Aszketa @ 2015.07.03. 09:26

Szeretem az ilyeneket olvasgatni. Mi is most fogunk elkezdeni játszani a shadowrun 3. kiadásával. Csak van egy apró problémánk. Méghozzá az, hogy a csapat egyik tagja csak játszani szeretne, de megakarja kímélni magát a szabálykönyv kinyitásával járó erőfeszítéstől. Inkább streameket néz a youtubon... valami ötlet a kezelésére?

 

Sziasztok!

 

Ahogy Strato is írta és be is linkelte valahol alább, létezik egy "kánaán" a 3. kiadáshoz, mégpedig Skull jóvoltából, aki önként és dalolva lefordított közel 20 vaskos kieget Shadowrunhoz, majd feltette azt a saját honlapjára. Én is csak nemrég akadtam rá, és tényleg le a kalappal a minőségi munka és elhivatottság előtt. A lusta, sokat olvasni nem akaró, angolul kevésbé tudó játékos problémakörére a megoldást többek között abban látom, hogy Skull lefordította például a "Gyors szabályok kezdőknek" kiadványt is, ami pont az ilyen "lusta disznóknak" készült, akik csak felületesen akarják megismerni a szabályokat, arra viszont bőven elég, hogy megismerje az alapokat és egy karakterrel elpötyögjön a játékalkalmakkor. Utána pedig remélhetőleg majd úgyis veszi a fáradtságot, hogy 1-2 dolognak utánanézzen, amikor például el kéne osztani a kapott karmát, stb. :)

strato @ 2015.07.01. 12:00

Hogy a beszámoló elől ne vegyük el teljesen a reflektorfényt, ajánlom a Shadowrun fórumrészt a további eszmecserére. Azon belül a Shadowrun 5 és a Shadowrun kérdések és válaszok topikot emelném ki, ahol ugyanezek a kérdések pont nem olyan rég merültek fel.

Kashuka @ 2015.07.01. 10:55

Alaposan nem olvastam át a rendszert, ez pont nem jött még elő - valóban nem olyan szimpatikus ez a hecker-szemmelverés. :/

Azael @ 2015.07.01. 09:45

Én személy szerint jobban szeretem a 3.kiadást, az új nekem kevésbé tetszik, túl sok a skill az én ízlésemnek.

 

Az új kiadásoknak elég más a hangulata is, az új wireless Mátrix miatt. Kicsit Ghost in the Shell feelingje lett, a dekás megtudja hackelni a kibervereket. Néha elég erőltetett, hogy mindent rá kell kötni a mátrixra (a lézercélzót és a hangtompítót is!). Világ szempontjából szvsz elég erőltetett, nincs igazán indok rá. Játéktechnikailag persze érthető, hogy a dekást is játékba hozza, de nekem nem tetszik.

Kashuka @ 2015.07.01. 09:33

Van egy régi 2. kiadásunk és egy frissiben nyomtatott 3. kiadásunk. Megéri-e befektetni egy új eredeti 5. kiadásra ha vásárlást tervezünk?

 

Én nemrég kezdtem játszani az új kiadással, nekem bejön - más karakteralkotási lehetőségek*, kicsit átszervezték a képzettségek felosztását, ilyesmik. Elég nagy változások, szóval az alap dobásmechanizmust nem, de a többit újra kell tanulni. Illetve ahogy néztem még jobban elszabadulnak a kockák, kimaxolt helyzetben 30-35d6 elgurul hirtelen az asztalon... Azért általában megmarad 10 alatt.

Egy határozott hátránya viszont, hogy angol. Nekem ez pl. csak kicsit lassítja a z olvasást, de ha amúgy is probléma a játékosok szabálykönyv-ismerete, annak nem biztos, hogy jót tesz, ha leváltod a magyar könyvet.
Persze te ismered a társaságot, mennyire pro angolból.

*Nekem például ez a kedvencem: van az egyik kiegészítőjében olyan opció, hogy fix pontból vehetsz előtörténet-csomagokat, amik rendesen felhúzzák együtt a legfontosabb képzettségeket, és a végén megtartott pontokból lehet ezt még kipótolni tulajdonság illetve nujen terén.
Nagyon jól sikerült a csomagokat összeállítaniuk, ha kinézed a karakterkoncepciót, és az annak megfelelő 4-5 stációt az előtörténetében, azok pont meg tudnak adni egy stabil kezdőértéket arra a 4-5 képzettségre, ami a legfontosabb, és hangulatos kis (1-2) szinteket ad féltucatnyi mellékes cuccból, amik azért jól jönnek.

