GODPOWER @ 2014.12.20. 20:55
Off: a varázslós grafika nekem nagyon bejött!
Esetleg valaki ismeri a modelt akiről mintázták , legyen szíves bemutatni neki. :-)
mardnolor @ 2014.12.14. 13:03
Annó ADnD-ztem is, de mivel akkoriban nem beszéltem angolul így eléggé mérsékelt volt a háttértudás, bár a többiek mindent megtettek ennek enyhítésére. Épp ezért nekem a 3 és 3.5-ös verzió jött be a legjobban. Az igazat megvallva mi már nem is kezdtünk bele a késöbbi kiadásokba mert annyira sikerült elkapni az életérzést, hogy eszünkbe sem jutott :)
Mindamellett, hogy d20 a király, én StarWars-ot csak d6-tal tudok játszani... mit tesznek a régi remek játékélmények :D
Marvin @ 2014.12.12. 15:01

A 3.0 és a 3.5 sztem pont sokkal bonyolultabb volt, mint az addigiak. Elődeihez  hasonlóan valszeg előre megfontoltan, aljas nyereségvágyból jött létre, bár a nyílt forráskódú mozgalommal a hozadék inkább pozitív lett a végére. Úgy 10+ éve játszottunk is vele, vagy csak az L5R d20 változatával, ki emléxik? Végül is nem fájt, de kb. bármilyen dobálgatós rendszerrel ugyanígy lehetett volna, a featek egymásra karácsonyfázása nem hozott lázba akkor sem.

 

A CoC d20 viszont, leszámítva a helyenként elég gagyerák kifestőkönyv-külsejét, hatalmas minőségi ugrás a Chaosium műemlékéhez képest.

Desrix @ 2014.12.12. 14:38

 

Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján

Ezt így semmiképp sem állítanám, sőt. Nem tudom, konkrétan minek az improvizálására gondoltál, de minél több improvizálható dolog jut eszembe, részemről annál inkább az AD&D javára billen a mérleg. :)

 

 

Épp ezt akartam mondani én is. :) Az AD&D-ben kevesebb a korlát, a kötöttség, szinte bármire rá tudtam mondani, hogy akkor ezt meg ezt dobjál, nem kellett rajta agyalni, hogy le van-e képezve konkrétan mechanika szintjén a dolog.

chomy @ 2014.12.12. 13:41

Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján

Ezt így semmiképp sem állítanám, sőt. Nem tudom, konkrétan minek az improvizálására gondoltál, de minél több improvizálható dolog jut eszembe, részemről annál inkább az AD&D javára billen a mérleg. :)

KLM @ 2014.12.12. 13:13

Hmmm....90's születésűként előszőr talán 11-12 éves koromban halottam mi az szerepjáték és a gondolatba azonnal beleszerettem....aztáán.....2011-ben kezdtünk el játszani....

 

 

90-ben én már egy éve meséltem. Ha még nem láttál dinoszauruszt :lmao:

 

D&D 3.0-át (mert ugye a Delta Vision csak azt adta ki, vagyis azt tudtuk elérni az antikváriumból. magyarul)
Úgyhogy a Shadowrun erősen "bugos" fanatasy háziverzióját hátrahagyva áttértünk a 3.0-ra és azóta is boldogan élünk.
Őszintén szólva, alig 1 éve kicsit érdeklődtem az előző kiadások mibenléte után és rájöttem, hogy a legjobbkor születtem, mert az előző kiadásohoz külön nappalis képzésre kellet volna járnom, nemhogy KM-kedek :).

 

 

Aztán miért? Kell egy kis konyhai angol, aztán hajrá.

 

(A M-ásikról meg csak annyit halottam a nagyöregektől, hogy "hajító csatpáncél").

 

 

Annál azért több - valamiért az ETK a magyar szerepjáték csótánya (ti. lefejezés után nemhogy él, de még párzani is tud) - mégpedig nem véletlenül.

KLM @ 2014.12.12. 13:06

A 3.-ik kiadásnak a magyar fordításban viszont van egy nyomdahibája.

 

Egy? :lmao:

 

Mintha a papi szférákat is kihagyták volna ha jól emlékszem. Úgy kompletten.

Bodri @ 2014.12.12. 12:32
Yep!

Tényleg mi is a ritkábban játszókhoz tartozunk és még sajnos egyik kampányban sem értünk el tovább az 5. szintnél. (az egyik a "fantasy-shadowrun"-ból...(még leírni is undorító és nem én gm-kedtem és nem Earthdawn...) később DnD-re átnyergelt sztori.
A másik meg az enyém.
Azért a AD'nD-hez képset sokkal egyszerűnn imprózni benne, az olvasottak alapján, bár tény és való, hogy a featekkel előre kell készülni, de ezért is használok már összedobott tamplate-ket(én dobtam össze), amiknek ha kell a szintjét növelem.

Meg mi azért sztoriorientáltabbak vagyunk, szóval ez az agyontaktikázott dungeon dwelling ez nem jellemző ránk, talán ezért sem annyira jönnek elő a hibák
(azért szerény személyen egy próbakampányban egy erőbónuszos varázslót hozott, jövendölés specializációval, így 1-es szinten naponta kétszer előrelátással forgattam a kétkezed kardot. (1d20+20 a to hitre és 2d6+2 a sebzésre :P)

A 3.-ik kiadásnak a magyar fordításban viszont van egy nyomdahibája. A napi bónuszvarázslatos táblázat egyel el van csúszva, ezért a 0 szintű varázslatoktól kezdődik a napi búnusz, nem pedig az elsőtől.
Bulldy @ 2014.12.12. 09:26

Másfelől, amikor a 4. kiadás xp-gyűjtővé visszadegradált monsztáit néztem pontosan az a szabadság hiányzott, amiben akár egy csapat démonból összeverbuvált partit is le lehetett játszani minden különösebb extraszabály nélkül.

 

Azért itt szeretném hozzátenni, hogy a 4E -nek is elég gazdag a játszható faj-listája. Ami a szörnyeket illeti, az alapkönyvekkel nincs tapasztalatom, de az Essentials vonal Monster Vault -jában kimondottan sok infó van a szörnyekről, ami a harcon kívüli mesélésüket, érdekessé tételüket segíti.

 

Bulldy

SlyZero @ 2014.12.11. 23:14

 

Orastes: Level Adjustment nélkül ezek vannak. Összesen 173db. Ha az LA -s fajok is játszanak, akkor, ahogy lentebb SlyZero is írta, kábé minden szörny, ami valaha megjelent.

 

:ize: :eeek: :elajul:

 

Nézegettem ezt a listát, de a törpe fajok után becsuktam. Olyan érzésem volt, hogy: ez minek? :he:

 

 

 

A törpe fajoknak még legalább van valami regénybeli előélete, de pl. a Illumianinak tényleg csak annyi volt a funkciója, hogy legyen még egy faj a Races of Destenyben (sajnos szegény Zarusnak is, pedig benne lettek volna még lehetőségek).

Amúgy amikor először néztem a listát még hirtelen hiányoltam is pár fajt, de aztán leesett, hogy az LA-s népek nincsenek rajta, hiaába voltak részletesen kifejtve valamelyik kiadványban játszható karakterként. :D

 

Másfelől, amikor a 4. kiadás xp-gyűjtővé visszadegradált monsztáit néztem pontosan az a szabadság hiányzott, amiben akár egy csapat démonból összeverbuvált partit is le lehetett játszani minden különösebb extraszabály nélkül.