Thirlen @ 2015.08.17. 23:23

lehet ide kellett volna írnom, szóval:
ugye lesz Marvel Superheroes, mutants and Masterminds is?
(beszámoló, játékmechanizmus, karakteralkotás? etc)
mert ezekből van egy rakat (kidolgozott) karakter !

(OFF)Éppen a szatymazi szerepjáték táborban pár hete mesélt második világháborús Mutants & Masterminds mesém összefoglalóját írom. Majd meglátjuk, lesz-e belőle valami.(/OFF)

Bulldy @ 2015.08.15. 08:02

lehet ide kellett volna írnom, szóval:
ugye lesz Marvel Superheroes, mutants and Masterminds is?
(beszámoló, játékmechanizmus, karakteralkotás? etc)
mert ezekből van egy rakat (kidolgozott) karakter !

 

Részemről biztos nem, mert azokat nem játszom. :)

 

Bulldy

nornwarrior @ 2015.08.15. 07:23
lehet ide kellett volna írnom, szóval:
ugye lesz Marvel Superheroes, mutants and Masterminds is?
(beszámoló, játékmechanizmus, karakteralkotás? etc)
mert ezekből van egy rakat (kidolgozott) karakter !
Bulldy @ 2015.08.14. 11:08
Nocturna: Az csak arra volt példa, hogy ennyiből is lehet mit kihozni, nem csak a világbajnok előtörténetekből.

Valahol szerintem "DM skill" hogy a világ ismeretében bármibe tudsz érdekességet belevinni, nem csak visszadobod, hogy "nem elég eredeti". Persze ahhoz, hogy működjön az kell, hogy a játékos ráharapjon a bedobott csalira.

A tapasztalatom az, hogy nem minden kampánynak indult parti éli meg, hogy az legyen (TPK, a mesélőben mégsincs elég ihlet, a játékosoknak nem jönnek be a karakterek), néha pedig egy néhány alkalmas játékból lesz kampány (legsűrűbben egy jól sikerült kaland után "játszanánk még ezekkel a karakterekkel" indokból).

Bulldy
turin @ 2015.08.13. 11:25

Oksa, termeszetesen ezek fenyeben mas a leanyzo fekvese. :) Egy-ket alkalmas, "nezzuk meg, milyen ez" tipusu jateknal szerintem sem lenyeges ezzel tobbet vacakolni, plane, ha a Meselo deklaraltan nem foglalkozik vele. (Hogy erts: nem kotozkodni akarok, csak az elozo valaszaid a tovabbi kalandkampokkal es a hattertortenetbol kiindulo kerdesekkel nekem nem ezt a verziot sejtettek.) 

 

A kérdés természetesen jogos volt, csak kiegészítettük. :)

Nocturna @ 2015.08.13. 08:03

Oksa, termeszetesen ezek fenyeben mas a leanyzo fekvese. :) Egy-ket alkalmas, "nezzuk meg, milyen ez" tipusu jateknal szerintem sem lenyeges ezzel tobbet vacakolni, plane, ha a Meselo deklaraltan nem foglalkozik vele. (Hogy erts: nem kotozkodni akarok, csak az elozo valaszaid a tovabbi kalandkampokkal es a hattertortenetbol kiindulo kerdesekkel nekem nem ezt a verziot sejtettek.) 

Bulldy @ 2015.08.12. 23:31
Galu: fejben lett végiggondolva a kaland főszála és háttere, illetve játék előtt ~30 percben lett összerakva a véletlen találkozás tábla. Minden lény egyenest az MMből lett véve, így azokat is átfutottam.

Amit konkrétan rákészüléssel töltöttem, az 2 óra körül lehet + az agyalás az események logikájáról, amit fogalmam sincs mennyi, mert melléktevékenység volt mosogatás, autóvezetés, megbeszélésre várás közben, illetve lefekvéskor, ha nem tudtam egyből aludni.

A kaland jegyzete egy darab véletlen találkozás tábla.

Lejátszva jó 5 óra alatt lett.

Nocturna: Mindenki tudta, hogy egy-két alkalmas játék lesz, hogy ismerkedjünk a rendszerrel. A játékosok jó része műszakos munkarendben dolgozó és/vagy családos ember. Ha most ennyi jutott eszébe, hát ennyi jutott. A srác szerintem jó játékos, jó hozzáállással - nem fogok cseszegetni senkit, mert kíváncsi volt egy kasztra vagy kaszt-faj kombóra és hozott Szter Eot Ípiát. Főleg hogy jeleztem is nekik, ebben a kalandban nem fogok foglalkozni azzal ki milyen vad dolgot hoz, hogy reagál erre a világ, mivel nem ez lesz a fókusz, hanem egy laza, kalandozás és akció-orientált történet.
turin @ 2015.08.12. 20:49

 

Bulldy, ezeket kb. en is igy gondolom, es bar erdekes, amit irtal, de nem egeszen a megjegyzesemre reflektaltal. Kell a francnak a novella terjedelmu kerettortenet (abszolut kampanytol es megcelzott jatekstilustol fuggo!), de en a veteran jatekosaimtol azert elvarom, hogy az ilyen kaliberu kliseket hanyagoljak mar. :) Persze, a Meselo mindenhez hozza tudja kolteni a kalandszalakat, de en jobban szeretem, ha ennel egy kicsit jobban megdolgoztatja magat a lusta JK, mert engem is jobban inspiral a tortenet irasanal.

 

Ez az otlet a random kisorsolt egyedi targyakkal viszont tetszik, ezt megnezem kozelebbrol is magamnak.

