Blob @ 2015.01.19. 15:54
OFF:

"A messzi vidékeken manőverező seregek és a szövetségesek toborzása amúgy a szintén klasszikus Lords of Midnightra emlékeztet (Spectrumon, emulátoron és nyugdíjas otthonokban fut). "

Francokat, van klassz kis kipofozott, napjaink gépén is futó verziója:
http://www.gog.com/game/the_lords_of_midnight
és persze a sequelnek is:
http://www.gog.com/game/doomdarks_revenge
strato @ 2014.11.26. 13:33

(OFF)

Eredetileg "rpg"-t írtál, amit inkább magyarítottam, mint átírjam nagybetűsre. ;)

Javítottam, bár az *irodalom túl van a hat szótagon, úgyhogy az megkapta a kötőjelét.

(/OFF)

Marvin @ 2014.11.26. 13:11
Kösz mindenkinek. (A szerepjátékpiacot és -irodalmat amúgy eredetileg egybeírtam, bár a helyesiras.mta.hu kötőjellel javasolja, de tuti nem külön.)
Bulldy @ 2014.11.26. 13:10

Magán Greyhawk -on nagyon keveset játszottam, inkább a Forgotten Realms volt a menő felénk. Még régen az rpg.hu -ról töltöttem le a From the Ashes... magyar verzióját, de ott annyira nem jött át a világ. Vagy két éve kaptam kölcsönbe a D&D3E Living Greyhawk Gazetter -jét, aminek elolvasása után rá kellett jönnöm, hogy igazából Greyhawk erőszinten meséltem FR -t.

 

Én valahogy úgy lőném be a világot, hogy mágia szempontjából kicsit erősebb, mint a Dragonlance, de még sehol sincs a Forgotten Realms -hez képest. Szintén a Dragonlance -hez képest kevésbé hősies alapbeállításon, a kalandozók inkább a kalandért és a kincsért "dolgozó" figurák, mint a jó oldalán küzdő hősök. Nekem inkább a Warhammer Fantasy felé hajlik, bár azért nem annyira "grimdark" vagy hogy szokták azt hívni.

 

Disclaimer: ez mind a fent linkelt kiadvány alapján, lehet a régi verzió más volt.

 

Bulldy

oil_ali @ 2014.11.26. 12:16
Nekem is ez tetszett a legjobban. Őszintén szólva sokkal izgalmasabb áttekinteni mint azt, hogy mi történt kiadásról kiadásra, főleg olyanoknak, akiknek az utóbbi időben (értsd 6-10 év) kevesebb ideje jutott a játékra, mert gyerek-család-munka van...

Szívesen látnék például egy Ravenloft / Dragonlance összefoglalót is, és szerintem nem vagyok vele egyedül.

Egyébként nekem a Grayhawk mindig is az alap volt - benn a fejemben erős párhuzam van a Grayhawk és a Trónok harca univerzuma között, persze tudom, hogy erről szó sincs, de amikor elsőként találkoztam az egyikkel majd a másikkal, ugyanazok az érzések kavarogtak bennem, ezért emocionálisan összekötöttem azokat.

Egy szó mint száz, köszönöm.
fejes91 @ 2014.11.26. 01:23
Hát én csak mellékesen szeretném megjegyezni, hogy ez a cikksorozat a legérdekesebb dolgok közt van az lfg.hu-n, amióta én rpg.hu-t olvasok (hehe), és ez a cikk pedig eddig a széria legszórakoztatóbbja! Bár én kb csak 10 éve ismerkedtem meg a szerepjátékkal, de most nagyon átjött a régebbi rpg-s idők különleges hangulata :) Szóval köszi - mindenkinek!
strato @ 2014.11.25. 22:45

A sorozat indulása előtt azt hittem, hogy öt kiadása van a DnD-nek, ezért kb. 5 részes lesz a cikksorozat. Erre föl itt az 5. rész, de még el sem értük azt a kiadást, amivel először találkoztam. :)


Mi is "csak" 7-8 cikkel számoltunk az elején. Bár még vannak képlékeny részek a sorozat vége felé, most úgy néz ki, hogy 14-15 cikk lesz összesen. Ezen a héten nem jön több rész, de a jövő hét teljes egészében az AD&D második kiadásáé lesz, és utána megyünk is tovább a D&D 3/3.5 és az OGL-OSR felé. A legvégén kitekintünk a CRPG-k (és reményeim szerint a társasjátékok) világába is egy cikkel (de ez utóbbit még nem merem biztosra mondani).
Vorador @ 2014.11.25. 20:16
Kösz a cikket!

A sorozat indulása előtt azt hittem, hogy öt kiadása van a DnD-nek, ezért kb. 5 részes lesz a cikksorozat. Erre föl itt az 5. rész, de még el sem értük azt a kiadást, amivel először találkoztam. :)
strato @ 2014.11.25. 13:12

Számomra azért volt érdekes ez és a korábbi DnegyvenD cikkek, mert én a MAGUS-sal és a Shadowrunnal kezdtem, amiknél ugye a háttér/világ adott. Emiatt számomra mindig is az volt a normális, hogy a szerepjáték egy rendszer és egy világ összessége. A kettőt legfeljebb úgy jutott eszembe szétválasztani, hogyha egy bizonyos játéknál nem tetszett a rendszer, akkor megpróbáltam más játék rendszerével behelyettesíteni (bár megfelelő csapat híján jobbára ez is elméleti szinten valósult csak meg).

 

Noha a létezésükről tudtam, nagyjából egy éve kezdtem el kutatni az univerzális rendszerek közt, hogy megtaláljam azt, amivel mindenféle világban tudok mesélni (és talán néha játszani is), és bár végig szem előtt volt, csak ekkor eszméltem úgymond rá, hogy a világ és a rendszer szétválasztható, azaz egy szerepjáték létezhet anélkül is, hogy világleírások vagy fiktív idővonalak képezzék a részét. Sosem gondoltam igazán bele, mert különösebb okom nem volt rá.

Érdekes látni, hogy a hobbi hajnalán minden mesélő létrehozta a saját világát, amiben mesélt, és csak később bukkantak fel gyári settingek, amikbe gyorsan be lehetett költözni. Persze ennek az okai teljesen érthetők a történelmet megismerve, de a fentiek miatt erre mégis szolidan rá tudok csodálkozni.

 

Ezért is jó ez a cikksorozat. :buszke:

Köszönet az ismertetőért és remélem, hogy mihamarabb folytatódik a 20 év múlva. Mi lesz a következő bemutatott setting?

auer @ 2014.11.25. 12:01
Kösz a cikket