Xellos @ 2014.11.24. 12:08
Szerintem nagyon jó koncepció, nagyon felületesen tálalva. Nem értek egyet azokkal a véleményekkel, hogy helyszűke miatt.

Inkább olyan érzésem van a szöveggel, hogy volt nagy vonalakban egy ötlet. Fel lett vázolva egy kb. működőképes rendszer hozzá, megalapozva a hangulat. A mesélő meg majd alakítja, ahogy akarja. Legalábbis a "keress egy térképet, rajzolj rá oszt' jó" hozzáállásból nekem ez jön le. A dizájn is hmm... minimalista. Szóval szerintem csak alapból olyan hányavetin lett megírva.

Egy groteszk parodisztikus kaland/hozzáállás szerintem illik hozzá, és egy laza, jó csapattal igen vidámakat lehet játszani.

A HALÁLOS RPG-nél volt egy jó dizájn és egy kb. rendszer világ nélkül, de jelöltem. A Csillaghajónál volt koncepció és dizájn, de kételkedtem a rendszerben - noha jó csapatnál biztos működni fog. Itt szintén jó a koncepció, van valami szabályrendszer, nincs dizájn - de a Csillaghajóhoz hasonlóan jó csapattal szerintem működik. Szóval ez alapján [JELOLOM]
Birbin @ 2014.11.18. 21:19

Ez nagyon eredeti ötlet. A "kolon-hidroterapeuta" vajon milyen próbákhoz kap bónuszt? :)

 

Mindenféle szarkeveréshez. ;)

Dalton @ 2014.11.18. 13:55
"Minden olyan próbán, ami a hős foglalkozását érinti, a hős három kockát tehet hozzá bármilyen dobásához, akkor is, ha egyébként teljesen képzetlen az adott képzettségben. Például ha a hősöd foglalkozása az "orvos", akkor három kockát kap akkor ha el akar rejtőzni egy kórház épületében, vagy egy receptet hamisít, esetleg valami betegjogi kérdésben akar állást foglalni akkor is, ha teljesen képzetlen a hamisítás, lopakodás/rejtőzés vagy jog képzettségben. A foglalkozás általános tapasztalatot jelent abban,amivel a hős napjai nagy részét kitölti."

Ez nagyon eredeti ötlet. A "kolon-hidroterapeuta" vajon milyen próbákhoz kap bónuszt? :)
Sigmund @ 2014.11.14. 10:22

A kiváló alapötlet miatt egyértelműen JELÖLÖM

Cthulhu @ 2014.11.12. 22:32

Koncepció:

Jó! Nekem legalábbis tetszik, de ez inkább ízlés kérdése. Leginkább két dologgal látok problémát: 1. Inkább tűnik keserű korkép-kritikának, mint ténylegesen átgondolt koncepciónak; 2. Így, ebben a formában egyértelműen túl sok egy mikrojátékhoz. Megismétlem: szerintem amúgy jó. Csak nem ebben a formában. Kidolgozatlan és hatalmas ziccereket hagy ki – vélhetően a helyszűke miatt. Ez a „keressünk olyan országot ahol nem vagyunk eretnekek” kampány pedig egészen egyszerűen édeskevés a szettingben amúgy rejtőző (és szerintem kiváló) lehetőségekhez képest. Kár.

 

Tálalás:

Na ez sajnos egészen pocsék – szinte ordít hogy a 4 oldal miatt erősen vágni és zsúfolni kellett a szöveget. Mondatok hiányzó szavakkal, többszörösen összerakott, nyögvenyelős szerkezetekbe préselt szabályok - nem ártott volna egy szövegtanban valamennyire járatos ismerőst megkérni, hogy nézze át az írást. Ez főként azért baj, mert az amúgy üdvözítően egyszerű szabályok megértését eléggé megnehezíti. Szinte magam előtt látom ahogy egy szabályértelmezési vita a játékba illő komédiává változik. Ha ez volt a cél, akkor szerintem zseniális, de ugyanakkor idegesítő is. Aztán ez a tömör, egyhasábos, jellegtelen betűtípussal gépelt szöveghalmaz... Hiába tetszik az alapkoncepció, egyszerűen nem tudom elnyomni az érzést, hogy valami másik játék után nyúljak inkább.

 

Szabályok:

Tetszik az egyszerűség és látok benne jó ötleteket, csak hát megint a helyszűke... Az alapmotor szerintem rendben van, de valamiért nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a harci szabályok gépelése közben egyszercsak besípolt az oldaljelző és.. hát akkor ennyi...

