QuippeR @ 2014.12.04. 17:20

Cthulhu:

Igen, amikor játszottam Psi Runt, az volt az első megjegyzésem, hogy ez nagyon olyan, amilyennek a Mistet kigondoltam. Hasonlóak, és bár előbb volt meg ez az ötlet fejben, nyilván befolyásolta minden játék, amivel közben játszottam, így a PS is, nem tagadom. Ettől még remélem, hogy van értelme ennek is.

 

Marvin:

Ezen nem veszünk össze, de szerintem ugyanúgy fel lehet írni folyamatábrát a tipikus szerepjátékokra is, már amennyiben a rendszert nézzük. Az más kérdés, ha kihagyjuk a rendszert, de itt is létezik a kibúvó azzal, hogy amíg nem jelennek meg üldözők, addig bármikor meg lehet egyezni a jelenet lezárásában. Ezzel gyakorlatilag bármeddig elkerülhető a rendszer használata, de ez szerintem ugyanúgy marhaság lenne, mint egy hagyományos rpg-ben nem harcolni, vagy mondjuk kihagyni a TP-osztást, mert a KM-nek nem tetszik a szintlépés.

Bizonyos esetekben a játékos szabadsága korlátozott, de ez nyilván így van minden játékban. Ha tetszik, nyugodtan gondoljon mindenki arra, ha megjelennek az üldözők, hogy most akkor dobtunk kezdeményezést, nem tehetek bármit bármikor.

Marvin @ 2014.12.04. 14:07

Qripper: Attól, hogy egy hagyományos rpg-ben mondjuk szintek vannak, és ezek általában nőnek (kivéve, ha megcsap a vánpír), még mit sem csökken a játékos cselekvési szabadsága, ami a folyamatábraalapú Fiasco-szerűségekre távolról sem igaz.

Cthulhu @ 2014.12.04. 13:18

Koncepció:

Végül is jónak tűnik, csak nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ez tulajdonképpen a Psy Run rpg más köntösben. Azonban valahogy ezt a játékot nekem kicsit nehezebbnek tűnik megérteni – lehet hogy velem van a baj.

 

Tálalás:

Elemegy. Igazán lett volna hely valami hangulatgrafikának és a mutánslap barátságosabb formázásának, de valamiért ezek mégsem történtek meg. A kiemelések jók, segítenek a szabályok megértésében, de az egyes elemek sorrendjén lehetne javítani (pl. a mutánslap talán kerülhetett volna előrébb).

 

Szabályok:

Eh, megint „Psi Run érzésem” van. Tudom hogy azért itt vannak különbségek, de valahogy mégis... Szerintem amúgy jók. Ez a játék az érzelmekkel nekem kicsit kiérleletlennek tűnik (pl. miért nincs legalább egy pozitív érzelem?), és azt is el tudom képzelni, hogy viszonylag kevés játékos tudja vagy akarja majd megfelelően használni, de lehet hogy csak én látom rosszul.

 

Összbenyomás:

A legnagyobb bajom ezzel a játékkal az, amit az elején is megírtam: Nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy ez a Psi Run csak mutánsokkal. A szabályai ennek talán picit szimpatikusabbak, de a körítés és a koncepció szempontjából viszont inkább a Psi Run-t választanám. A végére egyszerűen nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ennyi különbségért még nem tudom teljesen különálló játékként elfogadni, inkább tűnik egy „hack”-nek.

Xellos @ 2014.12.04. 09:26

Tetszik a háttérvilág, a hangulat. Jó a felépítése, az itt-ott beledobált de nem túl részzletesen kifejtett szervezetek, tárgynevek. A szövegre még egy kis formázás szerintem ráférne. A mutánslapra így a szöveg közepén nekem valahogy rossz ránézni.

 

A szabályok a végére összeállnak, de nekem kicsit túl... érzelgős :) Ezen túl értem, hogy a negatív érzelmek halmozódása sodorja a karaktereket a tragikus vég felé, de ha már érzelmekre épül, szerintem elfért volna benne, hogy az esetlegesen megjelenő pozitív érzések ezt valamilyen formában késleltessék legalább. Így lehetnek pozitív érzések a játékban, csak minek.

 

Mindent egybe véve működőképes játéknak tűnik, és azt hiszem alkalmas arra, hogy a megcélzott hangulatot/élményt adja. [JELOLOM], de nem valószínű, hogy játszanék vele.

