Terde @ 2014.08.12. 23:40

Köszönöm az elismerő szavakat!

GITS-SAC-bol jott az otlet az androiddal?
Igen, nem tagadom, a történet egyik fő inspirátora a GITS volt. Ebbe persze nemcsak a SAC, hanem az összes GITS anime beletartozik. Nagy kedvenceim :)

gront @ 2014.08.12. 17:45
Tetszik, koszi.:)
GITS-SAC-bol jott az otlet az androiddal?
Arcana @ 2014.08.11. 15:47
Nagyon tetszett a beszámoló! Remélem, mihamarabb jön a folytatás!
Terde @ 2014.08.11. 12:07

A harci jeleneteket is szetdaraboljatok 10 perces reszekre?
Ez változó. A 10 perces játékidőt rugalmasan kezeljük, tehát senkinek sem kell félbeszakítani a mondatát, cselekedetét emiatt. Ugyanígy a harcoknál is, bár az nyílván egy jóval hosszabb folyamat, ezért gyakran túllépjük az időkeretet, vagy olyan résznél vágunk, ahol ez a legjobban megoldható, utána onnan folytatjuk.Elismerem, így leírva talán furcsának tűnhet, de nem szokott gond jelenteni. Hozzá kell tennem azonban, hogy nagyon kevés nálunk a harci jelenet. Nem vagyok benne biztos, hogy egy harcorientáltabb kalandnál is működne a körváltó. A grandiózusabb ütközetekben több JK is részt vesz, így adott esetben vagy összadódnak a körök, vagy ha a jelenlévő összes játékos érintett, nincs is körváltó.

Elsore belegondolva az nem tunik fairnek, hogy 3, egy helyen kolbaszolo JK ugyanugy 10 percet kap, mint 1 szolozo JK. Valojaban ugyanis nagyon ritka az olyan jelenet, ahol ennyire kulonbozo szakteruletu karakterek egyforman jelen tudnak lenni.
JK találkozásoknál szoktunk duplakört (2x10 perc) használni ha indokolt, de nem mindig. Ha sokan vagyunk akkor csak 10 percet. Az is előfordul, hogy az egyik játékos elnyomja a társát (akinek ezáltal redukálódik a játékideje), de szerintem ez a probléma csapatoknál is előjöhet. Ha egymással tárgyalnak - és ez a leggyakoribb szituáció -, akkor a szakterületből adódó különbségek nem számítanak a játékidő tekintetében.

A szalak osszetalalkoznak majd kesobb?
A történet egy irányba, közös csomópont felé halad, valamint folyamatosan lesznek átfedések, JK találkozások.

Ez az osszefoglalo hany jatekules esemenyeit mondja el?
Összesen négyet: a prológust és az első három játékalkalmat. A prológus egyfajta tesztjáték volt, ugyanis a csapat egy része komoly fentartásokkal fogadta a CP-t, illetve a rendszert is meg kellett ismernünk. Mivel ez sok plusz munkával járt, kissé egybemostam az első játékokat. A későbbiekben játékülésekre lesznek lebontva az összefoglalók, ahol lehet majd látni, hogy adott játékülésen kik voltak jelen, melyik JK-val mi történt.

Nocturna @ 2014.08.10. 19:17

A harci jeleneteket is szetdaraboljatok 10 perces reszekre?
Elsore belegondolva az nem tunik fairnek, hogy 3, egy helyen kolbaszolo JK ugyanugy 10 percet kap, mint 1 szolozo JK. Valojaban ugyanis nagyon ritka az olyan jelenet, ahol ennyire kulonbozo szakteruletu karakterek egyforman jelen tudnak lenni.

A szalak osszetalalkoznak majd kesobb?

 

 +1 (szerk.): ez az osszefoglalo hany jatekules esemenyeit mondja el?

bbface @ 2014.08.08. 11:24
Köszi, azt hiszem, adok egy lehetőséget a körváltós módszernek. Általában külön alaklamat szoktunk szentelni a karakterek egyéni akcióinak, de három játékosnál talán még a húszperces holtidőt valahogyan kibírják majd.
Terde @ 2014.08.07. 22:51

Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat, kérdéseket! A folytatás már Dekszternél van a sütőben :) Jelenleg a 12. játékülésnél tartunk, számításaim szerint 3-4 játékülés múlva érünk a sztori végére.

