Cthulhu @ 2014.12.03. 21:23

Koncepció:
Jól indul de aztán hamar el is száll – és marad a kihagyott ziccer érzete. Ennyire átfogó témát, ilyen léptékű szabadsággal igencsak nehéz jól megvalósítani az adott terjedelmi követelmények mellett – és sajnos itt nem sikerült. Ráadásul a szabályok ismertetése jól láthatóan elvitte a helyet a koncepció megfelelő kifejtése elől. Így aztán be kell hogy lássuk: ha levesszük a mozis körítést, a játék érdemben nem lesz kevesebb. 
 
Tálalás:
Jó, hogy van valami dekoráció, de nekem valahogy továbbra is ingerszegény az összhatás. A száraz, jellegtelen szöveg és a különféle hibák nagy sikerrel rombolják le a kevéske díszítés által felépített minimális élményt. Sürgősen javaslok egy nagyon alapos átnézést valami íráshoz konyító ismerős által.

Frankó lenne a mesélőnek szóló fejezet is (akit ha már Rendezőnek hívunk, jó lenne konzekvensen), de sajnos nagyrészt az is csak plusz szabályokat taglal.
 
Szabályok:
Alapvetően egyszerűnek, de ugyanakkor kissé hiányosnak és átgondolatlannak érzem a motort. Például nincs megadva, hogy az egyes jellemzőket milyen helyzetekben kell vagy lehet használni. Kicsit nehezemre esik például elképzelni olyan szitut, ahol a túlsúlya miatt komoly egészségügyi problémákkal küzdő kollégám, és a díjnyertes naturalista bodybuilder ismerősöm fizikai szinten egyformán teljesítenének, pedig az ALKAT jellemzőjük ugyanakkora lenne valószínűleg. Vagy ez csak azért kell, hogy megállapítsuk mennyire nehéz őket pisztollyal eltalálni? Ebben sem egyformák.

Érdekes lehet az is hogy 2d6+X csak hét lehetséges eredményt ad – szerintem 11 különböző végeredmény jöhet ki. És egy szimpla d6-on hogy lehet 7-et dobni?
 
Összbenyomás:

Valahogy ez a játék semmilyen szinten nem tud sem újat sem izgalmasat, de még csak szimplán érdekeset sem mutatni. Ami kevéske kijön belőle, abban is sok a hiba. Egyetlen épkézláb indokot sem tudok találni, hogy miért játszanék vele – ha annyira ez a stílus kellene, akkor inkább maradok a Primetime Adventures-nél. 

QuippeR @ 2014.11.28. 17:10
Az elképzelés (koncepció) jó irányba mutat, de gyorsan átfordul egy harci játék leírásába, képzettségrendszerrel, harci próbákkal, fegyverosztályokkal meg minden.
Jó szívvel ajánlok két játékot a szerzőnek átolvasásra, mert szerintem tetszeni fognak neki: Primetime Adventures, Burning Wheel (nem az egész, csak a belief rendszer).
bbface @ 2014.11.26. 10:55

Pofás, jól strukturált és szépen tördelt. Ennél több designt nem kell egy négyoldalas játékba tenni. (A korábbi alnyomatos megoldások mutatósak voltak, de sajnos feleslegesen eszik a tintát). A karakterlap kifejezetten tetszik.

A rendszer szabályai sok lehetőséget lefednek. Néha azt érzem, hogy kicsit feleslegesen. Egy kisrepülő mérete talán nem a legfontosabb. Egyébként korrekt. A több ellenfél ellen folyamatosan csökkenő védekezés pedig nagyon ötletes.

A hangulatból nem éreztem sokat. Értem, hogy filmekről van szó, az elején bíztam benne, hogy egy pörgős, sűrített, ponyvára épülő Savage Worlds klón érkezik majd.

Összességében használható játéknak tűnik, csak nem tudom, mire használnám. Azzal, hogy "bármilyen történet kitalálható, bármilyen szereplőkkel, bármilyen környezetben" lényegében egy általános szerepjáték leírást kaptunk. Nincs semmiféle fókusz. Híve vagyok a nagyjából spontán sztoriknak, de ez a játék különösen nehézzé teszi a mesélő számára az improvizációt.

Kéretlen tanácsként azt javasolnám a szerzőnek, hogy válasszon egy filmes zsánert, és arra hegyezze ki a játékot. Egy profiltisztítás nagyon jót fog tenni neki, addig sajnos szerintem nem érdemes a jelölésre.

Xellos @ 2014.11.26. 09:37

Bajban vagyok ezzel a játékkal. Az elején van egy jó téma meghatározás, könnyen áttekinthető a szöveg, kapott kis hangulatos dizájnt. Még akár működhetne is ez a 4 oldalba belezsúfolva sok kis szabály, hogy gyorsan fellapozható, filmszerűen pörgős kalandokat lehessen összehozni.

 

DE

 

Ehhez a témához még mindig túl soknak érzem a szabályokat. Túl sok dolgot próbál lefedni nagyon konkrétan - és teljesen feleslegesen. Például a képzettségeket szerintem el lehetett volna intézni annyival, hogy a szereplő kitalálja a címszót és hozzárendel egy értéket. Még inkább el tudtam volna képzelni egy Over the Edge-szerű karakteralkotást, és akkor maradt volna hely valami pluszt tenni bele, amivel a rendszer a filmszerűséget támogatja.

 

Ezen kívül a fogalmazással/helyesírással akadtak még problémáim, pedig én sem vagyok egy grammar nazi.

 

Meditálok még egy kicsit rajta, de azt hiszem nem fogom jelölni a játékot ebben a formában. Egy kis javítgatással és átdolgozással lehetne ez sokkal jobb is.

auer @ 2014.11.26. 08:34

Nagyon jó játék DE sajnos a kezdet után elmegy a rossz irányba. Hasonló a korábban kibeszélt 4 oldalba sűrített dnd-klónokhoz csak itt megadták a koncepciót. Kevesebb harci-marci szabály kellett volna. és helyette fél-egy oldal konkrét kalandokkal, játékismertetéssel.

Az hogy a mesélő instant találja ki kalandot nagyon érdekes megközelítés. Viszont mint már párszor ki lett beszélve itt a fórumon ha nem az improvizálás nagymestere aKM (akikről csak legendák szólnak) akkor nem lesz túl élvezetes a játék. Ha meg előre kitalálja akkor ugye a játék értelme veszik el...

A gond az hogy a Rendező és Szereplő inkább csak a hagyományos Mesélő és Játékos szinonimája. Mindenképp jó lett volna pár olyan szabály amivel a játékosok beleszólhatnak a történet alakításába ez mesélői oldalról ilyen helyzetben nagy segítség. Talán érdemes lett volna magát a filmforgatást is beemelni a játékba, valami Trópusi vihar c. dologra gondolok.

 

Illetve ha a játékosok hoznak egy Rambót, Esmeraldát, Smith ügynököt és Merlint akkor elég nehéz közös pontot találni.

 

A grafika és tördelés jól eltalált, grt.

 

Ettől függetlenül [JELOLOM] mivel a kezdeti szárnybontogatás és jó irányba halad.