Catles @ 2015.02.14. 22:28
Tetszett a cikk, bár kissé lesajnáló volt. Saját meglátás, de nekem sokkal szimpatikusabb egy ilyen lúzer banda mint egy nagyződes vérprofi fejvadászcsapat. No meg játéka válogatja, a Shadowrunnál szerintem belefér.
Mendark @ 2015.02.13. 09:51
"A játékosok kérésére dobok, de a fekvő rendőr nem alakul át fekvőrendőrré."

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ. A körülöttem lévők kérezdették min röhögök ilyen hangosan. :-)

Szerintem legalább olyan fontos (vagy inkább fontosabb), hogy egy játékalkalom jó hangulatban teljen mint az, hogy "profik" legyenek a játékosok (akár szerepjátszásban, akár tervezésben).
Nyilván a túlzásba vitt ökörködés is el tudja rontani a dolgot. De egy izgalmas történet, egy heroikus küzdelem, egy emlékezetes párbeszéd mellett egy-két humoros szituáció nagyon is sokat segít.
Elvégre azért jövünk össze a barátokkal hogy jól érezzük magunkat.
cyberdog @ 2015.02.12. 15:40
Ezek régóta játszanak, ok. De mindig így? Vagy újabban hobbiszerűen csesznek el mindent egy olcsó akció-vígjáték színvonaláig mélyítve egy egyszerű megbízást?
Ha én fetrengek a röhögéstől ennek a csapatnak minden bevetésétől, akkor a nem lennék a mesélő helyében.

De ebből az élvezetes cikksorozatból okulva beépítettem pár "hülyeségbiztos" opciót a saját cyberpunk játékomba. Ahol nem lesznek se hullaszállító furgonok, se benzinkutak, se törpék...
Thirlen @ 2015.02.11. 20:03
Demante: Sajnos az újságnak csak egyetlen száma jelent meg... Ezen kívül még Trevor, az ork rendőrségi papírját és a választások jelöltjeinek rövid jellemzését kapták meg a játékosok.

Drakov: Szépen lassan gyűltek a bizonyítékok a Lone Starnál, amik a karakterek felé mutattak. De egyrészt sokszor mázlijuk volt, másrészt nem akartam váratlanul lecsukni mindenkit. Csak szép fokozatosan, egyesével-kettesével... :D

Karmazsin: Igazából elméletileg mindegyik játékos régóta Shadowrunozik, kezdőnek aligha nevezhetőek. De az utolsó mese (a következő utáni) pont ilyesmi lesz, mint amit leírtál - egy árnyvadászatban kell majd segédkezniük.
Karmazsin @ 2015.02.11. 18:46
Ez már nem az első játékülésük, ahol nem tudnak mit kezdeni a feladattal, még a harci helyezetekben sem tudnak jól helyezkedni.
Ha ennyire kezdők, szerintem mesélj egy játékot, ahol látnak egy njk-t tervezni és tapasztalhatják kb. hogyan kellene ezt csinálni.
Pl. együtt kell lenniük vele (kísérni, vigyázni rá, stb) és amikor természetesen jön a gond, akkor kiderül, hogy volt akcióhős (rendőr, árnyvadász, biztonságis, óvónő, stb.) és mondja hogyan lehetne kijutni, mire lehetne figyelni.
A döntés a csapaté lesz, de látják miket érdemes átgondolni.
Vagy az illető tervez valamit, mondjuk télapóként bejutni az unokájához, de a fia tudomása nélkül, aki közepesen sikeres öltönyke valami jobb vidéken, és a tervezést elmondja/csapat belekotyoghat, szóval valami hasonlót.
Ezután biztos nem lesz már ilyen katasztrofális minden játékülés.
demate @ 2015.02.11. 14:05
... és király az újság is! (Már várom, hogy a benzinkútrobbanást is megírják.)
demate @ 2015.02.11. 13:56
Azon elmélkedem, hogy biztosan Shadowrun-t játszotok ti? Nem Fiasco-t?

Igen szórakoztató a beszámoló stílusa is. "(lásd kérdések.)" :-D
Bulldy @ 2015.02.11. 12:05

Nálunk is az volt sokáig, hogy órákat terveztünk, aztán valahogy sosem sikerült a terv. Így tényleg az lett a vége, hogy az újabb feladatoknál tervezés-tervezés-ajtóberúgás.

 

Aztán meglepődtek a játékosok, mikor a hosszú D&D kampányban az (értelmes) terveik hirtelen működtek is, ellenben az ajtóberúgós módszerből csak felesleges kockázat lett. :)

 

Bulldy

galu22 @ 2015.02.11. 11:59

Szeretem ezeket a játékbeszámolókat, valahogy saját magunkra ismerek bennük... Nálunk is gyakran előfordul, hogy órákig ötletelünk, valaki megunja, aztán "majd rögtönzünk valamit", ami persze egyenes út a bénázás felé :)
Eberen_Orkodo @ 2015.02.11. 10:30
A küldetést teljesítették, és még jól is szórakoztak! :-)
Talán a sámán kevésbé...