A körváltóról még néhány szóban:
Elöljáróban meg kell jegyeznem, hogy csak krónikában használjuk a körváltós rendszert, ha együléses történetet mesélek (pl.: CoC-t) akkor együtt van a csapat.
A körváltó nálunk úgy alakult ki, hogy egyre gyakrabban bizonyos játékosok elszakadtak a csapattól, önálló akciókba kezdtek. Pláne, miután egyre összetettebb karaktereket alkottak, ráadásul elég eltérő szerepjátékos stílust képviseltek/képviselnek. Később a csapatlétszám is nőtt, valamint a kellő szabadságot is megkapták a mesékben. Én meg szerettem volna sok szálon futó, összetett történeteket mesélni és ezt csapattal nem tudtam megvalósítani. Ráadásul nálunk rengeteg a párbeszéd, ami négy-öt játékos felett óhatatlanul háttérbe szorítja a játékosok egy részét. Úgy gondolom, legfőképpen ezek a tényezők játszottak közre abban, hogy így játsszunk. Kezdetben nem is mértük az időt, csak „érzésre” váltottam a következő játékosra. De ez nem volt igazán jó, mert a játékosok nem feltétlenül kaptak ugyanannyi játékidőt és lehetőséget. Ezért vezettük be a 10 percet, amit valamelyik játékos szokott mérni a telefonján. Amint „kicsöngetnek”, jön a következő játékos és így tovább. Egyébként nehezen honosodott meg a rendszer az auer által említett probléma miatt: sok volt a holtidő. Azonban mégis visszatértünk ehhez és egy rendkívül hosszú Vampire krónika után, végleg gyökeret vert nálunk a mechnaizmus. Az a tapasztalatom – és úgy gondolom nyilatkozhatok a csapatom nevében -, hogy összességében megéri ez az "áldozat", hiszen így teljesen az adott játékosra tudom szabni a mesét, lényegében teljes szabadságot kapnak. A legnehezebb az, hogy minden játékosra külön kell készülni.

Egyszerre hány játékos ül asztal mellé?
Ez változó, leginkább az „aki ráér” elv dönti el :) Az ideális létszám a 3-4 fő, 5 vagy több játékosnál már nagyon sok a holtidő. Ha sokan vagyunk, akkor igyekszem megoldani, hogy néhány játékos együtt legyen (technikailag ők egy játékosnak számítanak), így lényegében nem kell többet várniuk a körükre.

Mesélőként mennyire megterhelőek a váltások?
Nagyon, ennek ellenére hihetetlenül élvezem :) Főleg, mivel teljesen más környezetben vannak a karakterek. A történetre persze előzetesen felkészülök, de akkor is rengeteg váratlan lépést tesznek a játékosok. Például hirtelen beszélni akarnak az egyik NJK-val, vagy éppen megölik azt akivel másik JK-nál egy tárgyalást terveztem be stb. így borulhat az egész előzetes tervezgetésem. A legnehezebb azonban a sok NJK eljátszása. Elsősorban azért, mert teljesen más mondjuk Peter Garfield intrikus politikai ellenfeleit/szövetségeseit alakítani, mint Max Dewitt bandájának tagjait, ráadásul azonnal át kell állni. Emellett más-más hangulatot igyekszem megragadni.

dekszter @ 2014.08.07. 21:39
Természetesen érkezik majd a folytatás :) . De előtte, a monokatana helyett előkerül még a rokugani acél is ;) .
bbface @ 2014.08.07. 20:34
Remélem, lesz folytatás.
A körváltós mesélési formáról is szívesen olvasnék részletesebben. Egyszerre hány játékos ül asztal mellé? Mesélőként mennyire megterhelőek a váltások?
@ 2014.08.07. 13:07
Tetszetős, várom a folytatást!