Smerto @ 2014.12.16. 16:46
Nem biztos hogy valaha is sikerülne kipróbálni, ennek ellenére tetszik a kártyavezérelt rendszer, 4 oldalban teljes értékű játékot kapunk, szabad mágiával, ami már önmagában is jelentős teljesítmny.
Bár a világ ilyen rövid terjedelemben nem fogott meg, mégis ugy érzem van benne potanciál, talán megérné jobban kibontani, ezért is [JELOLOM]
Cirifischio @ 2014.12.11. 00:02

Köszönöm a véleményeket és a jelöléseket. :)

 

A felmerült kérdésekre:

A magyar kártyák funkciója csupán annyi, hogy kézben tartva a "karakterlap" vonatkozó részét, azaz a specializációkat szimbolizálják (ha rendelkezik ilyennel a karakter). Egyebekben természetesen az általános szabályok vonatkoznak rájuk is, azaz a próbahúzásuk a franciakártya-pakliból történik.

 

A pakli újrakeverését én - talán tévesen - nem éreztem olyan kérdésnek, ami feltétlen szabályozást igényel, ezért nem is foglalkoztam vele. A magam részéről legalábbis minden további nélkül a játékosra bíznám, hogy mikor szeretne újrakeverni. Ha mégis egységes szabályt akarnék rá, akkor valószínűleg azt mondanám, hogy minden Joker-húzás után legyen újrakeverve a pakli.

 

A karakterfejlődés úgy van, ahogy azt zsirvezer beidézte, azaz a kalandonként kiosztott tapasztalati pontokból történik (2. oldal, Karakter fejezet utolsó bekezdése).

 

Összességében: Mivel a kiírás és a linkelt példák egyaránt megengedik, én tudatosan döntöttem úgy, hogy nem mikrojátékot, hanem egy teljes értékű rpg-t próbálok megvalósítani a mikroméret keretei között. Ezt ugyanis nagyobb kihívásnak éreztem, mint egy egyszituációs mikrorpg-t, ami nyilván könnyebben optimalizálható erre a méretre, viszont cserébe - zsirvezer véleményével egyetértve - szerintem csekélyebb játékélményt/újrajátszhatóságot/szerepjáték-faktort biztosít.

Cthulhu @ 2014.12.10. 17:23

Koncepció:

Talán kicsit túlméretezettnek tűnik, de mindenképpen értékelem a friss, újszerű érzetet amit nekem átjön belőle. Korrekt, hangulatos, átgondolt dolognak tűnik – szerintem teljesen jó. Ami számomra a koncepció legnagyobb értéke és hibája is egyben az az, hogy szívesen olvastam volna még erről a világról.

 

Tálalás:

A fogalmazás néhol talán kicsit körülményes, de egészében nézve többnyire érthető, időnként pedig kifejezetten kezdőbarát. Érezhető némi tömörítési kényszer ugyan, de itt valahogy sikerült egészen ügyesen megoldani a dolgot, így nem tűnik annyira vészesnek.

A külalak kifejezetten hangulatos, tetszetős. Inkább tanácsként, semmint kötekedésként javasolnék esetleg valami ügyesen megválasztott szöveghátteret (ez általában tényleg nehéz téma).

 

Szabályok:

Nagyon tetszik a kártyákból összerakott karakterlap ötlete – ez szerintem jól illeszkedik a mikrojátékok igényeihez. A konkrét próbák során a húzásokat itt-ott talán kicsit túlrészletezettnek érzem, viszont ahogy kihasználja a kártya, mint véletlen-generáló elem lehetőségeit az megintcsak jópofának tűnik.

A varázslást talán kicsit jobban is ki lehetett volna fejteni (felteszem a helyszűke miatt ez nem ment), de ami látszik belőle az jónak tűnik.

A magyar kártyák által behozott specializációk esetén nekem úgy tűnik, hogy a plusz egy kártyafajta és a további szabályok nem adnak értékben annyit a játékhoz, hogy a többlet bonyodalom tényleg megérje – itt a kevesebb talán több lenne.  

Lehet hogy csak én voltam figyelmetlen az olvasáskor, de mintha nem látnám a kártyák visszakeverésére vonatkozó szabályokat. Ez esetleg komoly félreértésekhez vezethet, mert egy kártyás motornál nagyon nem mindegy - mind a véletlenszerűséget, mind pedig a "véletlen-generálásra" szánt időt befolyásolja.

