galu22 @ 2016.10.29. 09:11

 

 

3. A Flashing Bladesről talán még a Grodnardiás időkben olvastam, de akkor nem keltette fel az érdeklődésemet. Ha tudom, meg fogom csekkolni, bár nekem ezek a "kő-papír-olló"-s harcrendszerek (Mouse Guard, AW:DA) nem jönnek be: játékosként frusztrál, hogy a karakterem jó vívó, de én itt bénázok, mesélőként meg egy pluszfeladat, ami erőforrást von el a multitaskingban rossz agyamból. Mindenképpen érdekes!

 

A Flashing Blades egy érdekes játék. 1984-es, az író, Mark Pettigrew tizenhat évesen írta.

 

Nincs benne mesélői segítség (bár megjelent két füzet, öt-hat kalanddal), játékosi segítség, csak szabályok. Húsz oldal a karakteralkotásról és a harcról, húsz oldal a társadalmi ranglétráról, és tíz oldalnyi leírás a korabeli szokásokról.

 

Ami szerintem meglepően jól működik, az a társadalmi előrelépés szimulálása. Általánosabb kategóriák vannak (katonák, papok, nemesek, befektetők-uzsorások, jogászok-ügyvédek, közigazgatásban dolgozók), mind több osztályra bontva.

Például a seregben van a belépő szint (trooper), ami minimális társadalmi rangot (3), minimális bevételt (30 livre), egy minimális (hat hónap) és maximális (hat hónap + hadjárat) szolgálati időt tartalmaz. Ha a karakter előrelép, mert így jutalmazzák, hősies volt, vagy csak visszavonult a felettese és őt választották, növekszik a bevétele és a rangja, de növekszik a felelőssége is. Kapitányként (rang 9, bevétel 120 livre) már nem csak magára vigyáz egy hadjáratban, hanem egy századot irányít. Van hozzá egyébként véletlen generátor (hol van a hadjárat, melyik ezredeket hívták be, milyen típusú az összecsapás, mi a karakter által szerzett zsákmány a fosztogatás során, van-e soron kívüli előléptetés).

Összességében azért jó ez a társadalmi ranglétra, mert egy plusz jutalomforrás a játékosoknak, ami ráadásul a játékvilághoz köti őket. Egy zacskó aranynál többet ér az, ha valakit kineveznek püspöknek, vagy egy elit ezred kapitányának. Egyébként ezt a játékosok is használhatják, ha pozícióba kerülnek és le akarnak kenyerezni egy NPC-t. Pl a kapitány JK a saját századán belül megmondhatja ki legyen a zászlós/hadnagy, egy püspök bejuttathat egy barátot egy biztonságos zárdába saját hatáskörén belül, sikkaszthat, vagy oszthat alamizsnát a szegényeknek. Elsősorban akkor hasznos, ha a játékosoknak vannak saját céljaik a játékvilágon belül (pl. Aramis és Edmond Dantés ilyen a regényekben), és akarnak saját szövetségeseket szerezni, klientúrát építeni.

 

 

 

A harcrendszer és kő-papír-olló. Az alap nagyon hasonlít a Pendragon-hoz/BRP-hez. D20-as, aládobásos. Ennek megvan az a hátránya, hogy profi karaktereknél nagyon elhúzódhat a harc. Ha az egyik mondjuk 18 alá dobál a találathoz, a másik meg 17 alá dob hárítást, akkor előfordulhat, hogy percekig csak elismerő szavakkal illetik egymást találat nélkül. Ezt szünteti meg ez a kő-papír-olló rendszer. (előbb-utóbb fog olyan védekezést választani, ami nem előnyös)

Urban @ 2016.10.29. 05:42

Köszi a gyors és alapos válaszokat, hálás vagyok!

 

1. A hiba az lehetett, hogy H+I hívószóval keresgéltem, úgy látom inkább az általánosabb BoL közösségben érdemes turkálni. Köszönöm!

 

2. A második, középutasabb megoldás nagyon tetszik! Bevallom, a harcteszt óta azon rágódom, hogy miképpen lehetne ezen egyszerűsíteni, de magamtól sehogy nem találtam jó megoldást. Ha jól értem, itt az absztrakt eredményekhez van egy-egy manőver párosítva:

Ezt már könnyű finoman megbonyolítani, szuper!!!

 

3. A Flashing Bladesről talán még a Grodnardiás időkben olvastam, de akkor nem keltette fel az érdeklődésemet. Ha tudom, meg fogom csekkolni, bár nekem ezek a "kő-papír-olló"-s harcrendszerek (Mouse Guard, AW:DA) nem jönnek be: játékosként frusztrál, hogy a karakterem jó vívó, de én itt bénázok, mesélőként meg egy pluszfeladat, ami erőforrást von el a multitaskingban rossz agyamból. Mindenképpen érdekes!

galu22 @ 2016.10.27. 17:23

 

 

 

 

Galu22, két kérdésem volna:

  1. Tudsz linket adni ahhoz, amit korábban említettél, hogy valakik sikeresen próbálkoztak a H+I harcrendszerének AW-sítésén (kudarc/félsiker/siker), vagy vmi ilyesmi?
  2. Tudsz esetleg olyan megoldásról, házi konverzióról, ami átláthatóbb és egyszerűbb a H+I akció repertoáránál, de nem is olyan rögtönzős, mint ahogy te írtad a csapatoddal kapcsolatban párral ezelőtt?

