Kappadokiai_Epeiros @ 2016.02.02. 20:17

Ez nagyon bejövős nekem! Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!

Olman @ 2016.01.28. 12:11
Köszi a példákat, így még inkább tetszetős a kiadvány!
Orastes @ 2016.01.18. 22:09

Galu, köszönöm a kimerítő választ :csingcsung: Ha esetleg az egyik KaTán ebben mesélnél, lenne egy játékos, akit nagyon érdekel. :jelentkezik:

galu22 @ 2016.01.18. 21:50

Oké jogos, inspirációnak és ötlet adónak tényleg hasznos lehet, meg új megközelítésbe teheti a horror játékokat de én személy szerint nem érzek benne pluszt, a szabály rendszerét tekintve. Az még úgy tetszik és érdekesnek hangzik.

 

 

Hát, igazából ez a célja. Szabályrendszerét tekintve ez egy tipikus OSR játék, nem az a lényeg.

 

Cserébe szinte minden horror játékhoz használható, általános toolkit.

galu22 @ 2016.01.18. 21:42

Nagyon tetszetős darab! :hc: Igazán érdemes lenne kipróbálni. Egy próbajátékról majd lehetne leírás? Akár könyvbeli, akár tényleg lejátszott.

 

OK, akkor pár szóban, hogy néz ki a címkézés.
(példa a kiadványból)

Választunk egy várost, a példában a neve Ardmore. Dobunk kétszer (d6;d10 - hatvan címke van) a címkék közül, az jön ki, hogy
crumbling structures (elkeseredett, elszegényedő város)
Secret nexus (erős mágikus gócpont)


Ajánlott: (a választottak aláhúzva)

Ellenfelek
Reckless sorcerer seeking power, Voracious alien entity, Eldritch being that emerged from the nexus, Ineffable guardian of the site, Heartless slum lord, Malicious official, Corrupt "urban renewal" administrator, Looter of abandoned structures or weak institutions

Szövetségesek
New Age enthusiast, Curious local historian, Disturbed local witness to the struggle, Victim of the nexus' dangerous power, Desperate structure inhabitant, Beleaguered institutional reformer, Civic campaigner, Aspiring new entrepreneur

Tervek
Perform a rite to seize the ambient power of the nexus, Steal an artifact crucial to controlling the power, Develop minions or slaves changed by the power of the nexus, Destroy the current entity that controls the nexus, Force eminent domain on behalf of a profiteer, Destroy a troublesome institution from within, Cause a problematic building to be destroyed, Plunder an institution of its wealth and respect

Titkok
The nexus links a distant Earthly location, The nexus only manifests when the stars are right, The nexus is sentient and has its own goals, The nexus is manifest in a particular person or object, The collapse is the result of a botched attempt at reform, The institution is much weaker than it appears from the outside, The locals have a grudge against the institution, The crumbling is the result of a recent disaster

Helyszínek
Hidden chamber humming with energy, Remote location warped by the power, Building designed to channel the force, Tunnels in the patterns of the force, Dilapidated factory, Rotting tenement, Bustling but ineffectual office, Decaying building of former grandeur



A választott elemek:

Ellenfél:
Mr. Bracewell, a fejlesztési pénzekért felelős korrupt hivatalnok, másodállásban fekete mágus.
Szövetséges:
Josefina, Mr. Bracewell új asszisztense. Mindig is undorodott főnöke módszereitől, de sosem mert szembeszállni vele.
Terv:
A gócpont kényelmesebb használatához Bracewell-nek tönkre kellene tennie a Calais Oil&Gas-t, ami a vidék egyik utolsó nagyobb foglalkoztatója.
Titok:
A mágikus gócpont egy idegen élőlény, saját célokkal (gyűlöli Bracewell-t), de jelenleg erőt gyűjt Bracewell áldozataiból, hogy átléphessen ebbe a világba.
Helyszín:
- Calais Oil&Gas-hoz tartozó rakpart, ahol Bracewell emberei véletlen baleseteket rendeznek meg
- Clough Bulding, egy retkes bérkaszárnya, ahol fura hatása van a gócpontnak



Ez nekem már elég lenne egy meséhez, de van még tovább.
Dobunk a konfliktus táblán:

"ha az ellenfél terve sikerül, a tervéhez kapcsolódóan megsemmisül egy helyszín" (azaz a Clough Building-be idézet idegen okoz gondot)

 

Dobunk a nyomozás táblán is:

1: "a nyomot egy olyan személy szolgáltatja, aki azt hiszi, ő lesz a következő".

(Ana. Legyen a retkes bérkaszárnya gondnoka, aki felhívhatja a JK-k figyelmét a fura dolgokra a gócpont körül.)

2: "a nyom egy helyszínen van, egy olyan embernél aki beszélni akar, hogy bosszút álljon az ellenségen"

(Bart. A "terv" és az "ellenfél" ismeretében legyen egy szabotőr, aki gyújtogatni akar a Calais Oil-nál. Ha elkapják, akkor hajlandó elárulni Bracewell-t, hogy bosszút állhasson rajta.)
3: "egy személy tudja mi történik, de az ellenfél fogva tarja. Napi 24 órában őrzik".

(A neve Tariq. Miután az önkormányzat statikusa ellenőrizte a lebontásra ítélt épületeket, mindenkinek elmondta, hogy egyébként teljesen rendben vannak. Bracewell ezért elfogatta amíg nem végez, Bracwell-re tudja terelni a gyanút.)

 

 

A bevezetőt (ami Ana, Tariq és Bart felé irányítja a karaktereket), valamint az egyéb problémákat (csapdák, rajtaütések. stb), most nem dobálom ki, szerintem így már jobban érthető.

