galu22 @ 2020.01.18. 21:24

Hong Kong:
Itt nagyon félrement valami, ezt nem fogom végigjátszani szerintem. Alapvetően két komolyabb problémám van, az egyik a mátrix, a másik pedig az író/szerkesztő csapat


Tévedtem, mégis sikerült. Két oka van:
- egyszerűen "elfogyott" a szöveg (végre). Kb. a játék felénél elértem azt a pontot, hogy mindenkivel mindent megbeszéltem, és onnantól kezdve egy elég lendületes játékot kaptam.
- mátrix: a real time lopakodást nem bírtam megszokni. De szerencsére magasabb szinten, a mátrixot képességeket választva, még a NPC törpe is képessé válik izomból lezúzni a védelmeket. (csak arra figyeltem oda, hogy ott riasszon be a rendszer, ahol én akarom, akár körökön keresztül provokáltam a watcher ic-ket, ha találtam egy jó helyet)


Összességében a sztori nem tetszett annyira, mint a Dragonfall, viszont
- több féle karaktert lehet benne összerakni (olyat csináltam, mint Glory a dragonfallban. Csak elavult kezek helyett anti-gránát kezet választottam)
- tetszett, hogy be kell osztani a pénzt, sokkal inkább, mint a karmát. Végül mindent meg tudtam venni, amit szerettem volna, de sok visszajáró nem volt (karmából volt kb. 20, ami már nem kellett igazából)
- a legtöbb karakter elég sablonos, vagy inkább unalmas, de van néhány, ami elég jól van megírva. (nekem Ambrose és Reliable Matthew, valamint a csapattagok közül Racter tetszett)
galu22 @ 2020.01.12. 09:28
Karácsonyra megkaptam a három játékot ajándékba, és mivel elkaptam valami vírust, ezért betegszabi alatt végigjátszottam. (illetve nem, de azért véleményem van).


Returns:
Talán ez tetszett a legjobban a három közül. Igazi retró, hello 1999!
Pro:
- film noir hangulat
- vannak logikai feladványok, de mind megoldható google nélkül
- nagyon jó volt az író! Egy "bármi lehet" karakternek sikerült laza válaszokat írni.
Kontra:
- szerintem borzasztó az UI (a játék legvégén jöttem rá hogyan kell sorozatot lőni)
- a sok karma miatt túl könnyű a játék
- a felbérelhető társak nagy része béna
- unalmas a mátrixharc, szerencsére csak kettő van


Dragonfall:
Ez a második helyezett a háromból. Néhány dolgot sikerült fejleszteni. Az első részhez képest:
Pro
- Berlin nekem jobban tetszett, mint Seattle
- több ellenfél, többféle környezet
- a Kreuzbasar NPC-k esetén szerintem sikerült jól belőni a duma/küldetés arányt
- jó a főhadiszállás (e-mail, paydata, stb.)
Kontra
- az író (elsősorban a játékos válaszainál) már nem volt a helyzet magaslatán
- itt már gyanús volt, hogy nem fog működni az a séma, hogy a küldetésen senki nem szól hozzád, a küldetés után pedig be nem áll a szájuk (de itt még nem volt zavaró, mert általában társul hozzá valami küldetés is, és csak négy NPC van)
- unalmas a mátrixharc, sajnos több van belőle, mint az első részben
- nekem hiányzott a toborzás. A Returnsben tetszett ez a Jagged Alliance módszer: ha a legjobbakat vitted, akkor csökkent a profitod egy meló után. Itt, ha nem az alap csapatot viszed, akkor szinte biztos, hogy nem lesz nyereséges. Nem megoldható, hogy külsősekkel dolgozz sajnos.


Hong Kong:
Itt nagyon félrement valami, ezt nem fogom végigjátszani szerintem. Alapvetően két komolyabb problémám van, az egyik a mátrix, a másik pedig az író/szerkesztő csapat.