 

 

1.

Pár topic van a fórumon, viszont amiket eredetileg olvasgattam már nem találtam meg újra :)

 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=24

 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=53&p=1
 

http://championsoflemuria.boardhost.com/viewtopic.php?id=173

 

2.

A játék írója BAshman néven fent van az rpg.net fórumon. Néhány témát átrágtam ahova írt. Erre a problémára jellemzően két megoldást képzelt el:

- a játékos leírja, hogy mit akar, majd a mesélő dobat a megfelelő manőverre (ez kábé az, amit én szoktam csinálni)

- nem használnak csak négy manővert a sima támadáson kívül. Ezek a repartee-ben található megfélemlítés és gúnyolás, a trükk (trick) és a piszkos csel (dirty fighting). Elég sok minden belefér a leírásukba, a többit ki lehet vele váltani.

 

 

 

Ha tudsz szerezni egy példányt valahogy, esetleg érdemes lehet a Flashing Blades vívórendszerét is megnézni.

Ott van pár támadás (thrust, slash, lunge, strike) pár védekezés (duck, sidestep, dodge, parry, block). A védekezések más módosítókat adnak a támadások ellen.

Pl. ha szúrás ellen védekeznek oldalazással akkor a támadásra -6 büntetés jár.

ha viszont vágás ellen védekeznek oldalazással, akkor akkor semmi levonás nem jár a támadónak.

 

Ez egy kicsit más típusú rendszer, nincs annyi manőver. Izgalmasabbá (?) az teszi, hogy ki kellene találni mit fog lépni az ellenfél, kicsit olyan, mint a kő-papír-olló.

 

A Flashing Blades egyébként egy 1984-es játék, ennek megfelelően elég retró, de nem rossz. Az egész kb. 70 oldal, nincsenek mesélői vagy játékosi tanácsok és indokolatlanul nehéz kiszámolni a jövedelmet és az adót (bár ez illik a Három testőr állandóan kunyeráló, meg zaciba adó szereplőihez).

Nagyon fura dolgok viszont vannak benne, például, hogy mennyi a szolgálati ideje egy katonának egy évben (közlegénynek amúgy hat hónap + hadjárat, ha van), egy tábla az ellenfél táborának fosztogatásához (lol), hogy mennyi eséllyel léptetik elő...

Urban @ 2016.10.26. 21:40

 

 

 

Galu22, két kérdésem volna:

  1. Tudsz linket adni ahhoz, amit korábban említettél, hogy valakik sikeresen próbálkoztak a H+I harcrendszerének AW-sítésén (kudarc/félsiker/siker), vagy vmi ilyesmi?
  2. Tudsz esetleg olyan megoldásról, házi konverzióról, ami átláthatóbb és egyszerűbb a H+I akció repertoáránál, de nem is olyan rögtönzős, mint ahogy te írtad a csapatoddal kapcsolatban párral ezelőtt?
Urban @ 2016.10.16. 21:15
Köszi a részletes választ!
galu22 @ 2016.10.16. 09:41

Kipróbáltuk a harcrendszert, hogy lássuk milyen. Alapvetően tetszett.
Két fő kérdésünk van: mi 'attack' és mi nem? A játék első ránézésre nem definiálja, milyen action ellen dodge-olhatsz / csinálhatsz parry-t.

Az a támadás, ami a defense értéket célozza, vagy ha külön szólnak, hogy van ellene parry.

 

van parry:

bladework, brawling, ranged attack, blade throw, dirty fighting, hilt punch, lunge, moulinet, quick cut, tag, grapple

 

Nincs parry:
repartee, choke/crush (parry lehetőség még a brawling manőver ellen volt), disarm/glide/sword break, beat, bind, feint, footwork, quick draw,

 

 

 

 

 

A leggyengébb ellenfelek összedolgozásán és a Beat akción kívül nem találtunk semmilyen módot egymás közvetlen támogatására.
Valamit félreértettünk?

 

A 86.oldalon, a repartee-ban van valamiért a legfontosabb elem, a harci manőverek közt csak annyi van, hogy "repartee: major action":

- sikeres "taunt" eggyel csökkenti az ellenfél védelmét és a composure értékét

- sikeres "intimidate" csökkenti a composure értéket, ha használjátok.

- a legfontosabb dolog viszont a "trick", ami ha sikeres, büntető kockát ad a következő dobására (legyen az initiative, attack vagy parry dobás)

(a composure vesztés egyébként minden dobásra -1/-3 büntetést ad)

 

Egymás segítésének ez a kulcsa, ugyanis a manőver által elért bónuszt nem csak az alkalmazó karakter kapja meg, hanem mindenki, aki ugyanazt a célpontot támadja.

