játékhoz képest meglepően sok szabály van benne.

Anno a Serenityvel az volt a bajom, hogy a rendszere nagyon elfuserált lett. A karakter-jellemzőkkel simán előfordulhatott, hogy a menő verőlegény a 1d12-es skilljével nem bírta eltalálni az átlagos, d6-os védekezéssel rendelkező janit.



Engem is érdekelne, hogy valódi fejlesztés történt-e a Serenity rpg-hez képest. Legalábbis gyanús.

(a d12 verőlegény mondjuk nem feltétlen baj, ha nem találja el mindig a d6os vendéget. Legalábbis az Unisystemben pont azt nem szeretem, hogy közepesen képzett karaktereknél már csak az a kérdés, hogy mennyi extra sebzést kapnak a fix találatukhoz)


Viszont szerepjátékként nem tudom, hogy mennyire jönne be nekem.


Olyan sok különbség szerintem nincs a Serenity/Firefly és a "Star Wars csempészekkel" forgatókönyv között.
Artak @ 2014.07.15. 17:34
Mekkora kár ezért a sorozatért. Az egyik legjobb sci-fi sorozat. Ebből kellett volna húszmillió részt gyártani nem a Star Trekből meg a Csillagkapuból.

Viszont szerepjátékként nem tudom, hogy mennyire jönne be nekem.
Callinicus @ 2014.07.15. 16:29

A Firefly jó sorozat, mellesleg csak 1 évad, szóval ha csak közepesnek tartod, akkor sem veszítesz vele semmit.

Nekem a film is bejött. (Lezárta a sorozatot, kellett.)

Sajnos erős hiány van, űr-kalandozós sorozatokból, lassan 10 éve nincs új Star Trek, a Star Gate: Universe-t is idő előtt elkaszálták, szóval hiánypótló anyagnak mindenképpen jó.

 

A szabálykönyvet biztos át fogom rágni, mert a Marvel Heroic RolePlay-ing nagyon bejön, és remélem, hogy annak kijavították néhány hibáját benne, esetleg találok olyan szabályt, ami alapján a Marvelt tudom jobban értelmezni.

Egyébként a Marvel gyalázatosan van megszerkesztve, pusztán a könyvből, nulláról megtanulni, nagyon nehéz kihívás lett volna, remélem ez jobb. :-)

 

Take my love, take my land...

GothPunk @ 2014.07.15. 16:28
Első olvasatra ez egyrészt túlságosan is hasonlít a Serenityre, másrészt a történetközpontú játékhoz képest meglepően sok szabály van benne.

Anno a Serenityvel az volt a bajom, hogy a rendszere nagyon elfuserált lett. A karakter-jellemzőkkel simán előfordulhatott, hogy a menő verőlegény a 1d12-es skilljével nem bírta eltalálni az átlagos, d6-os védekezéssel rendelkező janit.