Lepus @ 2015.01.18. 17:01

Az LotFP szvsz az egyik legjobb B/X változat; kezelhető képességek, skill és encumbrance rendszer, megjegyezhető és jól kereshető szabályok mindenféle kazamatajárós meg vadonban bóklászós szituációkhoz.
 
A moduljaik, meg a grafikai stílus sokaknak nem jön be, de szvsz azért érdemes megnézni őket. Különösen a következő modulokat javaslom:

Igen, elég jó az encumbrance megoldása. :) És az egy kaszt - egy képesség megközelítés is nagyon szép ötlet.

A Better than Any Man és a Doom-Cave of the Crystal Headed Children után véleményeztem az író stílusát. :D Mindkettő meglehetősen szadista és szürreális, a szuttyogásra meg még Kornya Zsolt is csak elismerően csettinthetne. :)

De ettől függetlenül látszik hogy nagyon átgondolt és koncepciózus a rendszer és a világlátása is-
Ynas_Midgard @ 2015.01.18. 13:57

A cikk hatására utánanéztem pár OSR kiadványnak... A Lamentations of the Flame Princess ismerős valakinek? Hogy is mondjam, elég érdekes alak lehet ez a Raggi aki írta. xD (Ez főleg az ingyenes kalandmodulok olvasása során válik egyértelművé, de már az alapkönyv is megadja a hangulatot.)

Nem tudom hogy játszani játszanék-e vele. De jó tudni hogy ilyen is van.

Az LotFP szvsz az egyik legjobb B/X változat; kezelhető képességek, skill és encumbrance rendszer, megjegyezhető és jól kereshető szabályok mindenféle kazamatajárós meg vadonban bóklászós szituációkhoz.

 

A moduljaik, meg a grafikai stílus sokaknak nem jön be, de szvsz azért érdemes megnézni őket. Különösen a következő modulokat javaslom:

Lepus @ 2015.01.17. 23:25
A cikk hatására utánanéztem pár OSR kiadványnak... A Lamentations of the Flame Princess ismerős valakinek? Hogy is mondjam, elég érdekes alak lehet ez a Raggi aki írta. xD (Ez főleg az ingyenes kalandmodulok olvasása során válik egyértelművé, de már az alapkönyv is megadja a hangulatot.)

Nem tudom hogy játszani játszanék-e vele. De jó tudni hogy ilyen is van.
strato @ 2015.01.10. 11:42

Bár "szakmai ártalomból" már elég sokszor olvastam és kommenteltem már a cikket, "magánszemély" olvasóként még nem szóltam hozzá. Ezt most pótolom:

 

Örülök, hogy elkészült ez a cikk, mert szerintem sokaknak vagy semmilyen vagy hiányos ismereteik voltak az OGL gerjesztette mozgalmakról és a köztük lévő összefüggésekről meg a benne részt vevő szereplőkről. Én is valahogy így voltam ezzel a cikk előtt. Tudtam az OGL-ről, de a ráépülő dolgokról csak ködös képem volt.

Köszönöm, hogy Bulldy és Premier (illetve a linkek egy nagy részével Chomy) eloszlatta a ködöt. Hasznos írás mindenki számára, aki kicsit is érdeklődik a D&D iránt. Ha valakinek nem tetszenek az újabb kiadások (3E+) de a régiek között van olyan, ami megfogta, a OSR tengeréből a cikkben kiemelt linkeken megtalálhatja a számítását.

:sor:

theomer @ 2015.01.01. 01:56
Köszönöm a válaszokat!

Az említett alkotásokra rá fogok nézni, ha más nem betekintés szintjén.

A Helvécziával már barátkoztam korábban, de a régies nyelvezetemiatt nem tudtam úgy megszokni, mint a KÉM-et. Ami szerintem hibái ellenére az egyik legösszeszedettebb magyar RPG.

elgabor: Ez egy nagyon jó kérdés, elgondolkoztam rajta, de nem tudnám egzaktul megfogalmazni. Jelentheti azt is, hogy az eredeti 74-es kiadás újra kiadása javításokkal, de mint ez tudjuk megtörtént a Wizards által. Szellemiség szintjén viszont sokkal képlékenyebbek a válaszok. Mint tudjuk (akár a korábbi cikkekből) az eredeti dnd nem volt egységes és teljesen tudatosan megtervezett termék. Így csak azt tudom mondani, hogy rábíznám az itteni közösség tagjainak szubjektív értékítéletére a DnD hűség terén.