Pl. ha két karakter csinál trick-et egy szörnyeteg ellen, a harmadik megtámadja, a szörny szinte biztosan bukja a védekezéseit (mert két büntetőkockája van a két trick miatt)

 

 

Manőverek közt van a

- beat

- dirty fighting (ha sikeres, az ellenfél "at a loss", amíg nem költ el erre egy nagyobb akciót - azaz, ha a sikeres manőver után rögtön egy szövetséges jön, akkor ő még "at a loss" ellenfélre támad)

- bind (ha már nem került sor a lefegyverzésre, fegyvertörésre, használni akkor sem tudja a fegyvert)

Urban @ 2016.10.15. 23:38

 

Még annyit említenék meg, hogy mindenki, minden manővert alkalmazhat, de lehet őket mesteri módon alkalmazni (fejlesztéssel), akkor pedig bónuszkocka jár a dobásra: Zorro például a mesterjel ("tag") manőver alkalmazásakor három kockával dobhat, és a két jobb számít.

 

 

Esetleg érdekelhet, hogy könnyen beilleszthető a *World játékok "Yes, But" módszere, a fórumok alapján többen próbálkoztak ilyesmivel, sikerrel.

 

Kipróbáltuk a harcrendszert, hogy lássuk milyen. Alapvetően tetszett.

Valamit félreértettünk?

 

Szeretném aktívan meghekkelni a rendszert, de még nem világos, hogy meg tudom-e úgy csinálni, hogy csak a játékos dob. Elvileg igen, de akkor az egész reakció-dolog mehet a kalapba, amiért meg kár lenne szerintem :)

strato @ 2016.09.29. 10:05

Itt a Barbarians of Lemuria ismertető:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/23953-barbarians-of-lemuria-ismerteto/

galu22 @ 2016.09.28. 17:27

Swaschbuckling zsánerű ficergésben nekem a Firebrands az etalon, de ez a vívásos alrendszer rendkívül elegánsnak és vagánynak hangzik - elméletben; ki kell valahogy próbálnom :) Jó látni, hogy hagyományos területeken is rendre van innováció. Egyben hálás vagyok, hogy felhívtad a játékra a figyelmem, köszönöm!

 

Ezért vagyunk :)

Lesz még egyébként Barbarians of Lemuria ismertető is (a H+I "eredetije", egy képregény alapján készült, majdnem-Hyboria Sword&Sorcery játék).

Kisebb fennakadást okozott, hogy a Honor+Intrigue ismertetőt közlésre alkalmasabb állapotban adtam le, így a BoL lesz később.

 

 

A vívás: Kapcsolódó fórumokon szokták dícsérni egykori 7th Sea és Star Wars játékosok is. Mi is teszteltük, de a cimboráimat annyira nem érdekli az ilyesmi, így annál maradtunk, hogy ugyanúgy, ahogy eddig, leírja mit csinál a karakter, és dobunk valami ésszerű kombinációra. Ha nincs ötlete, akkor pedig adok tippeket a manőver lista alapján.

Pl. ha a fegyver "bind"-ban van, mert az ellenfél fegyvert akar törni, akkor mondhatom, hogy:

- elengedi a fegyvert, és ököllel üt

- piszkos csel (ha jobb a bunyó értéke, mint a közelharc: rúgás, fejelés)

- megpróbálkozik ő a fegyvertöréssel vagy lefegyverzéssel (ha a fegyvere alkalmas erre. A kettő közül egy mindenképp törik, a játékos méri fel, hogy mennyi esély van, hogy nem az övé)

- megpróbálja végigcsúsztatni/csavarni a fegyvert a másik játékos kezéig. Ez a "glide" (talán csúsztatás) manőver, amivel kiszabadítja a kardot, és egy minimális sebzése is van

 

Vannak egyébként nem elsősorban hasznos, hanem menő dolgok is betéve ebbe a master táblába. Ha valaki visszaadja az ellenfél fegyverét, kap egy hős pontot (mert laza), és a megalázó fegyver átvétel miatt az ellenfél elveszít egy előnyt. (ha eddig nem történt ilyesmi, akkor en garde-ból retreating lesz, akár sebzés nélkül)

 

 

Még annyit említenék meg, hogy mindenki, minden manővert alkalmazhat, de lehet őket mesteri módon alkalmazni (fejlesztéssel), akkor pedig bónuszkocka jár a dobásra: Zorro például a mesterjel ("tag") manőver alkalmazásakor három kockával dobhat, és a két jobb számít.

 

 

 

Esetleg érdekelhet, hogy könnyen beilleszthető a *World játékok "Yes, But" módszere, a fórumok alapján többen próbálkoztak ilyesmivel, sikerrel.

Urban @ 2016.09.28. 11:42
Swaschbuckling zsánerű ficergésben nekem a Firebrands az etalon, de ez a vívásos alrendszer rendkívül elegánsnak és vagánynak hangzik - elméletben; ki kell valahogy próbálnom :) Jó látni, hogy hagyományos területeken is rendre van innováció. Egyben hálás vagyok, hogy felhívtad a játékra a figyelmem, köszönöm!