Csontrago @ 2016.01.18. 20:44
Hát, ez attól függ, hogy mi az a cofd 

 

 

Hej-hej nem tetszik cikkeket olvasni :) 

 

http://lfg.hu/75100/hirek/uj-nevet-kap-a-nwod/

 

Chronicles of Darkness, az új New World of Darkness új megnevezése. Még nekem is új csak próbálgatom. 

 

Szóval az nWoD alapkönyv hangulatához nagyon hasonló nekem ez a játék a leírás alapján. Arra gondoltam, hogy nem érzem azt, hogy valami újat adna a horror játékok terén. Persze nem azt jelenti, hogy a WoD tartom az etalonnak, félre értés ne essék csak a kettő között nem érzek nagy differenciát a szabályrendszeren kívül. 

 

 

 

Oké jogos, inspirációnak és ötlet adónak tényleg hasznos lehet, meg új megközelítésbe teheti a horror játékokat de én személy szerint nem érzek benne pluszt, a szabály rendszerét tekintve. Az még úgy tetszik és érdekesnek hangzik.

 

 

galu22 @ 2016.01.18. 20:32

Ez a játék mennyire ad többet mint teszem azt a CofD alapkönyvével játszanék mondjuk? Ezeket ott is meg lehet valósítani, akár még az épelme pontokkal is.

tetszik-tetszik, de nekem nem jön át, hogy ez mivel jobb mint a fent említett példa vagy bármelyik horror játék :/ Olyan egyszer kipróbálnám egy - két kaland erejéig.

 

Hát, ez attól függ, hogy mi az a cofd :he:

 

 

Amivel több, vagy kevesebb, mint bármelyik kiadvány az az, hogy ez elsősorban egy mesélői eszköztár, nem pedig egy kész setting.

Ha szeretnél kalandötleteket, jellegzetes helyszíneket, idegen isteneket, kultistákat, stb. a mesédbe, akkor felütöd azt a tíz oldalt, ami azzal foglalkozik, és 5-10 perc alatt összehozol egy olyat, ami hangulatos, de máshol még nem láthatták a játékosok. Azaz visszacsempészi az ismeretlent a játékba.

 

Értelemszerűen, ha valaki tele van ötletekkel, akkor egy ilyen kiadványnak nem veszi hasznát, de ha ötlethiányban szenved, inspirációra vágyik, vagy egyszerűen egy mankóra, amivel gyorsan tud összehozni egy estére való anyagot, akkor ez a könyv jó vétel.

 

 

Ugyanez a kérdés felmerült még a Stars Without Number kapcsán. (mivel jobb, mint a Serenity rpg?) Nos, mivel ugyanaz az író, azt javaslom nézd meg a SWN-t (még mindig ingyenes), a Silent Legions ahhoz hasonló szerkezetű.

galu22 @ 2016.01.18. 20:24

Egy dologban pontosítanék: A klasszikus CoC-ban is meg lehet őrülni a hétköznapi dolgoktól (az egyik legjobb általam ismert kalandmodul egy tóba zuhant és lassan elmerülő repülőgép történetét írja le. A nyomozók pedig beszorultak a gépbe).
Erre felhívja a figyelmet külön a magyarul megjelent szabálykönyv is. Csak két dolog miatt általában ez nem közismert: 1. Nehéz jó modult írni róla (legalábbis amit érdemes megjelentetni). Jóval könnyebb mesélni. 2. Általában ez lassabb folyamat, mint a szutymorgányok megjelenése (általában nem instant és végleges. Az ideiglenes őrületet pedig általában hanyagolni szokták sajnos).

Egyébként érdekes és jó cikk.

 

Ebben valószínűleg igazad van, már jó rég meséltem d100 Cthulhu hívását.

 

 

Itt még megemlítenék valamit:

Voltak fenntartásaim a HP rendszer és a modern tűzfegyverek kapcsolatát illetően, pláne azért, mert még a d100 CoC-hoz képest is gyengék a kezdő karakterek. Nos, ez így van, aki erőszakkal akarja megoldani a dolgokat megteheti, körültekintően alkalmazva hatásos, viszont a JK-k könnyen halnak.

Pl. egy kezdő életerőt elvileg dobni kell, toughguy d8, socialite d6, investigator d6, scholar d4.

 

Ehhez képest egy revolver d8, egy puska d10+2, egy sörétes puska 3d4 sebzést okoz. A sebzés mellé, ha komoly fegyvert használunk (nem pofozkodunk, hanem kés rántunk), egy "slaughter" esély is van, ami triplázza a sebzést, ha hatot, vagy nagyobbat dobunk. A slaughter esélyre sörétes puskánál d10-zel dobunk, azaz a 3d4 sebzést 50% eséllyel még triplázzuk is. (ha a d10-en 6,7,8,9,10 jön ki).

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mivel a támadásdobásnak nem része a slaughter, még egy vaksi nyugdíjas biztonsági őr is eltehet láb alól egy magasabb szintű karaktert.

Csontrago @ 2016.01.18. 20:14
Ez a játék mennyire ad többet mint teszem azt a CofD alapkönyvével játszanék mondjuk? Ezeket ott is meg lehet valósítani, akár még az épelme pontokkal is.

tetszik-tetszik, de nekem nem jön át, hogy ez mivel jobb mint a fent említett példa vagy bármelyik horror játék :/ Olyan egyszer kipróbálnám egy - két kaland erejéig.
Olman @ 2016.01.18. 12:08
Tetszetős!