Mátrix: real time lett, teljesen esélytelen vagyok. Úgy is próbálkoztam, hogy direkt beriasszon a rendszer, de ahhoz meg PC hacker kellene, Isobel nem elég jó, hogy megölje a céges hackereket. Ha minden igaz, van olyan küldetés, ahol úgy kell a mátrixban bóklászni, hogy az nem riaszt be, így nem fogom tudni végigvinni a játékot. De ez mindegy is, mert:

Az írók/szerkesztők: nem tudom mit szívtak, de ez valami nagyon brutál. Gondolkodtam azon, hogy miért nem tetszik, mert például a New Vegast vagy a Planescape-et szerettem, pedig abban sok szöveg van. Miben más az a két játék, mint a HK? Miért nem működött nálam a HK? Erre jutottam:
- a szöveg eloszlása nem egyenletes. (csinálsz egy húsz perces küldetést, utána egy óra megy el azzal, hogy mindenkit végighallgatsz)
- a beszélgetések nagy része nem interaktív, hanem inkább végighallgatott monológok
- a szöveg nagy része egyszerűen nem érdekes. Ez részben a csapattársakra is igaz (Isobel, Gobbet, Duncan), de a legbrutálisabbak az árusok.
- van azért kivétel, Racter és Gaichu egy fokkal jobb az átlagnál, mert nekik legalább konkrét céljaik vannak, vezetnek valahova a beszélgetések

Vagy kevesebb szöveg kellett volna, vagy kicsit jobban elosztva a játék során. (pl. küldetés alatt is lehetett volna karaktert adni egy-egy szereplőnek, és akkor lehetett volna spórolni a küldetés utáni beszélgetés-körön)
strato @ 2018.06.22. 07:04
Most ingyen adják a Shadowrun Returnst a Humble Store-ban:
https://www.humblebundle.com/store/shadowrun-returns-deluxe
Blob @ 2015.02.19. 05:52

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D

 

én még a director's cut előtt nyomtam adeptussal, rettenetesen gyenge volt.

Selmo @ 2015.02.18. 14:56

Lehet én találtam bele a közepébe fizikai adeptussal? Én voltam a csapat felderítő tankja és közelharcosa. Ha vittem Gloryt is, akkor ketten ütöttük a népet, bár voltak helyzetek, amikor inkább pisztolyt használt. Mivel én mást nem fejlesztettem, a végére a lövési esélyeim ilyen 8% körülire estek, szóval ez nálam teljesen kiesett, cserébe, ha felnyomtam a buffokat, pár körig alig sebződtem. Közelről meg akkorát ütöttem, mint lórúgás. De sosem éreztem azt, hogy bárki is felesleges lenne a csapatomban. Még a kutyát is vittem magamal valamelyik küldetésre, mert viccesnek tűnt. Az egyetlen problémám az volt, hogy a végén mindenképpen vinnem kellett mágiahasználót, mert a világ összes medkitje nem lett volna elég. Így is elfogyott az összes, pedig annyit vettem, hogy mindenki tele volt vele. :D

Warg @ 2015.02.18. 11:03

Helló, nálam az jött be, hogy a karakteremet több irányba fejlesztettem. Indítottam egy riggert, most már decker is. Persze így a vörös punk üzemen kívül, de nem igazán bánom.

Nagy hátrány viszont, hogy csak három cuccot lehet vinni, így egy fegyver, egy billentyűzet, és egy robot fér csak be, pedig már két robotom is lehetne.

Lehet később több cuccot vinni, vagy ez mindig így marad? Max áttérhetnék a fő sráccal ökölharcra egy új robotért cserébe...

Vorador @ 2015.02.17. 21:30

 Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

 

 

Az AP csökkenést szerencsére javították a 2.06 patchben.

"Resolved issue that caused Players max AP to be reverted back to 2 AP in Feuerstelle mission."
 