Így jön ki pl. a tiszti akadémián végzett exkatona, aki elég jól lő és lopakodik, de mellette még képzett alapvetően a számítógépektől a robbanószereken keresztül az atlétikán át pár dologban; illetve ismeretek terén nagyon magas pont gyűlt össze a Military-n (10), de mellette még jó (4-5) rokon harci ismeretekben, pl. kisegységes- ill. rendőrtaktikában, és még 3 véletlenszerűen becsúszott apróság.

strato @ 2015.07.01. 09:30

Van egy régi 2. kiadásunk és egy frissiben nyomtatott 3. kiadásunk. Megéri-e befektetni egy új eredeti 5. kiadásra ha vásárlást tervezünk?

 

Ha nem gond az angol nyelv, akkor a SR5-tel egy áramvonalasabb, modernebb szabályrendszert kaphattok, ami végre kinőtt néhány gyermekbetegségből is. Ha kiegészítő szabálykönyveket is használtok, akkor viszont nem kevés pénzt ott lehet hagyni az alapkönyv mellett.

Ezzel szemben a harmadik kiadásnak van a legnagyobb magyar lefedettsége (hivatalos és nem hivatalos egyaránt). Használtan minden nyomtatásban kiadott magyar kiegészítő pár ezer forintért beszerezhető, és talán egy magyar könyvbe előbb beleolvas a korábban említett játékos is, mint egy angolba.

 

Ha a SR3-mal elégedettek vagytok, nem biztos, hogy érdemes váltani, de egy SR5 alapkönyv nem olyan nagy összeg, ha összedobjátok, tehettek egy próbát vele. Van amúgy ingyenes quickstart is, de nem tudom, hogy mennyire jó:
http://www.shadowruntabletop.com/wp-content/uploads/2013/02/E-CAT27QSR_SR5-Quick-Start-Rules.pdf

Igentisz @ 2015.07.01. 09:17
Köszönöm a válaszokat. Bevallom arra még nem gondoltam, hogy egy archetipust adjak neki, de akkor valószínűleg ez lesz és apropó ha már szóba került az 5. kiadás. Van egy régi 2. kiadásunk és egy frissiben nyomtatott 3. kiadásunk. Megéri-e befektetni egy új eredeti 5. kiadásra ha vásárlást tervezünk?
auer @ 2015.07.01. 09:00

Adjatok neki egy kész karaktert meg mondjátok mikor mire kell dobni. Fejlődésnél meg vki csinálja meg helyette. Nem kell túlspilázni a dolgot, kombózni a karaktert hátha rájön hogyha ő csinálja akkor jobb lesz.

Ha nem és nem működik a dolog így sem, szabaduljatok meg tőle. Keményen hangzik de legtöbbször ez a járható út.

Azael @ 2015.07.01. 08:58

Mi 5. kiadást játszunk, de nálunk is vannak 2-en, akik nem olvasták a szabálykönyvet. A mágus belenézett a mágia szabályokba, de pl a harcot nem olvasta.

 

Játék előtt elmondtuk pár szóban a rendszer alapjait (dobj x számú kockával, válaszd ki a sikereket), menet közben pár dolgot a világról. Harc közben mondtuk nekik, milyen lehetőségeik vannak, mit tud csinálni, dobjon kitérést, sebtűrést stb. Teljesen jól tudtunk játszani.

 

Szerintem egyik játéknál sem fontos a játékosnak elolvasni a szabálykönyvet. Elég, ha a mesélő ismeri a rendszert, és szól, mikor mit dobjon a játékos. Pár játékalkalom után pedig már magától belejön mindenki.

strato @ 2015.07.01. 08:56

a csapat egyik tagja csak játszani szeretne, de megakarja kímélni magát a szabálykönyv kinyitásával járó erőfeszítéstől. Inkább streameket néz a youtubon... valami ötlet a kezelésére?

 

Huszonegyedikszázaditisz. Szerintem ossz ki néhány tockost. :gyagya:

Vagy adj neki előre generált karaktert (a könyv elején található archetípusok közül például), és ha nem tetszik, akkor kénytelen lesz kinyitni a könyvet, hogy sajátot hozzon létre.