QuippeR @ 2014.12.03. 09:40

Egészen meglepődtem a nagyjából pozitív fogadtatáson, fel voltam rá készülve lelkiekben, hogy majd meg kell védenem a játék koncepcióját, de úgy látszik valami mégis átjött belőle.

 

kabal:

Az eredeti játékból van a sok mozaikszó és angol kifejezés, valamilyen szinten ez a játék az eredeti Mist egy évtizedes évfordulójára készült, és annak a játéknak a hangulatához erősen hozzátartozott ez. Ha úgy tetszik, ez egy easter egg, belsős poén.

 

zsirvezer:

Az hogy neked nem tetszik valami, nem azt jelenti, hogy nem szerepjáték. Nagy általánosságban az összes rpg látszólag (valamilyen szempontrendszer szerint) véges kimenetelű szituációkba helyezi a karaktereket. (Alapvetően: harc lesz, amiben vagy meghalsz vagy nem.)

Ami ellen itt berzenkedsz, gyakorlatilag felér egy hagyományos játéknak azzal a tulajdonságával, hogy a karakterek szintjei egyre csak nőnek, és sosem csökkennek. Valóban korlátozó tényező, de szándékos, és nem veszi el a játék lényegét.

auer @ 2014.12.03. 07:24

Attól hogy egy játék váltott mesélős és felváltva jönnek a  játékosok még nem fiaskó mutáns. Nem tudom mennyi ilyen játékkal játszottál de ez a leggyakoribb mechanika. Ezt használja  a microscope, a shock is (meg gondolom még egy csomós csak azokat én nem ismerem)

Mivel ezek rövid játékok igenis kell a szűk téma mert különben nem elveszik a fókusz. Ez a játék arra lett megalkotva hogy üldözött tinédzser mutánsokkal menekülj/harcolj, nem pedig kalózcsatákat vívásáról.

 

Olvasd el ezt: http://lfg.hu/65826/hirek/montsegur-1224-egy-jatek-arrol-hogy-maglyan-egsz-el-a-hitedert/

Kétszer játszottam vele. Mindkétszer jó történet jött ki mivel adott egy keret és a játékosok az ahhoz szükséges pluszt teszik bele.

 

 

zsirvezer @ 2014.12.02. 23:29
Lehet, hogy öreg vagyok már, de ahogy nézem ezeket a Fiasco-mutáns játékokat, egyre jobban azt érzem, szerepjátéknak kevés, társasjátéknak sok. Félreértés ne essék, akinek pont ilyen kell, annak melegen ajánlom. De eufémizmus ezt szerepjátéknak nevezni. Csak mert vannak olyan elemei mint egy rpg-nek, de hol van a mesélő és/vagy a játékos szabadsága? Helyette van tervezett fordulat, a megfelelő kondíciók esetén. Az egész rendszer arra épül, hogy megmondja mit történjen, nem a résztvevők cselekedeteinek modellezést támogatja. Hanem ex katedra kinyilatkoztat. Hol marad a szárnyaló fantázia? Na, az nincs. Illetve egyszer feltűnt, amikor a készítő megalkotta a játékot. Tudomásul kell venni, hogy ami progresszív, az nem mindenképpen elég.
Tudom, hogy nem éri hatalmas veszteség az LFG.hu közönségét, de részemről innentől csak olyan SZEREPJÁTÉKOT tartok méltónak az értékelésre, ami nem egyszerűen véges számú fordulatok előrekódolt folyamatábrája, hanem valós döntést, és szabad történetalakítást tesz lehetővé.
cyberdog @ 2014.12.02. 18:26
Roppant egyedi, ötletes, és játszhatónak tűnik. Az érzelmeken alapuló játékmenet érdekes húzás és kellő kihívást nyújthat, amellett az egész koncepció kellemesen elgondolkodtató szerintem. [JELOLOM]
Eberen_Orkodo @ 2014.12.02. 10:35
Érdekes próbálkozás, alapvetően tetszik. Eredeti, az biztos. Hmm...

Oké, [JELOLOM]. :-)
bbface @ 2014.12.02. 10:13
Elsőre nem tetszett. Másodjára az újrajátszhatósággal kapcsolatos kételyek merültek fel bennem. Harmadjára viszont el tudtam képzelni egy működő játékülést.
Jól megfogta a kirekesztettség tragikumát, de éppen emiatt minden sztori azzal ér véget, hogy a szereplőket elkapták.

Inkább tartom érdekesnek, mint jónak, de azt hiszem, megérdemli a jelölést. [JELOLOM]