strato @ 2018.08.29. 08:40
Az aktuális Humble Bundle-ben most $1-tól beszerezhető a játék:
https://www.humblebundle.com/games/digital-tabletop-bundle
Vorador @ 2016.03.11. 19:57

Egy óra múlva lejár a Kickstarter kampány az OblivAeon kiegészítőhöz, aminek alkalmából a twitchen élőben lehet kérdezni a fejlesztőket.

 

https://www.twitch.tv/greaterthangames

 

Természetesen megkérdeztem tőlük, hogy van-e esély a Sentinelshez egy X-Men kiegészítőre. A válasz: "Of course."

 

Reakcióm valami ilyesmi. :)

 

Vorador @ 2016.03.05. 09:18

Most olvastam, hogy valaki kiszámolta, hogy az alapjátékban a 9312 különböző hős/villain/environment kombináció lehetséges. A kiegészítők (az utolsót is beleértve) ezt 6,353,906,500,000,000-ra növelték. :)

strato @ 2016.03.04. 10:02

Nem gond, végül is megkaptam a válaszom. :) Köszi.

Vorador @ 2016.03.03. 23:59

A közös cél miatt semennyi, vagy csak roppant kevés hangsúly esik az egyéni döntésekre.


Most veszem észre, hogy eléggé benéztem, amit írtál (késő van). Úgy értelmeztem, mintha azt írtad volna, hogy senki nem fektet hangsúlyt a közös érdekre, csak az egyénire. Az előző kommentemben ezt fejtegettem. :)

Vorador @ 2016.03.03. 23:49

Van bármi a játék jellegében, mechanikájában, ami javít a helyzeten, és esetleg a cikkből nem derült ki?

 
Azt kell mondjam, hogy nincs olyan egyedi jellemzője a játéknak, ami orvosolná a fenti problémát. Ahogy Baka is mondta, minden a társaságtól függ, normális emberekkel mindent lehet gördülékenyen játszani, aki meg nagyon akar kekeckedni, az úgyis bele tud rondítani akármilyen játékba.
 
 

A közös cél miatt semennyi, vagy csak roppant kevés hangsúly esik az egyéni döntésekre.

Ezzel elég jól össze is foglaltad, hogy mi a problémám a kooperatív játékokkal. Elég rossz tapasztalatom van azzal, amikor idegenekkel próbáltam ilyesmit játszani Steamen, pl. akár a SotM-t. Szóval nekem kooperatív játék csak haverokkal vagy egyedül. Az 1v1 játékokban (pl. Magic) viszont mindegy nekem, hogy ki az ellenfél - ha valaki nagyon szemét, annál nagyobb élvezet legyőzni. :)

 

A fentiek alapján nem meglepő, hogy SotM játéktapasztalataim zömmel single playerre vonatkoznak, kb. 3 multiplayer meccset próbáltam. Egy tipikus példa: öt játékos. A villain Ambuscade, lapjai egy Automated Turret (a kör végén 2 projectile sebzést okoz a legmagasabb életerejű hősnek) és egy Explosive Launcher (a kör végén minden hősnek 3 fire sebzést okoz). Nyilván mindenki sebezgette az Explosive Launchert, hogy szétverjük a kör vége előtt. Erre jön az utolsó játékos (hőse: Ra), aki fogja magát és nem a Launchernek viszi be a végső sebzést, hanem szétlövi az Automated Turretet, ugyanis ő immúnis a tűzsebzésre... Szóval inkább nyaljon be a csapat többi tagja összesen 4*3=12 sebzést, minthogy Ra levonjon magától 2-t. Ráadásul a Turret a legmagasabb életű hőst sebzi, szóval még csak arról sincs szó, hogy Ra a halálán lett volna, ellenkezőleg, neki volt a legtöbb élete (22 felett), míg két másik játékos is volt, aki 10 élet környékén mozgott.

Vorador @ 2016.03.03. 22:54

Imádom az ilyesmit. De szomorú vagyok hogy ez nem egy normál, karakterépítős játék, és hogy 2 év alatt (!!!) csak 1 képregényt tudtak hozzá gyártani.
ez elég gyenge management :(

 

 

Van belőle digitális változat, figurás táblás játék, készül a szerepjáték, és a jelenlegi Kickstarter nem kicsit sikeres (40.000 dollár volt az alap, jelenleg 1.150.000 körül járnak). Szóval elég biztosan sikeres lenne egy képregény széria is, és szerintem nem gyenge management miatt nincs, hanem mert egyszerűen nem képregény kiadás a készítők célkitűzése.

 

 

 

Baka @ 2016.03.03. 11:24

Imádom a játékot, nálunk hatalmas sikere volt. A szabályok egyszerűek, mégis komplex helyzetek jöhetnek ki a játékban. A karakterek sokszínűek, érdekesek, hangulatosak. Nincs két karakter akit ugyanúgy játszanál. Sőt sok karakternél a kezdő kezed fogja eldönteni, hogy teszem azt "tank" "dps" vagy "support" leszel.

Strato

 

A SotM-ben ez mennyire jellemző? Gondolom, Steamen a korlátozottabb kommunikációs lehetőségek miatt kevésbé, de az asztalnál, egy fizikai példányt körülülve? Van bármi a játék jellegében, mechanikájában, ami javít a helyzeten, és esetleg a cikkből nem derült ki?

 

Szerintem ez teljes mértékig társaság függő. Nálunk Sentinels-ben sosem jött ki belepofázás, maximum a taktikák egyeztetése. Más játékokban is legfeljebb akkor amikor már NAGYON sok múlik egy-egy lépésen.

 

nornwarrior

A karakterépítés jellege megvan, karakterfejlődés nincs.
Egyébként rengeteg kieg jött ki hozzá, sok különféle hangulatú hőssel, helyszínnel ellenséggel. A Gotham félétől az időutazósig, misztikus, meg Guardians of the Galaxy hangulatúig. .
Emellett ugye ott van a steames digitális verzió, szóval azért elég aktív a brand.

nornwarrior @ 2016.03.03. 11:14
Imádom az ilyesmit. De szomorú vagyok hogy ez nem egy normál, karakterépítős játék, és hogy 2 év alatt (!!!) csak 1 képregényt tudtak hozzá gyártani.
ez elég gyenge management :(
strato @ 2016.03.03. 10:42

A grafikai stílus nem tetszik, de a mechanika érdekesnek tűnik. A demót, lehet, hogy meglesem majd. Kösz az ajánlót! :sor:

 

Kérdés: a co-operative játékokkal az szokott lenni a bajom, hogyha többen játsszuk, akkor is sokszor olyan, mintha egyvalaki játszaná. A játékosok általában minden lépésnél vitáznak egy kört arról, hogy mi lenne a legjobb lépés az éppen soron lévő játékosnak, aminek végül is van valamekkora feelingje, de olykor csak a leghangosabb embert követik a többiek. A közös cél miatt semennyi, vagy csak roppant kevés hangsúly esik az egyéni döntésekre.

A SotM-ben ez mennyire jellemző? Gondolom, Steamen a korlátozottabb kommunikációs lehetőségek miatt kevésbé, de az asztalnál, egy fizikai példányt körülülve? Van bármi a játék jellegében, mechanikájában, ami javít a helyzeten, és esetleg a cikkből nem derült ki?