rikz @ 2015.03.28. 08:29

Lehet tudni, hogy mikorra várható a nyomtatott kiadás?


Erre a hónapra ígérték, de sajnos nincs kihirdetett dátum.

Viszont van némi hír a Játékmesterek kézikönyvéről. 13 fejezetből 9-et készre megírtak. A világ történelméről szóló fejezet pedig letölthető a FASA oldaláról, ebben van a várva várt a továbbbvitt idővonal. Szenvedélyekre, kinyírták Nedent!?

http://www.fasagames.com/blog/index_files/armadillo/media/ED4GMCh04.pdf
Alta @ 2015.03.25. 00:51
Lehet tudni, hogy mikorra várható a nyomtatott kiadás?
onog @ 2015.03.19. 20:59
Köszi! Ez mindenképpen biztató...
rikz @ 2015.03.19. 07:58

mennyire átfogóak az egyes fejezetek?


Teljesen.
Az általad említett probléma az 1. és a 2. kiadásban valóban létezett, de a Classicban és a 3. kiadásban ilyen gond már nem volt.
Ez a legújabb kiadás is követi ezt az elvet. Történetesen a mágia fejezetek teljesen komplettek, benne van minden, az összes varázslat, az Asztrál, az idézés, szellemek, szálmágia - egyszóval minden. Az 1. kiadásban ehhez négy könyv kellett: az alapkönyv, a Companion, a Magic és az Arcane Mysteries.

Viszont ahogy írtam is, a 9-15. körös képességek és egyáltalán a Diszciplínák részletes leírása nincs benne a Játékosok Kézikönyvében (majd csak a Companionban kapjuk meg) és a Szenvedélyek/Kvesztorok fejezet is csak részleges, erről egy külön kiegészítőt terveznek.

Én úgy kalkulálok, hogy ez a játékosok kézikönyve + a játékmesteré + a companion nagyjából az első kiadás 10-12 könyvét öleli fel. Tehát egyértelműen összeszedettebb és jó vétel lesz.
onog @ 2015.03.18. 22:15
Köszi rikz az összefoglalót!
Olyan kérdésem lenne, hogy mennyire átfogóak az egyes fejezetek? Mesélőként eléggé zavart a korábbi kiadásban (a 2. van meg), hogy több különböző kiegészítőből kellett rengeteg kérdésben összeollózni a válaszokat. Pl. az alapkönyvön kívül még másik két kieg. kellett a varázslatokhoz. (Az alapkönyvben kb. 6-7 varázslat volt 1. körben. Az egyik kieg-ben még 3-4, és a másikban is kb. ennyi.) A másik ilyesmi, hogy csak az alapkönyv alapján nem tudtam elképzelni az asztrál tér működését, kellett hozzá a Magic kieg. Ez nekem nagyon lelassította a felkészülést.
Köszi előre is!
Orastes @ 2015.03.18. 19:39
Nagyon jo iras, par alkalommal, probaltuk az ED rendszeret, ezzel is kene jatszani (meg vagy 30 masik jatekkal is, majd ha nyugdijba megyek, vagy ha nyerek a lotton).
Colton @ 2015.03.18. 18:57
rikz!

Ebben a kontextusban igazat adok neked, meggyőztek az érveid.
rikz @ 2015.03.18. 18:13

És a kalandozó fegyverkovács nem a munka által tökéletesíti a tudását? Neki elég megoldani a "Runvír király sírkamrája" c küldetést és elkölteni a legenda pontot, de nem kell egy kalapácsütést se tenni az üllőn?? A kalandozó fegyverkovács nem azzal tökéletesíti a mesterségbeli tudását hogy megcsinál kismillió szerszámot, fegyvert, stb és a szakmájában konkrétan dolgozik, munkát végez? A kalandozó fegyverkovács ezt mikor teszi? A tetememberek támadásának visszaverése és az elveszett felderítő megeresésének küldetése között? A hátán cipel egy 30 kg-os "tábori üllőt", fujtatót minden frinc-francot ami a mesterséghez kell?


Colton, ezek valóban jó kérdések és teljesen jogosan merülnek fel olyanokban, akik még nem ismerik Earthdawn világát. Röviden minden kérdésedre 'nem' a válasz.

Ha a hosszabb verzió érdekel, akkor a Fegyverkovács diszciplínáról meglehetősen bő leírást találsz az első kiadású Adept's Way kiadványban, illetve későbbi kiadásokban az alapkönyvben vagy a Companionban kapott helyet. Ez kb egy tízoldalas leírás, amiben Menedék (Haven) városának fegyverkovácsa, bizonyos Derrat szépen elmeséli, hogy mit jelent fegyverkovácsnak lenni.