 

Összbenyomás:

Szerintem újszerű, ötletes friss és elég rendesen megvalósított játék. Az összbenyomásom mindenképpen pozitív. Kicsit azért érződik, hogy mikrojátéknak enyhén túlméretezett, viszont szerintem simán meg is érdemelné, hogy valamivel nagyobb volumenben kerüljön kifejtésre. Úgy valószínűleg a még benne lévő kisebb hibák is jó eséllyel javításra kerülnek, és akkor szerintem egészen jó játék lehet. Minden esetre ebben a formában sem tűnik rossznak – nagyon minimális igazítással szerintem így is megállja a helyét.

zsirvezer @ 2014.12.09. 23:21

 

Emellett kimaradt hogy minden húzás után visszakeverjük-e a paklit ami tud számítani.

 

Én úgy gondoltam, hogy visszakeverjük, hiszen a dobókockával sem egyszer dobunk, hanem mindig "csörgetjük" :)

Talán ha mindenkinek van saját paklija a játék kicsit gyorsabbá válhat, hiszen nem kell újra keveni minden játékos húzása után. 

 

De a 3. oldalon ez is van leírva.

Neander @ 2014.12.09. 19:11
[JELOLOM]
Nagyon tetszik, főkeg ,hogy a szabályok ismeretében vagy kinyomtatásával egy-egy sima kártyapaklival bárhol játszható és akár nem RPGs barátokkal is elfogadtatható és élvezetes játékot nyújt.
zsirvezer @ 2014.12.09. 19:09

Emellett kimaradt hogy minden húzás után visszakeverjük-e a paklit ami tud számítani.

 

Én úgy gondoltam, hogy visszakeverjük, hiszen a dobókockával sem egyszer dobunk, hanem mindig "csörgetjük" :) 

Talán ha mindenkinek van saját paklija a játék kicsit gyorsabbá válhat, hiszen nem kell újra keveni minden játékos húzása után. 

zsirvezer @ 2014.12.09. 17:32

Amennyire az eddigi –tisztelet a kivételnek– pályázók szövegéretésébe és perfekcionizmusába vetett hitemet tették próbára, úgy ez a pályamű megerősített: élnek még emberek, akik nem funkcionális analfabéták, és adnak arra, hogy ami kikerül a kezük közül az vállalható is legyen.

 

 

Pozitív:

* Zseniális ötlet a kártya.   

* Egyedi ötlet az ideák és azok avatárja

* Gusztusos, minőségi kiadvány, jó olvasni. A képek jól megválasztottak, jelentős hangulati faktort biztosítanak.

* Látszik, hogy törekedett egy játszható, de mégis szinte minden harci szituációt lefedő harcrendszer kialakítani. Szerintem sikerült.  

* A szabadon összerakható mágia amúgy is régi fejlövésem, és itt ez is visszaköszön.

 

Negatív:

Nehéz rajta fogást találni.

* Egy kis példa játékot elbírt volna. De a terjedelem nem tette lehetővé.

 

Ez lett a favoritom, tehát naná hogy [JELOLOM]. És ezen érzem nagyon a késztetést, hogy játszanék is vele.
Auer úr szavaiból a savanyú szőlő ízét érzem. Kétszer átolvasta és nem verte ki a szemét a fejlődéssel kapcsolatos mondat?
A mesélő kalandonként és karakterenként 1 -5 tapasztalati pontot oszt ki. Bármely diszciplína, vagy specializáció egy-egy pontnyi
növelése annyi tapasztalati pontba kerül, ahányas fokra a játékos fejleszteni kívánja. A figurás értékek 12-12 pontba kerülnek.”
cyberdog @ 2014.12.09. 12:01
tetszik a világ koncepciója, a dizájn, és a kártyás szabályrendszert nagyon ötletesnek találom, a működőképességében nem vagyok teljesen biztos. Az összehatás mindenesetre bőven elég hogy egyértelmű legyen a döntésem: [JELOLOM]
Eberen_Orkodo @ 2014.12.09. 11:26
Szerintem az átlagnál érdekesebb a világ alapfeltevése, a rendszer kifejezetten ötletes (a működésében én sem vagyok teljesen biztos), a dizájn meg kifejezetten kiemelkedik a mezőnyből. Abszolút [JELOLOM].
Ratface @ 2014.12.09. 11:22

szimpatikus, mert ilyet még nem játszottam, és tetszik.
[JELOLOM]