galu22 @ 2016.01.12. 17:30

A szerepkörös dolog érdekesnek tűnik. Mondjuk az én játékosaim általában a harcra (pontosabban a soakra) tartogatják a bennyket, de persze ezen lehet oldani, ha kicsit gyakrabban oszt újakat a mesélő.


Ha megtehetnék, szerintem az én csapatom is harcra tartogatná őket.
De mikor minden rontott boating dobásnál sérül a tutaj, és nem tud senki úszni, akkor azért költenek arra is :D
 

A nyomozást egyszerűsítő szabály eszembe juttatta a GUMSHOE rendszert (pl. Trail of Cthulhu) bár sosem játszottam vele. Erről tudnál írni egy kicsit bővebben, és/vagy esetleg egy példát írnál rá?

 

A bűntény véghezvitelekor az elkövető hagy három nyomot. Ez biztosan megtörténik, attól függően, hogy mennyire profi, esetleg nehezebben lehet ezeket megtalálni.

Konkrétan úgy néz ki

- hogy kártyákat húz (a képzettséghasználat és a rang után), valahol 4-8 kártya közül fog válogatni

- minden nyomhoz rendel egy kártyát, annyi megkötéssel, hogy ha húzott pikket, akkor egyet kötelezően fel kell használnia

 

A nyomok megtalálására képzettségpróbákat kell dobni, de a kártyák befolyásolják, hogy mennyire nehéz jó következtetést levonni:

- ha a nyomhoz figurás kör, káró vagy pikk tartozik: a jó nyomot csak emeléssel kapják meg

- számos kör, káró és pikk: sima siker elég

- figurás treff: siker elég, +4 bónuszt kapnak rá

- számos treff: siker elég, +2 bónuszt kapnak rá

 

 

Ez tehát így néz ki:

- az elkövető, minél profibb, annál biztosabb, hogy kap legalább egy treffet, azaz a háromból egy nyomot tutira jól megfejtenek

- a játékosok nem tudják, hogy az info amit kaptak helyes-e. (sikert értek el, de lehet, hogy a nyomhoz emelést kellett volna, vagy sikertelen volt a próba, de a nyomhoz +4 bónuszuk volt!)

- eleve sok nyomot tesz ki (minimum hármat), amiből egyet biztosan fognak tudni követni. Három nyom lekövetése az három új jelenet, ami már majdnem egy kész kaland.

strato @ 2016.01.11. 22:24

Eredetileg: "gives the hero +4 bonus to his next roll", azaz bénán fordítottam :)

A többi is ötletes: a hero szerepet jól lehet használni félénkebb játékosok, vagy segítőnek szánt karakterek rivaldafénybe juttatására, a "plot twist" szerepet választó játékos módosíthatja a cselekményt, stb.

 

Akkor oké. :)

 

A szerepkörös dolog érdekesnek tűnik. Mondjuk az én játékosaim általában a harcra (pontosabban a soakra) tartogatják a bennyket, de persze ezen lehet oldani, ha kicsit gyakrabban oszt újakat a mesélő.

 

A nyomozást egyszerűsítő szabály eszembe juttatta a GUMSHOE rendszert (pl. Trail of Cthulhu) bár sosem játszottam vele. Erről tudnál írni egy kicsit bővebben, és/vagy esetleg egy példát írnál rá?

Narmi @ 2016.01.11. 18:30
Hangulatosnak tűnik, az SR kampányomba át is emelnék pár dolgot.
galu22 @ 2016.01.11. 17:39

Köszi az ismertetőt.  :sor:
A setting szimpatikus, de nem hiszem, hogy a játszópajtásaim ráharapnának. Azért jó tudni, hogy van ilyen, és jó is. Hátha egyszer...

 

Szerintem jól játszható, nincs benne semmi töltelék, modern, bűnügyi kampányokhoz nagyon jó kiegészítő.

Nagyon ügyes ötlet továbbá a fajok helyett az archetípusok használata, jól fel lehet vele dobni egy olyan kampányt, ahol csak ember karakterek vannak.



 

a csatlós (Sidekick) szerepet választó játékos a játékalkalom alatt egyszer +4 bónuszt ad a hős szerepet választó JK egy próbadobására. Mivel a Savage Worldsben a célszám általában négy, ez egy automatikus sikernek, illetve sebzés esetén +1 sebnek számít.

 
A sebzés szabályilag nem próbadobás (trait test), szóval ha nincsen külön leírva, hogy ez a szabály érvényes a sebzésre is, akkor szerintem hibás a gondolatmenet.  :nos:


Eredetileg: "gives the hero +4 bonus to his next roll", azaz bénán fordítottam :)

A többi is ötletes: a hero szerepet jól lehet használni félénkebb játékosok, vagy segítőnek szánt karakterek rivaldafénybe juttatására, a "plot twist" szerepet választó játékos módosíthatja a cselekményt, stb.
strato @ 2016.01.11. 16:39

Köszi az ismertetőt.  :sor:

A setting szimpatikus, de nem hiszem, hogy a játszópajtásaim ráharapnának. Azért jó tudni, hogy van ilyen, és jó is. Hátha egyszer...

 

Ezen megakadt a szemem:

 

a csatlós (Sidekick) szerepet választó játékos a játékalkalom alatt egyszer +4 bónuszt ad a hős szerepet választó JK egy próbadobására. Mivel a Savage Worldsben a célszám általában négy, ez egy automatikus sikernek, illetve sebzés esetén +1 sebnek számít.

 

 

A sebzés szabályilag nem próbadobás (trait test), szóval ha nincsen külön leírva, hogy ez a szabály érvényes a sebzésre is, akkor szerintem hibás a gondolatmenet.  :nos: