Morak @ 2014.10.09. 19:31
Ez a megoldás semmivel nem egyszerűsíti a játékot.
Ennél gyorsabb, egyszerűbb és felhasználóbarátabb megoldás dobni egy kockával és leolvasni a kapott eredményt.

Ennél nincs gyorsabb, és nem is kell.
Ez a korongos megoldás soha nem lesz alkalmazva már látom.
Frigabus @ 2014.10.06. 20:00
Csak a pontosítás kedvvéért: a húzott korongok száma részben valóban a tulajdonság értékétől függ, részben pedig a képesség értékétől. Tulajdonság a játékban igen ritkán növekszik, inkább a képességek növekedése jellemző.
Ha valakinek egy szellemi képessége nő, az nem befolyásolja a test alapú próbáit. Ha egy szellemi tulajdonsága nő, az pedig valójában csökkenti a test alapú próbák sikerének esélyét - mert az illető karakter éppen egy másik oldalát fejlesztette, ami NÉMILEG negatív hatással van az elhanyagolt oldalára. Viszont egy pont szellemi tulajdonság-növekedés lényegileg javítja a szellemi oldalt (bizonyos képességeknél eggyel több korongot húzhat ÉS nagyobb az esély a sikerre), és annál kisebb mértékben rontja a testi oldalt (rosszabb a siker esélye, de ugyanannyi korongot húzhat). Ezzel fogja meg az amúgy nem korlátozott fejlődést a rendszer, mert nem szeretem a félistenes karaktereket.
De amúgy jogos a kritika, de ezen a semleges korongok bevezetésével sem lehetne változtatni, mert a semleges korongnek nincs értelme: amit kihúzok, az vagy siker vagy kurdarc, nem lehet értelmezni a "semlegest".
Ynas_Midgard @ 2014.10.05. 23:48

@ Lord Thanatos

Nem tévedsz; de ugyanez a következtetés már elhangzott (talán többször is) a kommentekben.

Lord_Thanatos @ 2014.10.05. 22:12
Elöljáróban megjegyzem, hogy nem olvastam el a szabálykönyvet, csak a bevezetőt. A kérdésem a következő:
Ha ugye van egy karakterem aminek a négy fő értéke mondjuk úgy oszlik el, hogy:
testi - 10
lelki - 4
szellemi - 3
mágikus -2
Mondjuk legyen ez egy harcos karakter akit én kigyúrtam harcra. Ha testi próbát teszek akkor ha jól értem 10-szer húzok a zacsiból és elég jó eséllyel húzok testi színűt, ami fekete.
Na mármost feltételezzük hogy lehet fejleszteni a karaktert, mert életutat játszunk vagy mittomén. Ha én a karakternek nem a testi tulajdonságait növelem, hanem mondjuk a szellemit, és az megnő mondjuk 7-esre, amíg minden más változatlan marad.
Akkor utána ugyanannál a testi próbánál, amit az előbb is megcsináltam, kisebb lesz az esélye, hogy kihúzom a megfelelő számú fekete golyót, mivel nőtt a nem megfelelő golyók/korongok aránya.
Vagyis azzal, hogy fejlesztettem az egyik képességemet, a másik effektíve rosszabb lett.
Szerintem ez így alapjaiban véve hibás design.
De javítson ki valaki ha tévednék.
Mohan @ 2014.10.05. 08:10
Ha legfeljebb 4 színünk van, akkor egy (vagy két) pakli francia kártya is megteszi. A nagy kérdés az, hogy ettől mennyivel lesz gyorsabb...

De egyébként tényleg csak a semleges szín bevezetésével hozza a megfelelő arányt! És nem lehet túl sok szín sem, mert akkor nagyon lemegy az esély a sikerre. Ezzel pedig az átlagos rendszerek zömét kapásból ki is zárja.
Aleister @ 2014.10.01. 15:00
Lehet, de hogy az itteni hozzászólók több logikus ötlettel szolgáltak, mint a bevezető írás (aminek ugye illene jónak lennie, hogy felkeltse a figyelmet), az biztos. :)
KLM @ 2014.10.01. 10:26

A 192 oldal roppant dicséretes, de amíg a korong-rendszer alapjaiban hibás (lassú, logikátlan), addig sajnos ez nem fegyvertény.

 

Ne legyünk igazságtalanok: lehet logikus, sőt "jó" eloszlást is produkálhat.

 

De nagyon-nagyon lassú.

 

Talán annyiban gyorsítható, hogy egy jelenetre húzol 8-10 tokent és ebből kell gazdálkodni.

Aleister @ 2014.10.01. 09:18

A 192 oldal roppant dicséretes, de amíg a korong-rendszer alapjaiban hibás (lassú, logikátlan), addig sajnos ez nem fegyvertény.

Baka @ 2014.09.30. 21:23

aluminiumtrioxid:

 

Most felkerült mellé egy gyenge 192 oldalas szabálykönyv is.

aluminiumtrioxid @ 2014.09.30. 20:42

Ez a játékmechanika már évekkel korábban előkerült, és akkor is darabokra lett szedve kommentekben. Őszintén nem értem,  minek kellett megint előrángatni.