 

Szerk.: tetszik a beszamolo szerkezete, a megjegyzesek, kulisszatitkok, stb., johet a kovetkezo. :)

 

 

Hrevan, a szerzetes kerettörténete: úgy látszik, van olyan cipő, amiből 20 évnyi játék után sem lehet kilépni. :D

 

Classic background story is classic! :)

 

Nyilván lehetne egyedibbet is írni, de egy hosszabb kampány alatt úgy is az az érdekes, hogy hogyan játszik a karakterrel a játékos, egy ilyen 1-3 alkalmas kalandnál meg akár előtörténet nélkül is lehetne játszani.

 

Amúgy kb ennyi terjedelemben kérek előtörténetet akkor is, ha hosszabb kampány indul, mert nem szeretem, ha a karakterrel már minden megtörténik még az előtt, hogy megkezdődött volna a játék.

 

Mesélőként az erdei elf szerzetes életébe is legalább három szálat be tudok hozni:

- a zsebkendőn lévő főmágus utáni nyomozás: ki volt, hol élt, mit csinált, miért adta az öreg szerzetes pont a karakter kezébe ezt a tárgyat, stb.

 

- a karakter faluját valójában és közvetetten az Eldreth veluuthra mészárolta le, mert azok túl jó kapcsolatot ápoltak az emberekkel. Amikor a szerzetes kilépett újra a nagyvilágba, felfigyeltek rá és most figyelik minden lépést.

 

- a karakter nyomokat talál, miszerint a falujából néhányan, esetleg a közvetlen családjából is valaki sikeresen elmenekült a Tündérvadonba. Utánuk tud menni, hogy megtudja mi történt velük? Akar egyáltalán menni?

 

Szóval lehetőség mindenben van, a kérdés, hogy a mesélő és a játékos túl akar-e látni a "De király, 45-ös a move-om!" motiváción. Én a jelen néhány alkalmas kalandban nem feltétlenül, had élvezkedjék ki magukat a játékosok.

 

Ha kampány lesz, úgyis kapják majd az áldást. :D

 

Bulldy

 

 

 

 

Hozzáteszem, amennyire én tudom, a srác (a barátom) a karaktert igen rövid idő alatt dobta össze, kb. a "megyek Dnd-zni egy másik partival, kipróbálom, mit tud a szerzetes!" felkiáltással, ergo a játékra készült, és nem a karaktere múltjában való mély megmerítkezésre. Nálam mindig nyakatekert előtörténeteket hajlamos kitalálni.  :)

 
Nocturna @ 2015.08.12. 19:52

Bulldy, ezeket kb. en is igy gondolom, es bar erdekes, amit irtal, de nem egeszen a megjegyzesemre reflektaltal. Kell a francnak a novella terjedelmu kerettortenet (abszolut kampanytol es megcelzott jatekstilustol fuggo!), de en a veteran jatekosaimtol azert elvarom, hogy az ilyen kaliberu kliseket hanyagoljak mar. :) Persze, a Meselo mindenhez hozza tudja kolteni a kalandszalakat, de en jobban szeretem, ha ennel egy kicsit jobban megdolgoztatja magat a lusta JK, mert engem is jobban inspiral a tortenet irasanal.

 

Ez az otlet a random kisorsolt egyedi targyakkal viszont tetszik, ezt megnezem kozelebbrol is magamnak.

 

Szerk.: tetszik a beszamolo szerkezete, a megjegyzesek, kulisszatitkok, stb., johet a kovetkezo. :)

 

 

Hrevan, a szerzetes kerettörténete: úgy látszik, van olyan cipő, amiből 20 évnyi játék után sem lehet kilépni. :D

 

Classic background story is classic! :)

 

Nyilván lehetne egyedibbet is írni, de egy hosszabb kampány alatt úgy is az az érdekes, hogy hogyan játszik a karakterrel a játékos, egy ilyen 1-3 alkalmas kalandnál meg akár előtörténet nélkül is lehetne játszani.

 

Amúgy kb ennyi terjedelemben kérek előtörténetet akkor is, ha hosszabb kampány indul, mert nem szeretem, ha a karakterrel már minden megtörténik még az előtt, hogy megkezdődött volna a játék.

 

Mesélőként az erdei elf szerzetes életébe is legalább három szálat be tudok hozni:

- a zsebkendőn lévő főmágus utáni nyomozás: ki volt, hol élt, mit csinált, miért adta az öreg szerzetes pont a karakter kezébe ezt a tárgyat, stb.

 

- a karakter faluját valójában és közvetetten az Eldreth veluuthra mészárolta le, mert azok túl jó kapcsolatot ápoltak az emberekkel. Amikor a szerzetes kilépett újra a nagyvilágba, felfigyeltek rá és most figyelik minden lépést.

 

- a karakter nyomokat talál, miszerint a falujából néhányan, esetleg a közvetlen családjából is valaki sikeresen elmenekült a Tündérvadonba. Utánuk tud menni, hogy megtudja mi történt velük? Akar egyáltalán menni?

 

Szóval lehetőség mindenben van, a kérdés, hogy a mesélő és a játékos túl akar-e látni a "De király, 45-ös a move-om!" motiváción. Én a jelen néhány alkalmas kalandban nem feltétlenül, had élvezkedjék ki magukat a játékosok.

 

Ha kampány lesz, úgyis kapják majd az áldást. :D

 

Bulldy

 

 

galu22 @ 2015.08.12. 16:30
Tetszik, jó hangulatú beszámoló. Szívesen olvasok ilyeneket :)
Arra lennék kíváncsi, hogy a leírt játék kb. mennyi volt játékidőben? Illetve mekkora terjedelemben dolgoztad ki magadnak? (hogy tudjam viszonyítani a saját módszeremhez)