Orastes @ 2015.01.06. 13:18

Seti, volt ugyan egy magus-reboot topik, bár a végkövetkeztetés az lett, hogy amíg a jogtulajok nem mondanak semmit, addig nem lesz új játék (a topik egy idő után átment öncélú rejszolásba a harcrendszerről, meg minden egyébe, hogy hogy mit hogy kéne).

 

Nekem a D&D 5. kiadás most teljesen megfelel, nem akarok már belevágni egy újabb, sok oldalas, barokkos rendszer újratanulásába.

seti @ 2015.01.06. 13:07

Olvastam ezt az egész threadet, és több dologra jutottam:

-a Magus egyik kiadásában sem lehet rendesen a képzettségeket használni

-a Magusban azon még mindig megy a problémázás, hogy Af/Mf :he:

 

Miért nem lehetne a Magus világát egy sokkal egyszerűbb rendszerrel játszani?

 

Ez most csak egy költői kérdés volt ugye? :)

 

Ha meg esetleg választ is vársz rá: Azért nem lehet Yneven egyszerűbb rendszerben játszani, mert csili-vili, agyonrészletezett világhoz csili-vili agyonrészletezett szabályrendszer dukál. Még mindig nem tanultad meg? Ejnye-bejnye... :szomoru:

 

Mondhat bárki, bármit, a legnormálisabb képzettségrendszere a D20-as változatnak volt, de az ugye sokak szemében eretnekségnek számít, amiért Ranagol átkát érdemelnék a fejlesztők.

KLM @ 2015.01.06. 12:53

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 

Én inkább a meggyőzés szakértelem specializációjának tekintem... Esetleg mágikus "segédszakértelemnek".

 

Igaz, a meséimben annyi szexjelenet van, mint John Wayne életművében :)
 


 

Igazából a képzettségrendszerből kiemelhető lenne mind az első, mind a harmadik kategória. A harci képzettségek helyett lehetne a fegyvertípusoknak egy "fejlesztési nehézsége", és az alapján lehetne kp-ból bónuszokat venni az adott fegyverre, egyenként.

 

A Codex üdvözletét küldi.  :flower:

 

 

:flower: Tudom, tudom, menjek gépelni :)
 

strato @ 2015.01.06. 12:28

De gustibus non est disputandum. ;)

Lepus @ 2015.01.06. 12:24

 

Herbalizmus, méregkeverés szerintem pont olyan dolgok, amihez lehet próbát rendelni, sikerül-e az a gyógyfőzet, méreg stb. Vallásismeret is akár, pl dobj arra, hogy felismered-e ennek a homályba merült istennek ezt a szimbólumát ilyesmi.

 

Ezzel vitába szállnék, persze ez a saját preferenciám, és teljes mértékben ízlésfüggő.

 

Szóval a méregkeverés, elektronika, szakácsmesterség, stb. képzettségekre nem tartom jó ötletnek a próbák dobálását - egyfajta erőltetett "játékosítást" látok benne, azaz "na legyen valami random ide is, ne csak mindig a harcban".

 

Ha jó szakács vagyok, akkor tudok paprikás krumplit főzni, és nem valószínű, hogy véletlenül paprika helyett cukrot teszek bele és elrontom. Ez halmozottan igaz, ha hosszabb idő áll rendelkezésre, pl. délutánról reggelre lefőz a boszorkánymester egy mérget vagy hatalom italát.

 

Nem azt mondom, hogy nem lehet kitalálni helyzetet ahol lehetne dobatni, csak hogy nem érdemes.

 

Hasonlóan, a tudás jellegű képzettségeknél, én mesélőként egyszerűen csak megmondanám / átnyújtanám egy titkos cetlin az adott képzettséggel rendelkező játékosnak, hogy tanulmányai során egy könyvből emlékszik hogy az milyen isten szimbóluma.

 

Adott mondjuk egy helyzet: a társaság egyik tagja seblázban fekszik 1 ÉP-n, és kell valamit keríteni amivel javítható a túlélés esélye. Elsőnek, ha a karakter nem rendelkezik herbalizmus képzettséggel:

 

- Keresek valami gyógyfüvet amivel segíthetnék a társamon.

- Hol keresel?

- Megnézem hogy van-e valami bozótos vagy bokros rész.

- Az útmenti bozótosban sokféle növény tenyészik. A teljesen hétköznapi bogáncs mellett felfigyelsz egy citromillatú, selymes levelű növénykére, ami több helyütt telepekben nő, valamint nő itt egy magas, bodros levelű növény is, amit a szülőfaludban mérges jégfűnek hívtak, és óva intettek hogy akár hozzányúlj. Itt-ott felismered, hogy kamillavirág is terem.

- Leszedek egy marék kamillavirágot és főzök belőle egy bödön teát, hogy azzal borogathassam a társam sebeit.

- A kamillateával kimosod a sebet, ez egy kis pluszt fog jelenteni a következő stabilizációs mentődobáson.

 

Ha a karakter herbalista:

 

- Keresek valami gyógyfüvet amivel segíthetnék a társamon.

- Hol keresel?

- Vissza tudom idézni, hogy ezen a terepen hol találhatok lázcsillapító hatású füvet?

- Errefelé nagyon elterjedt gyomnövény a jeges kránfű, ami útszéli bozótosokban tenyészik. Mérgező, de kis mennyiségben jelentősen csillapítja a lázat.

- Akkor végigböngészem a közeli bozótosokat.

- A teljesen hétköznapi bogáncs mellett felfigyelsz a citromillatú ambrózia kis telepeire, ami hasznos gyógynövény álmatlanság és székrekedés ellen, és valóban, felfedezel több tőnyi kránfüvet is. Van pár tő kamillavirág is az út szélén.

- Szedek kránfüvet lázcsillapítónak, és leszedek egy marék kamillavirágot is, hogy kimossam vele a társam sebeit.

- A kamillateával kimosod a sebet, és a kránfű tea sikeresen leviszi a lázát. Sikerült stabilizálnod az állapotát, már csak idő kérdése hogy magához térjen.

Orastes @ 2015.01.06. 12:03

Olvastam ezt az egész threadet, és több dologra jutottam:

-a Magus egyik kiadásában sem lehet rendesen a képzettségeket használni

-a Magusban azon még mindig megy a problémázás, hogy Af/Mf :he:

 

Miért nem lehetne a Magus világát egy sokkal egyszerűbb rendszerrel játszani?

noobest @ 2015.01.06. 11:42

Herbalizmus, méregkeverés szerintem pont olyan dolgok, amihez lehet próbát rendelni, sikerül-e az a gyógyfőzet, méreg stb. Vallásismeret is akár, pl dobj arra, hogy felismered-e ennek a homályba merült istennek ezt a szimbólumát ilyesmi.

 

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.

 

A karakter osztálya ad némi iránymutatást, és a játékos-mesélő interakcióból nagyjából minden megoldható.

 

Viszont én ha visszaemlékszem a Magus játékaimra, meg arra amikor az első karakteremet raktam össze, ezek a flavor képzettségek nagyon sokat segítettek, hogy elképzeljem a világot és a karaktert magát.

Hogy pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.

 

És pl. amikor a karakterem az összekuporgatott kp-ből megvette a méregkeverést, az legalább akkora sikerélmény volt játékosként, mintha menő varázstárgyat zsákmányolt volna, és egész csomó új lehetőséget nyitott meg.

 

 

strato @ 2015.01.06. 11:38

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.


Egy herbalizmus próbára nekifutás nélkül több esetet/lehetőséget tudok felfűzni, mint a szexuális kultúrára nekifutással. ;)

 

pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.


Ezt a háttér/ország leírásában is meg lehet ejteni, nem kell, hogy a karakterlapokon is feltűnjön képzettségként.

noobest @ 2015.01.06. 11:37

Ha mondjuk a csapat boszorkánya azt mondja, hogy bízzátok rám a dolgot egy éjszaka és nem lesz itt semmi gond, védőamulett ide vagy oda, akkor talán jobb, ha az ember dobat egyet a dologra, mint ha azt mondja, hogy na akkor írd le légyszíves a dolgot részletesen, hogy dönteni tudjak :)

Azért gyanítom én is, hogy ez egy olyan gyakoriságú eset, ami nem igényel külön képzettséget :)

 

 

A második kategória viszont sokkal jobb így Af-Mf-ben szerintem. Tényleg van értelme annak, hogy kövessem, hogy a karakter épp 25 vagy 45%-on áll szexuális kultúrában?! Vagy hogy próbát dobassak rá?

 

- Dobj próbát szexuális kultúrára!

- Egyes...

- Fúha... hát ez bizony lekókadt...

 

Oké, szóval nincs. Ezek flavor jellegű dolgok. Azt írják le, hogy a karakter mihez ért. Hogy kovács, könyvtárkukac tudós, vagy utcán nevelkedett tolvaj. Nyilván előfordul hogy van a játékra kihatásuk, de én ezt inkább játékos-mesélő interakcióban kezelném, adott esetben bónuszokkal vagy levonásokkal, ha arra kerül a sor. Bőven elég ide az Af-Mf.

 

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 

Lepus @ 2015.01.06. 11:33

Nincs értelme a szexuális kultúra képzettségnek. :)

 

A szexmentes tinédzserkori fantáziálást leszámítva nem látom, hogy hol van ennek szerepe. :)

 

Pont az ilyenekre írtam, hogy a vizeléshez is külön képzettség kell.

 

Bulldy

 

 

Attól függ hogy hogyan tekintjük a dolgokat. Ha szigorúan full OSR szemszögből nézem, akkor a "flavor" képzettségeknek egyáltalán nincs értelme, nem csak a szexuális kultúrának, de a herbalizmusnak vagy a vallásismeretnek se nagyon.

 

A karakter osztálya ad némi iránymutatást, és a játékos-mesélő interakcióból nagyjából minden megoldható.

 

Viszont én ha visszaemlékszem a Magus játékaimra, meg arra amikor az első karakteremet raktam össze, ezek a flavor képzettségek nagyon sokat segítettek, hogy elképzeljem a világot és a karaktert magát.

Hogy pl. Pyarronban az emberek konkrétan tanítják, ill. tanulják a jó szex technikáit - ez máris adott a világnak egy mérsékelten hedonista ízt, ami élesen szembeállította a középkorról élő sztereotípiákkal.

 

És pl. amikor a karakterem az összekuporgatott kp-ből megvette a méregkeverést, az legalább akkora sikerélmény volt játékosként, mintha menő varázstárgyat zsákmányolt volna, és egész csomó új lehetőséget nyitott meg.