Mesél a beavatásról, a műhelyről, a tiszteletreméltó vénekről, a praktizálásról, arról, hogy mennyiféle tudományos ismeretet kell elsajátítaniuk. Ebből az is kiderül, hogy a műhely és az üllő körül a fegyverkovács Adeptusoknak egyfajta 'családja' vagy talán klánszerű, igen összetartó csoportulása alakul ki. Ebből ugye az is következik, hogy sosem egy kovács birtokol egy műhelyet.
Meglehetősen jó pozícióban vannak szociális téren, ugyanis a műhelyeik általában a városok, nagyobb települések központjában van, így rengeteg szóbeszédet, mendemondát ismernek. A közösségi életnek egyfajta központi alakjai.
Igen elkötelezettek a munkájukat tekintve, ami javarészt nem patkók és vasvellák előállításban merül ki. A státuszszintek, mint a beavatottság mérföldkövei megkövetelik, hogy rég elfelejtett legendákat, elveszett ősi fegyvereket és ereklyéket ássanak elő, ezekről mindent megismerjenek és régi fényükben prezentálják a vének előtt.
Ehhez igen sokat kell kalandozniuk, utazniuk. Az Iszonyat Kora nem rég ért véget, ezért a történelmet és a legendákat nem egy mai értelemben vett tudományos központban sajátítják el, hanem szóbeszédekből, szó szerint romok alól ássák elő stb.
Az életük főművét, az ún Heartblade-et pedig éveken át tartó áldozatos munkával készítik el, amihez a precíz felkészülés elengedhetetlen. Hatalmas tapasztalat kell, de nemcsak anyagtan, a tudományos ismeretek ésatöbbi, de stílusérzék is, hogy egy páratlanul egyedi fegyvert tudjanak készíteni. Ehhez viszont szintén nem elég egy fújtató mellett az üllőt verni éveken át, világot kell látni.

Bár ez a röpke leírásom legfeljebb kedvcsinálónak lehet jó, mindent nem tudok elmagyarázni most. De ha tényleg érdekel a dolog, akkor javaslom elolvasásra az említett könyvek vonatkozó fejezetét. Szerintem sokkal több van a Fegyverkovácsban, mint jinnéd. Szokatlan, az tény, de nem olyan suta, mint azt a megjegyzéseid sugallják.
Dallasz @ 2015.03.18. 14:26

A màtrixot a therai màgusok dolgoztàk ki a csapàs elõtt. A kaerek bezàràsakor màr elterjedt módszer volt. Forràs az 1. kiadàs màgiàval foglalkozó könyveinek egyike. Fejböl nem tudom melyik.

Igen, rövid bekezdés található a Magic-Manual of Mystic Secrtes 39. oldalán. Előtte mátrix-tárgyakat / ruhákat (gyűrűk, köpenyek stb.) használtak. Próbáltam volna ezt is bemesélni, de nem igazán tudtam jó megoldást arra, hogy az adeptus beleöl pénzt, legenda-pontot a tárgyba (szálat kellett szőni hozzá, lehetett osztani több varázslathoz pl.), aztán hipp-hopp váltson át mátrixra. Egyszerűen már a karakterek mátrixot használnak a Csapás előtt Tsz. 800-ban és kész.

T10 @ 2015.03.18. 13:51
Az adeptust nem a szàrmazàsa hanem a mintàzatàban rejlö lehetösêgek emelik az àtlag fölê. Amit akkor kêpes kibontakoztatni ha intenzív ês sokrêtü interakcióba bocsàtkozik a vilàggal. Azaz kalandozik.
A kovàcsmester meg ül a mühelyêben ês van 10-s fegyverkovàcsolàs szakêrtelme.

A màtrixot a therai màgusok dolgoztàk ki a csapàs elõtt. A kaerek bezàràsakor màr elterjedt módszer volt. Forràs az 1. kiadàs màgiàval foglalkozó könyveinek egyike. Fejböl nem tudom melyik.



Na igen, a varázslók pedig akkor fejlődnének a legjobban, ha a könyvtárban/laboratóriumban tanulnának ahelyett, hogy a haverokkal holmi erdőkben meg barlangokban hentelik a szörnyeket...


Igen ez az Ars Magica... :) komolyra fordítva Coltonnak igaza van, de ezt kimondottan kevés rendszer támogatja - meg lássuk be játékosként is unalmas.