Egyébként a másik dologra akkor szerinted/szerintetek mi lehet a jó megoldás? Azt nyilván nem lehet megtenni, hogy nem lesz egyetlen decker sem a csapattársak között, mert akkor mihez kezdünk azokban a játékokban, amikor nem decker a főkarakter? De ha meg deckert indítok, akkor a decker NPC otthon marad... (Engem egyébként nem zavar ez a helyzet a játékokban. Legalább egy következő végigjátszásban még több újdonság lesz, amikor előtérbe kerülnek azok a csapattársak, akiket az elsőben hanyagoltam, mert konkuráltak a főkarakterem szerepkörével.)

Van olyan RPG, ahol a főkarakter kasztja/foglalkozása nem teszi fölöslegessé a hasonló szerepkört betöltő csapattársakat? Pl. BG-ben sem nagyon akarok több tolvajt a csapatba, ha a főkarakterem az. Vagy ha paladin vagyok, akkor Keldorn hasznossága is drámaian zuhan, mert nem jut neki Carsomyr. :)

Blob @ 2015.02.17. 20:08

 

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)

 

 

Basszus, ha tudom, hogy az a sárga nyíl Kreuzbasar-ban nem csak azt jelenti, h. otthon vagyok, hanem ezt, akkor nem lett volna olyan izzadtságszagú az elmúlt pár quest :)

Köszi :)

bbface @ 2015.02.17. 20:02

Egy combat mage-et vittem. Rifle és spellcasting kombinációval - egy kis kiberver is belefért - kifejezetten hatékony tagja voltam a csapatnak, meg merném kockáztatni, hogy jóval erősebb is voltam náluk. Egészen addig amíg nem futottam bele egy bugba a vége felé, ami miatt eggyel csökkent az AP-m. Az valóban frusztráló volt. (PC-n játszom.)

 

Abban igaza van Cthulhunak, hogy nem sok dolog derül ki a főkarakterről. Ezt meg lehetett volna oldani valahogy, mert így tényleg lógott a levegőben. Nem egyszer irigykedtem is a csapattársakra a menő hátterük miatt. Lehet mondani, hogy így sokkal szabadabb, az ember azt lát bele a karakterébe, amit csak szeretne. Így viszont a történet végigjátszása alatt a karakter nem jut el A-ból B-be. Egy alapvetően történet- és nem szereplőközpontú játéknál ez szerintem beleférhet, de ízlés kérdése.

 

Második nekifutásra ötletem se volt, mivel érdemes nekikezdeni a játéknak. Tényleg mindenre jó az alapcsapat. Ami szerencsés, mert így nincs kényszer, hogy egy bizonyos típusú karaktert pakolj össze, mert az a csapat érdeke. Cserébe viszont valaki feleslegessé válik. Egy négyfős csapatba nem kell két mesterlövész, sem két közelharcos, sem két dekás, sem két varázshasználó. Játszottam pár órát egy utcai szamurájjal, de így Glory lényegében csak pihenget a menedékben.

A hangulat kárpótolhat a hiányosságokért, de azért bízom benne, hogy a következő rész jobb lesz ennél, ahogy a Dragonfall is jobb volt a Returnsnél.

Vorador @ 2015.02.17. 19:06

 

 

ööö.... az NPC-im statjait tudom növelni? Hol? (én erről lemaradtam, asszem, azt hittem, ők automatikusan fejlődnek)

 

A Director's Cut verzióban behozott extra, választási lehetőség a fejlesztés irányában.

 

Lehet, h. nem itt kéne kérdeznem... de hol van ez az opció? (directors cut-ot játszom)

 

 

Bizonyos mennyiségű küldetés elvégzése után meg fog jelenni a jobb alsó sarokban egy nyíl, amire kattintva előjönnek a fejlesztési lehetőségek.

 

crewAdvance-600x376.png

 

***

Ha majd végigviszed a játékot, akkor kíváncsi vagyok, hogy mi róla a véleményed! (Meg persze bárki más véleményére is.)