Sphynx @ 2014.11.27. 16:18
Pár éve mikor mágus meséimet CX rendszerben vezényeltem le, készítettem egy kivonatot a szabályrendszerből.
Igaz csak az alapszabályok 24 oldalt foglaltak, így a pályázatra már nemfelelt volna meg. :( (mellesleg szerintem maga a pályázat kiirás túlságosan körülményes lett.)
KLM-el egyetértek, úgy 80 oldalból kilehet hozni egy egészséges adaptációt.

Szkeptikusoknak, rendszertől idegenkedőknek: a CX tökéletesen illeszkedik Ynev világához, a mágus hangulatához. A harcok gyorsak és könnyen kezelhetőek. a mágia egyszerű és vitaentes.
KLM @ 2014.11.26. 16:23
Igen, valahogy Auraérintést kell létrehozni, hogy valakire varázsolni tudj és ez tipikusan azt jelenti, hogy a varázstudó nem a teljes "másfélszeres" Auráját használja.

Viszont pár esetben már a G*-ban sem a varázstudó Aurája a nehézség. Tegumentumnál az építész szakértelme vagy épp manapörölynél a befektetett mana mennyisége.
Avangion @ 2014.11.26. 13:06
"És ha már itt tartunk, úgy néz ki annyit használtam a Fate +-4 dobásait, hogy valamiért az Aura+k10 vs Aura+k10 dobásnál +-10-nek vettem a dobható értékeket, pedig 1-10 közötti, vagyis elég, ha a BM-nek 10-zel több az aurája, nem kell 20 különbség..."

Varázsláskor a mágiahasználó aurája a gyakorlatban alacsonyabb a maximális értékénél, mivel vagy szellemkézzel vagy aura kiterjesztéssel éri el, hogy auraérintésbe kerüljön a célponttal. A fenti számításod csak akkor igaz, ha a BM ténylegesen fizikailag megérinti a célpontot és nincs kiterjesztve az aurája. (Legalábbis így emlékszem, de remélhetően egy CX tudor kijavít, ha hülyeséget írtam :) ).
strato @ 2014.11.26. 13:02

Nem indulatok keltése volt a célom, csak szerettem volna rávilágítani azokra a dolgokra, amikről szerintem nem a pályamű tehet.

A "fogás keresés" is csak afféle szófordulat volt. Nem gondoltam senkiről, hogy direkt azért olvasta végig a pályaművet, hogy jól belekössön ahol csak tud. ;) :sor:

NoiseEHC @ 2014.11.26. 12:44

Hát, nem gondoltam volna, hogy valaha is magyarázkodni fogok a véleményem miatt, de akkor legyen...

 

Először is, a Codex szabályait egyáltalán nem ismerem, minden amit tudok róla, azt ebből az irományból tudom, így eszerint is elemeztem. A Grimoárt mondjuk olvastam, bár igen régen volt. A bevezető meg tényleg jó és hasznos (főleg az átlagos tapasztalati szintről szóló, ahogy írtam is), de sajnos nem a versenyre, mert emiatt nem maradt hely a CÉL-ra.

 

Másrészt, így utólag a kiírás szabályait még mindig jónak találom, kivéve azt, hogy engedtem a kérésnek, hogy ragaszkodjunk az ETK tartalomjegyzékéhez. Ez hiba volt, nem csak KLM irománya lett néhol értelmezhetetlen a rossz sorrend miatt. Ettől függetlenül, ha KLM egyszer még be szeretné ezt a rendszert fejezni, akkor bizony ezt a sorrendet is ki kell javítania, ezért benne is van az értékelésben.

 

 

A Codex nem mai rendszer, a megállíthatatlannak tűnő DnD mellet a mai fősodort jelentő egyszerűsítő, áramvonalasító szerepjatékok mellett valóban dinoszaurusznak tűnik, de az eredeti rendszer hibáit, elavultnak ható részleteit botorság számon kérni KLM-en. A pályamű célja nem a Codex egyszerűsítése volt, hanem a MAGUS világának a Codex rendszerével való összehozása.