A karakterfejlesztésről szóló részben látni vélem az ötletcsírát, de végeredmény valahogy mégis olyan bárgyúnak tűnik. Szerintem jobban is meg lehetett volna oldani, ha már az ötlet adott volt, de gondolom itt is a helyszűke... Ennek ellenére nekem tetszik hogy külön gondot fordított a fejlődésre, bár ez teljesen szubjektív vélemény. 

 

Összbenyomás:

Ez egy nagyobb hangvételű játék, szerintem akár meg is érdemelné hogy foglalkozzanak vele, de a 4 oldal bántóan szűk ehhez a koncepcióhoz ebben a formában. Erős a gyanúm hogy létezik (vagy létezett) egy teljesebb, átgondoltabb változat, de most erre a versenyre ez lett belőle. Ami számomra leginkább zavaró, hogy a készítő látszólag egészen egyszerűen nem szánta rá a kidolgozásra és az átnézésre a kellő időt. Engem legalábbis kifejezetten bosszant a szabályok kidolgozatlansága, meg az efféle bakik: “…Észak-Afrika és a Közel-Kelet emberi életre nagyobbrészt alkalmatlanná vált, az elképzelhetetlen forróságban gyakorlatilag megszűnt a mezőgazdaság, így ezen területek pásztorkodó lakosai semmilyen fenyegetést sem jelentenek a mégoly gyenge Európai Únióra sem…” ezzel szemben: “A környékről, úgymint Észak-Afrikából, Közel-Keletről, Oroszországból származó holmikért a jelenlegi ár kétszeresét kérik…”. Egyébként érdekelne az az Európai Únió is, amelyik állandóan feloszló, elbukó, egymást hódítgató országokból áll. Lehet hogy van rá magyarázat, csak gondolom nem maradt hely neki. És ez nagyjából az egész játékra jellemző.

Hoild @ 2014.11.12. 21:53
Glatz Ferenc érdemrendre jelőlöm a szerzőt!
zsirvezer @ 2014.11.12. 17:04
Elolvastam és a "V" mint vérbosszú jutott eszembe. 4 oldal és végre jàtszhatok Guy Fawkest:-)
 
Anód:
* Ötletes a disztópikus elképzelés a téveszmék és àltudomànyok uralta Európàról.
* Tetszik a mesélő sara elképzelés, màr ha képes vagy meggyőzni a mesélőt, hogy téved:-) al
* a rendszer jól tàmogatja a gyors jàtékot.
* a karakterlap helyett a személyi karton elnevezés is híven tükrözi az alapkoncepciót.
* vakhit opció
 
Katód:
* a jó alapötletből baltàval faragott koncepció, jelentős finomítàsi potenciàllal. Mi van a vilàg többi részén?
* hajànàl előràngatott példàk, azt mondjàk, hogy minden példa sàntit hàt a GM kukoricàs példa nemhogy sàntít, annak egyszerűen nincs làba. Mert a GMO félelem, pont a hosszú tàvú hatàsainak a nem ismerete miatt van.
* olyan ellentmondàsok amikre szinte könyökölni lehet. 
Pl.: széttagolt Európa egy keménykezű hatalom híjjàn mitől ne lenne a hasonlatos a középkori Itàliàhoz, ami kitünő termőtalaja volt a tudomànynak és a művészetnek?
 
 
Azért is [JELOLOM] jelölöm [/JELOLOM]mert bàr erősen korrajz, de szerintem jó alapot ad annak a gondolatnak az elültetéséhez, hogy igenis a tudomàny az ami valós vàlaszokat képes adni és nem a puszta légből kapott lozungok. Azért mert a tv mondja vagy az internet írja, még nem biztos, hogy igaz. Légy szkeptikus, merj kérdéseket feltenni és bàtran döntögesd a tekintélyből àllított tabukat. Vagy messzire mentem ?
Marvin @ 2014.11.12. 15:47
Tényleg iszonyú borzasztó minden, de én annyira trú vagyok, hogy már az életfogytig tartó kamaszkori angsthoz is cinikus lettem. Annak idején a Szomszédok RPG kevésbé volt prédikálós, mégis nyújtott "korrajzot", már ha egy terepjátéknak feltétlenül kell ilyesmiket nyújtania.
Eberen_Orkodo @ 2014.11.12. 14:56
Csöpög belőle a keserűség. Annyira valóságos, annyira mai és magyarországi, hogy nem szeretnék vele játszani.
cyberdog @ 2014.11.12. 10:22
Valamiért a régi angyalos-démonos házi szerepjátékok jutottak eszembe róla úgy hangulat tekintetében. De érdekes felvetés egy világról ahol az ostobaság tényleg tönkreteszi az emberiséget. Ha jó mesélője van a csapatnak akkor nyilván játszható a dolog, egy konteóhívő mesélővel meg talán még érdekesebb lenne a játékmenet...