Tudom hogy a felsorolt kritériumoknak nem tud megfelelni egyetlen klón, egymást kizáró szempontokat soroltam fel, ezért számítottam rá, hogy több válasz érkezik. Viszont érdekelt, hogy mihez nyúljak, ha valamelyik kritérium szerinti termékre lenne szükségem.
galu22 @ 2014.12.30. 16:42

Számomra az igazán előremutató dolog az OSR-ben az, hogy most már vannak egyoldalas dungeon-ök (a One-Page Dungeon Contestben meg a DungeonSlayers honlapján), melyek, meglehet, kimerülnek egy játékalkalom alatt, de nem is kell nekem nagyobb és epikusabb modulméret.

A feldolgozhatóság felső határa így kb. 16 oldalnyi szöveg (a Barebones moduljai ilyenek, és ilyenek a Helvéczia moduljai is szerencsére). Többel nincs értelme vesződnöm, mivel ha van mese, az évi egy. Ha több lesz (legyen!), akkor meg évszakonként egy.


Na, ezzel igazán egyetértek.
Az ideális nekem is a nagyjából 3-20 oldal közötti méret, sokkal szívesebben vágok bele egy ilyen tesztelésébe, mint az egyébként már bizonyított sandboxok, epikus modulok lemesélésébe.
(ebből a szempontból a "Larin Karr" mesélésére való felkészülés is időigényes, bár nekem mindkétszer megtérült)

Megértem azokat is, akiknek ezek túl rövidek, vagy nem elég részletesek, elsősorban attól függ, hogy a csapatnak, mesélőnek mennyi ideje van.

A Kard és Mágia és Helvéczia modulokért pedig köszönet az illetékeseknek.



érdekes... nekem a Necromancer Games cuccai (Crucible of Freya, Tomb of Abysthor, Rappan Athuk) valahogy nem találtak be. Nem éreztem bennük azt az egyedi ízt, hangulatot, milliőt, érdekes felütést, szórakoztató prózát, bármit, ami meggyőzött volna arról, hogy én ezt mesélni akarom és a játékosaim is rápörögnek majd. Mivel annyian dícsérik őket, valószínűleg bennem van a hiba, és/vagy játék közben jön elő a cucc zsenialitása



Ami számomra a legnagyobb élmény volt az az "Ancient Kingdoms: Mesopotamia". Hangulatilag Mezopotámiához illesztett kis sandbox, sword&sorcery stílusban, sok közismert D&D elemet felhasználva.

Az új karakterosztályok, featek mondjuk nem hatottak meg, de a minisetting nagyon jó.
strato @ 2014.12.30. 02:05
Spoiler

 

Spoiler

Radivoj @ 2014.12.30. 00:29
Vault of Larin Karr: meglehet, hogy ez remek ötletbánya volt, számomra viszont a terjedelem miatt egy csöppet sem tűnt mesélőbarátabbnak, mint akármelyik nevezetes vasútmese. Ahhoz, hogy feldolgozzam, csak el kell olvasnom, és valszeg többször is, mielőtt mesélném. És bármennyire is támogatja a sandbox-élményt, ennyi idő nincs.

Számomra az igazán előremutató dolog az OSR-ben az, hogy most már vannak egyoldalas dungeon-ök (a One-Page Dungeon Contestben meg a DungeonSlayers honlapján), melyek, meglehet, kimerülnek egy játékalkalom alatt, de nem is kell nekem nagyobb és epikusabb modulméret.

A feldolgozhatóság felső határa így kb. 16 oldalnyi szöveg (a Barebones moduljai ilyenek, és ilyenek a Helvéczia moduljai is szerencsére). Többel nincs értelme vesződnöm, mivel ha van mese, az évi egy. Ha több lesz (legyen!), akkor meg évszakonként egy.
Ynas_Midgard @ 2014.12.29. 21:01

Dwimmermountnak és Stonehellnek mi köze NG/FGG-hez?

Ja, ez lehet, nem volt tiszta: más, közismert OSR kiadványokhoz igyekeztem hasonlítani a cég produktumait.

 

Az általam jobban ismert NG/FFG anyagokról tervezek még írni (ha máshol nem, a blogomon), de eddig még nem mindet sikerült élesben is használnom, addig meg kicsit ódzkodom a véleménynyilvánítástól; mindenesetre a szerkesztésbeli hiányosságokat az újabb kiadványoknál is tapasztalom, amit egy ilyen kaliberű/múltú cégtől nem várnék.

Ravenheart @ 2014.12.29. 20:16

Dwimmermountnak és Stonehellnek mi köze NG/FGG-hez?