strato @ 2014.12.17. 23:01
A SaW kiadója hírezett Bulldy pályaművéről:
https://www.peginc.com/hungarian-classic-magus-reborn-as-savage-ynev-with-the-fan-license/
Bulldy @ 2014.12.03. 16:41

Sziasztok,

 

Van egy csomó jó és érdekes kérdés, de a héten megbeszélésről-megbeszélésre járok, így nem jut időm a válaszokra. Valamikor a hétvégén fogok válaszolni.

 

Bulldy

strato @ 2014.12.03. 15:58

Én úgy értelmeztem a szabályokat, hogy a kaszt (mondjuk paplovag) meghatározza a 6 erőt, amit a karakter használhat, és ez a nevezésben a kaszt kidolgozásának része.

Ellenben ami a nevezés célja volt, hogy a paplovag karakter kidolgozásakor szabadon válasszanak 6 erőt a játékosok a paplovagnak, és ez majd megadja, hogy az az adott paplovag mit tud majd varázsolni. És szerintem te így is értelmezted helyesen, mert például velem ellentétben ismered a SaWo-t...

 

Nos, én ebből indultam ki eredetileg és kábé ezt próbáltam leírni is, de az azt követő hozzászólásod megkavarta ezt a nyugodt vizet. :)

NoiseEHC @ 2014.12.03. 14:39

Én speciel most már kezdem nem érteni, hogy te hogyan érted. :gyagya:


Az egyetlen logikus magyarázat, ami nyilván nem zárja ki a nemlogikus magyarázatokat, hogy miért is beszélünk el egymás mellett az ez:

Én úgy értelmeztem a szabályokat, hogy a kaszt (mondjuk paplovag) meghatározza a 6 erőt, amit a karakter használhat, és ez a nevezésben a kaszt kidolgozásának része.
Ellenben ami a nevezés célja volt, hogy a paplovag karakter kidolgozásakor szabadon válasszanak 6 erőt a játékosok a paplovagnak, és ez majd megadja, hogy az az adott paplovag mit tud majd varázsolni. És szerintem te így is értelmezted helyesen, mert például velem ellentétben ismered a SaWo-t...

Na, lehetséges feloldása ez a félreértésnek?
strato @ 2014.12.02. 14:02

Én speciel úgy értelmeztem, hogy minden varázsló tud fél tucat "erőt", amikből 3 van leírva a pályaműben, a "lövedék" erő, a Tulajdonság Növelése/Csökkentése erő és az Eltérítés erő. Ezt azért gondoltam így, mert a "nagyjából féltucatnyi erővel bírnak" kifejezés azt sugallja, hogy a felsorolt 3 helyett 6 darabot lehet kiválasztaniuk. Szóval szerintem nem lett volna akkora vasziszdasz ezt a 6-ot felsorolni a paplovaghoz, hogy azok is érezzék a dolog ízét, akik nem olvassák el a Savage Worlds Delux könyvet. Ezért írtam azt, hogy "talán praktikus lett volna ezt a hat darab erőt felsorolni"...


Nem kell olyan dolgokat belelátni, amit nem írtam bele, szerintem nagyon precízen fogalmazok, bár nyilván tévedhetek itt ott. :)

 

Én speciel most már kezdem nem érteni, hogy te hogyan érted. :gyagya:

 

Ettől függetlenül szerintem a megadott 3-3 kidolgozott varázslat pont megadja az ízelítőt, hogy hogyan is működik ez a rendszer. Egy példajátékot ezekkel is bőven le lehet játszani, ennél továbbmenni meg úgyis csak az összes power azaz a SaW alapkönyv ismeretében célszerű.

galu22 @ 2014.12.02. 07:48

Persze.
 
SZVSZ az AD&D "hápébuffere" nem eléggé, a SaWo robbanó kockái viszont túlságosan, (ráadásul
túl magas véletlenfaktorral ) lehetővé teszik a "mókusos instakill érzést".
 
Mint mondtam: szerintem. :gumicsirke:



Határeset, még úgy, hogy ismerem a (4E előtti) DnD-ket, néhány retro házi konverziót, a mágust és a SW-t sem tudom igazán eldönteni.

A saját megfigyelésem az, hogy a robbanó kockák miatt néha előfordul, hogy egy minion nagyon súlyosan megsebesít egy karaktert, olyat is, ami harcra van optimalizálva. Viszont konkrétan a karakterhalál nem túl gyakori: ha valaki nagyon nagy sebzést kap, általában meg tud menekülni a haláltól (ha van még benny-je.)


 

[Teljesen ízlésbeli kérdés, hogy a Sawage Worlds rendszere nekem nem annyira jön be, pedig egy egészen hosszú kampányban vettem részt -Planescape volt. Túl random, és egy idő után eléggé monotonná tud válni, nem szólva a kártyás kezdeményezésről, amitől borsódzik a hátam.]


