Naruto17 @ 2015.05.08. 13:55

Naruto17: természetesen jogod van nem szeretni a játékot, de amit írtál, az több ponton pontatlan.

Egyrészt a fiktív világon belül van tét (pl. egyenlőség dobással elrontható bármi). Ami szerintem sokakat zavar, hogy nem más (pl. mesélő) dönti el ezek a jelentését, hanem te. Emellett résztvevői szinten kifejezetten nagy tétekkel kell számolni (sikerül-e olyat dobnom, amit akarok? sikerül-e szórakoztatnom a többieket? sikerül-e emlékezetesen reinkorporálnom egy szálat?) A feladatmegoldásra ugyanez áll, elsősorban nem karaktered nézőpontjából, hanem történetszövői szempontból kell helyt állnod.

Másrészt saját tapasztalatom alapján a jelenetek egyáltalán nem mindig a karakterek győzelmével érnek véget. Sőt! Kifejezetten az a tapasztalatom, hogy a játékosok örömmel élnek a drámai elbukás lehetőségével, ha már szabadon választhatják (ez pl. a Fiascora is nagyon igaz).

 

Nos ez nem győzött meg. :) Engem nem zavar ha egy jó mesélő dönt felettem, illetve vannak olyan esetek amikor 3. tényező dönt. (pl. random encounter)

Jobban kedvelem a jól bevált oldschool módszereket és kizárólag a saját karakterem cselekedetein keresztül beleszólni a történetbe.
Az meg, hogy tudatosan vesztésre játszak végképp távol áll tőlem.

Megértem, hogy van, akinek üdítő a sok hagyományos rpg után, de én maradok a réginél.
 

Urban @ 2015.05.06. 22:18
Naruto17: természetesen jogod van nem szeretni a játékot, de amit írtál, az több ponton pontatlan.

Egyrészt a fiktív világon belül van tét (pl. egyenlőség dobással elrontható bármi). Ami szerintem sokakat zavar, hogy nem más (pl. mesélő) dönti el ezek a jelentését, hanem te. Emellett résztvevői szinten kifejezetten nagy tétekkel kell számolni (sikerül-e olyat dobnom, amit akarok? sikerül-e szórakoztatnom a többieket? sikerül-e emlékezetesen reinkorporálnom egy szálat?) A feladatmegoldásra ugyanez áll, elsősorban nem karaktered nézőpontjából, hanem történetszövői szempontból kell helyt állnod.

Másrészt saját tapasztalatom alapján a jelenetek egyáltalán nem mindig a karakterek győzelmével érnek véget. Sőt! Kifejezetten az a tapasztalatom, hogy a játékosok örömmel élnek a drámai elbukás lehetőségével, ha már szabadon választhatják (ez pl. a Fiascora is nagyon igaz).
theomer @ 2015.05.04. 17:14

 

Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Ezt azért kár számon kérni. Ezek a játékok (Swords without master, Fiasco, stb.) kiiktatják a játékból a tétet, hogy ezzel a történetszövést tolják előtérbe.

Persze engem is zavar, hogy tét nélküli, dehát nem is játszom ilyen rpg-kel.

 


Szerintem nem volt rossz, egy felejthetetlen estét töltöttünk vele. :)

galu22 @ 2015.05.04. 16:46

Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Ezt azért kár számon kérni. Ezek a játékok (Swords without master, Fiasco, stb.) kiiktatják a játékból a tétet, hogy ezzel a történetszövést tolják előtérbe.

Persze engem is zavar, hogy tét nélküli, dehát nem is játszom ilyen rpg-kel.

strato @ 2015.05.04. 15:50

Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.

 

Nem nagy meglepetés, hiszen (a leírás alapján) ennél többet nem is vállalt a játék.

Naruto17 @ 2015.05.04. 15:46
Kipróbáltuk és nem jött be. Elsősorban az zavart, hogy teljesen tét nélküli. A jelenetek mindig a karakterek győzelmével végződnek és csak hosszuk és minőségük múlik rajtuk. Gyakorlatilag nincs feladatmegoldás csak történetszövés.
Morak @ 2015.04.17. 21:16
A kelleténél ömlengősebb, de összességében remek cikk.

Úgy érzem e cikk több, mint alkalmas ahhoz, hogy meghozza a kedvet a játékhoz.
Adnék is egy tippet azoknak akik belevágnának. Mindenképpen javasolt - de nem kötelező - egy olyannal kezdeni aki már legalább 1 játékban részt vett. Segít, higgyétek el.

Ha mindenki full kezdő, az sem gond, ez annyira könnyű játék, hogy igazából csak fantázia kell hozzá az meg gondolom akad, hisz szerepjátékosok vagyunk. :)
Urban @ 2015.04.16. 23:28
galu22: ha megnézed a játék részeit, tisztulhat a dolog, de valóban nem volt egyértelmű. A játék előkészületében elgondolkodtok a közös koncepción, majd a játékosok karaktert alkotnak. Ekkor agyalsz a képmáson, nevesített dolgokon, hősi cselekedeteken és trükkökön, a játékvezető meg inspirációt, hangulati elemeket gyűjt.

Miután beindult a játék, nálad a kocka, te mesélsz. A feladatod: dobott hangulatnak megfelelően narrálj. Játékosként, ha egyenlőséget vagy szálat (rejtélyt, tanulságot) dobsz, még ezeket is be kell építened a mesélésedbe. Természetesen behozhatod a karakterlapodon lévő dolgokat is, de ez nem kötelező, rajtad áll. Tapasztalatom szerint eleinte elsősorban a rejtély meg az extraszabályok jelenthetnek nehézséget, később azok sem nagyon. A többi eset játékban adja magát.

Közben a csendes hallgatóság gyűjti a motívumokat. Ilyen szempontból munkamegosztás van. Leegyszerűsítve, játék előtt közösen brainstormingolsz. Ha nálad a kocka, az eredményéből kiindulva mesélsz. Ha nincs nálad kocka, motívumot gyűjtesz (esetleg rövid megjegyzést fűzöl).

strato: ha pontosabban akarok lenni, azt kell írnom, hogy amint dobtál a kockákkal, csak te beszélhetsz, a többiek hallgatóság. Ameddig a kezedben tartod a kockákat (vagy miután felemelted dobás után, hogy továbbadd), bárki hozzáfűzhet a játékhoz rövid, az alaphangulatba illeszkedő részleteket, kiegészítéseket. A kocka kézben tartása, de el nem gurítása egyértelmű jelzés a többieknek, hogy "Tessék, lehet hozzájárulni!". De mindenki csak a saját hatáskörében járulhat hozzá a történethez, tapasztalatom szerint minimális az egymás dolgába dumálás.
KekPafrany @ 2015.04.16. 17:03

Ez érdekesnek tűnik :)

WCB @ 2015.04.16. 14:26
Lehet, hogy innen ugrott be... ez is érdekesnek tűnik.