 

Szerintem botorság számon kérni egy kritikuson, aki nem ismeri az eredeti Codex-et, hogy miért kéri számon az eredeti Codex szabályait. Ha egy szabály problémás az eredetiben, akkor a konverzióban is problémás, talán kijavítható. És valóban, az egyszerűsítés nem volt CÉL, de a CÉL-ból csak 4 oldal lett, így a maradékról írtam. És továbbra is úgy gondolom, hogy mondjuk minden dobást a d100 közédobásosra változtatni megérné, bár nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez egyszerűen kivitelezhető, vagy netán, hogy KLM-nek van-e ilyesmihez kedve...

 

ui:

És ha már itt tartunk, úgy néz ki annyit használtam a Fate +-4 dobásait, hogy valamiért az Aura+k10 vs Aura+k10 dobásnál +-10-nek vettem a dobható értékeket, pedig 1-10 közötti, vagyis elég, ha a BM-nek 10-zel több az aurája, nem kell 20 különbség...

 

Avangion @ 2014.11.26. 10:39

Szerintem "fogást" senki nem keresett egyik konverzión sem, egyszerűen mindenki leírta a véleményét.

 

NoiseEHC kritikája alapján nekem úgy tűnik, hogy ő annyira nem ismeri a CX rendszerét. Éppen ezért a véleményét szerintem érdemes KLM-nek alaposan megfontolnia (ha tovább írná a konverziót), mert elég jól látszik belőle, hogy mi az, amit  bővebben kellene kifejtenie. Feltéve persze, hogy nem a meglévő CX játékosoknak szánja a művet, amit kétlek. :) 

 

Az eredeti rendszer esetleges elavultságát, hibáit szerintem sem lehet számon kérni KLM-en. Viszont ha valóban nagyobb léptékben gondolkozik, és akár 80 oldalasra is bővítené az anyagot (amire egyébként én nagyon kíváncsi lennék), szerintem érdemes lenne nem csak konvertálnia a CX rendszerét, de kicsit frissítenie, alakítania is.

 

 

strato @ 2014.11.26. 09:02
Én jónak találtam a nagyobb lélegzetvételű bevezetőt, mert olyan dolgokat ír le a világról, amik a játek és a feeling szempontjából elég hasznosak, és eddig senki nem fogalmazta meg őket ilyen tömören. Az más kérdés, hogy érdemes volt-e beáldozni 4 oldalt rá, amit fel lehetett volna használni a rendszer pontosítására vagy bővítésére is.

A Codex nem mai rendszer, a megállíthatatlannak tűnő DnD mellet a mai fősodort jelentő egyszerűsítő, áramvonalasító szerepjatékok mellett valóban dinoszaurusznak tűnik, de az eredeti rendszer hibáit, elavultnak ható részleteit botorság számon kérni KLM-en. A pályamű célja nem a Codex egyszerűsítése volt, hanem a MAGUS világának a Codex rendszerével való összehozása.
Azt is kicsit visszásnak erzem, hogy az elvárt ETK-s fejezetsorrendhez való igazodás mellett azon keressen fogást valaki, hogy előbb jön a karakterekről szóló rész és csak aztán az karakterlapra kerülő kifejezések és a százalékos értékek használatának ismertetése. Persze ezen a megfelelő helyeken lehetett volna egy-egy mondattal oldani, de gondolom KLM már a kezdetektől kezdve egy a versenynél messzebb mutató verzióban gondolkozott, aminek megvan a maga logikai sorrendje. Ennek a következmenyeit persze viselnie kell, de azért a lónak itt is van egy túloldala. ;)

Számomra a Z.Ö.D. Kódex azért érdekes, mert annak idején én is eljátszottam magamban a gondolattal, hogy a Cx szabályaival játsszunk Yneven. Erre főleg a mágirendszer kérdései miatt nem került sor, amiket talán KLM meg fog válaszolni, ha végig tudja vinni az elképzeléseit. Teny, hogy a versennyel ezek az elképzelések nem igazán kompatibilisek, ami rosszabb helyezést eredményez, de arra mindenképpen jó volt ez a verseny, hogy KLM belekezdjen ebbe a régóta dédelgetett projektbe.
A Codexhez engem is különös érzelmi szálak fűznek. Komolyabban játszani sosem sikerült vele, és amennyire most látom, ez ezután sem fog változni, mégis látok benne valami megfoghatatlan potenciált, aminek nem tudom beazonosítani a forrását. Talán KLM ZCx-ével többen meglátják ezt.