Az előnyei szerintem mesélői oldalról nagyok. Nem kell megtanulni száz varázslatot és harminc módosítót, hanem elég ismerni kábé húsz "erőt" és néhány módosítót. (jellemzően -4, -2, +2, +4 a skála)


Játékosként pedig tényleg ízlés kérdése: az eredeti Deadlands, az Earthdawn, a Shadowrun, vagy a Mongoose-féle Conan D20 hangulatos rendszerek. Ha egy játékos hajlandó megtanulni őket, akkor alighanem jobbak a saját területükön, mint egy SW konverzió.*
A másik oldal pedig az, hogy ha egy világon szeretnél játszani (jelenleg én pl. Barsaive-n) de véletlenül sem az eredeti rendszerrel, akkor meg lehet spórolni egy hosszú tanulási folyamatot egy ügyes konverzió használatával.

 

 

*Ez egyébként néha sokkal nagyobb meló, mint elsőre tűnik. Nemrég átlapoztam az Earthdawn-t, mert meg akartam ismertetni a csapattal. Biztos vagyok benne, hogy legalább 6-8 játékalkalom lenne amíg minden flottul sikerül (varázslást is beleértve). Annyi időnk nem nagyon van, 6-8 játékalkalom nálunk fél év alatt szokott összejönni.

NoiseEHC @ 2014.12.01. 22:57

Az em. rövítés a karaktereknél az ember fajt jelöli; emiatt kap (még) egy előnyt indulásnál.


Köszi, rá nem jöttem volna... :)

A Mágiánál szerintem NoiseEHC félreértette: nem fél tucat konkrét varázslatról van szó, hanem egy széles tárházból tetszés szerint összeválogatható erő-leíró kombinációkról (amire utal a kritikát érő rész előtti bekezdés is). A féltucat arra vonatkozik, hogy a Savage Worldsben egy közepes tapasztalatú varázshasználó jellemzően 5-6 varázslatot ismer használat szintjén.


Én speciel úgy értelmeztem, hogy minden varázsló tud fél tucat "erőt", amikből 3 van leírva a pályaműben, a "lövedék" erő, a Tulajdonság Növelése/Csökkentése erő és az Eltérítés erő. Ezt azért gondoltam így, mert a "nagyjából féltucatnyi erővel bírnak" kifejezés azt sugallja, hogy a felsorolt 3 helyett 6 darabot lehet kiválasztaniuk. Szóval szerintem nem lett volna akkora vasziszdasz ezt a 6-ot felsorolni a paplovaghoz, hogy azok is érezzék a dolog ízét, akik nem olvassák el a Savage Worlds Delux könyvet. Ezért írtam azt, hogy "talán praktikus lett volna ezt a hat darab erőt felsorolni"...

Nem kell olyan dolgokat belelátni, amit nem írtam bele, szerintem nagyon precízen fogalmazok, bár nyilván tévedhetek itt ott. :)
Orastes @ 2014.12.01. 22:28

Bulldy, nagyon jó lett! :hc:

 

[Teljesen ízlésbeli kérdés, hogy a Sawage Worlds rendszere nekem nem annyira jön be, pedig egy egészen hosszú kampányban vettem részt -Planescape volt. Túl random, és egy idő után eléggé monotonná tud válni, nem szólva a kártyás kezdeményezésről, amitől borsódzik a hátam.]

KLM @ 2014.12.01. 17:00

 

 

- néha a minion szintű lények is okozhat súlyos sebet, ami mágusban nem fordulhat elő (a robbanó sebzéskocka miatt)
 

 

Neked sem dobtak még k3-on íjász szabállyal 10-12 körüli ÉP sebzést... :)

 

Oké, de SaW-ben ilyesmi még egy fogpiszkálónál is előfordulhat. :D

 

 

Persze.

 

SZVSZ az AD&D "hápébuffere" nem eléggé, a SaWo robbanó kockái viszont túlságosan, (ráadásul

túl magas véletlenfaktorral ) lehetővé teszik a "mókusos instakill érzést".

 

Mint mondtam: szerintem. :gumicsirke:

Baka @ 2014.12.01. 15:40

(OFF)

 

közben és dörcögök, mérgelődök és mérges vagyok saját magamra, amiért nem tudtam aminőségi küszöböt átlépni...
Hmm. kedves népek 4 nem akartok karaktereket alkotni a Beer Mat RPG-hez? Legalább az indulna be !
:(((((((
Mi lesz így a 7 másik RPG-mmel, amit azóta alkottam? :(

 

 

 

 

Nehezemre esne, lévén még mindig nem tudom miről szól...(/OFF)