Blob @ 2015.01.19. 16:01

 

 A BG2 viszont tényleg csodás volt így, 2013-ban is, a sandbox-jellegű világ és a karakterek-questek bonyolult, szépséges hálója lenyűgözött.

 

Nekem van egy olyan komoly jellemhibám, hogy az első crpg amivel játszottam az pont a Baldurs Gate II volt (a második pedig az Elder Scrolls III: Morrowind), szóval az utánakövetkezőeknek megvolt a léc, amit nem is tudtak megugrani. :D

Valahogy sikerült tökéletesen belőnniük a fősztori-mellékküldetések egyensúlyát ami más, hasonló próbálkozásokban úgy jön le, hogy vagy a fősodor túl lineáris és semmi szabadságot nem enged, vagy épp ellenkezőleg, annyira érdektelen hogy bejártad az egész világot, legyőztél minden szörnyet, és még a legutolsó jobbágynak is segítettél virágot szedni, de a main quest első küldetése még mindig ott virít befejezetlenül a harci naplóban. :lol:

Ráadásul azóta is mindig füstölgök, ha egy számítógépes szerepjátékban nincsenek gyerekek és budi.
 

 

 

 

annyira érdektelen hogy bejártad az egész világot, legyőztél minden szörnyet, és még a legutolsó jobbágynak is segítettél virágot szedni, de a main quest első küldetése még mindig ott virít befejezetlenül a harci naplóban.  :lol:

Nálam ez a Skyrim :D

SlyZero @ 2014.12.18. 20:14

 A BG2 viszont tényleg csodás volt így, 2013-ban is, a sandbox-jellegű világ és a karakterek-questek bonyolult, szépséges hálója lenyűgözött.

 

Nekem van egy olyan komoly jellemhibám, hogy az első crpg amivel játszottam az pont a Baldurs Gate II volt (a második pedig az Elder Scrolls III: Morrowind), szóval az utánakövetkezőeknek megvolt a léc, amit nem is tudtak megugrani. :D

Valahogy sikerült tökéletesen belőnniük a fősztori-mellékküldetések egyensúlyát ami más, hasonló próbálkozásokban úgy jön le, hogy vagy a fősodor túl lineáris és semmi szabadságot nem enged, vagy épp ellenkezőleg, annyira érdektelen hogy bejártad az egész világot, legyőztél minden szörnyet, és még a legutolsó jobbágynak is segítettél virágot szedni, de a main quest első küldetése még mindig ott virít befejezetlenül a harci naplóban. :lol:

Ráadásul azóta is mindig füstölgök, ha egy számítógépes szerepjátékban nincsenek gyerekek és budi.
 

Marvin @ 2014.12.18. 14:01

Véletlenszerű dungeonból nekem a Gateway to Apshai volt meg úgy 20+ éve, térdig érő hóban kellett menni minden nap a gépig... á nem, de azért elég jól el lehetett lenni vele.

 

Később a Dungeon Master és az Ishar Amigán, előbbinél valahogy elmaradt a sikerélmény, utóbbi meg inkább csicsás volt, mint jó.

 

 

 

Ravenheart @ 2014.12.18. 13:15

Blob: na jó, meg a Diablo és a legtöbb roguelike is. De a klasszikus, EoB/Dungeon Master-féle blobber recepthez fájdalmasan nem passzolt.

 

Ha random elemek közé bepakolnának különféle objektumokat amikkel lehet szórakozni, a blobbereknél is működne. NetHack is dögunalmas lenne, ha nem lenne tele olyan veszélyes vagy fun elemekkel, amik nem szörnyek. Mindenesetre Dungeon Hacknek nem sikerült ezek szerint.

Thaur @ 2014.12.18. 11:51

Még gyerekként, C64-en játszottam az SSI-s Savafe Frontier/Pool-sorozattal, akkor ezeket nagyon szerettem; a Krynn-sorozat valahogy kevésbé jött be.

 

EOB1-2-t Amigán játszottuk, ha minden igaz, nálam sose értek fel a nagy etalonhoz, a Dungeon Masterhez. Aztán PC-n is végigjátszottam, afféle kötelességből.

 

Neverwinter Nights 1-2: Amikor kijöttek, tetszettek. (A sztorit gyalázóknak persze igazuk van, de egy fantasy CRPG-nek szerintem vagy nincs is rendes sztorija, vagy csak béna és sablonos világmegmentős, tertia non datur.) Érdekes, hogy a múltkorjában felraktam újra, mert kipróbáltam egy Baldur's Gate-modot, és a grafika a mai játékokhoz képes annyira bénának tűnt, hogy - többek között ezért is - gyorsan legyalultam az egészet.

 

A tényleges retro grafika viszont nem zavar. A BG-sorozat nekem kimaradt, csak most, az EE-k megjelentével próbáltam ki; elvégre mindenütt azt olvastam, mennyire jók. A BG1-nél máig nem értem, mire fel a hype, tisztességes iparosmunka (most - meglehet, akkor nem az volt), semmi több, végigvittem, ennyi. A BG2 viszont tényleg csodás volt így, 2013-ban is, a sandbox-jellegű világ és a karakterek-questek bonyolult, szépséges hálója lenyűgözött. A kiegészítői viszont már nagyon nem tetszettek: úgy találtam, arról szólt már csak, hogy hogyan sikerül belenyomni minden egzotikus helyszínt, magas szintű monsztert és varázstárgyat. Tudom, a BG-ket sokan az epikus csatákért szeretik; nekem se azok, se a (magas szintű) dungeonok és logikai feladványok nem kellenek. Karakterek, csapatdinamika, élő világ, abba simuló questek, ezeket bármikor.

 

---

 

Nyilván egy csomó más (A)D&D alapjú játékkal is játszottam (Dark Sunok, Spelljammer, Descent ot Undermountain, stb.), de ezek nem nagyon okoztak maradandó emlékeket.

 

---

 

Közel húsz éve játszom, a kezdetektől máig a (fantasy) CRPG a preferált stílusom, de egy-két kivételtől eltekintve sosem a a fentiek között találtam meg (a Bard's Tale III-tól a Skyrimig) a kedvenceimet - de persze az asztali (A)D&D nélkül azok se jöttek volna létre soha. :)

 

---

 

Óh, azok a kockás füzetbe rajzolt térképek! Hová tűntél, gyermekségem aranykora?

elGabor @ 2014.12.18. 09:44

Blob: na jó, meg a Diablo és a legtöbb roguelike is. De a klasszikus, EoB/Dungeon Master-féle blobber recepthez fájdalmasan nem passzolt.

DiMalto @ 2014.12.18. 09:40

Tower of Doom + Shadow over Mystara a mame-korszakom két kedvence volt, STEAM-re meg is vettem a "Chronicles of Mystara"-csomagban, bár még nem volt időm tolni.

 

Persze, ha valakinek kedve lenne multizni... :hc:

 

9077069563_2969265a49.jpg

Blob @ 2014.12.17. 16:08

 

Kár hogy pont az a három játék nem került említésre, ami igazán érdekelt volna: a belsőnézetes roguelike Dungeon Hack,

Mint a játékból kiderül, teljesen random generált labirintusokban bolyongani unalmas dolog.
 

 

A Torchlight ezzel ellentétes tételt bizonyít.

elGabor @ 2014.12.17. 15:19

Kár hogy pont az a három játék nem került említésre, ami igazán érdekelt volna: a belsőnézetes roguelike Dungeon Hack,

Mint a játékból kiderül, teljesen random generált labirintusokban bolyongani unalmas dolog.
 

chomy @ 2014.12.17. 14:58

Sőt, volt valami Ravenloft-játék is a Menzoberranzan motorjával, ha jól tévedek. Kb. pont ennyit is tudok róla.

 

A szintén kimaradt Pool of Radiance - Ruins of Myth Drannort (az első 3E-t használó crpg!) viszont kipróbáltam. Kb. 20 percig bírta a gépemen, és ebben a karaktergenerálás is benne volt. :)