slaGerzson @ 2016.12.25. 10:41
Köszönöm az ismertetőt, igazán izgalmas volt, és a forráskönyv is! :)
galu22 @ 2016.12.06. 18:32

Jó ismertető és nekem tetszik a történet! (Egyes hozzászólók figyelmébe: A setting szerintem nem viking, hanem kifejezetten izlandi - még ha Grönlandon is játszható. Ez pedig - bár kevésbé közismert, elfogadom - két majdnem különböző dolog, ami más játékstílust is kíván.)

Ezt elfelejtettem kiemelni, de tény, hogy az izlandi szabadállam anarchiájának van egy igazán különleges hangulata.

 

Oké, hogy a Godi a választott bíró, de nem ingyen dolgozik, hanem meg kell fizetni az idejét, amit elrabolnak a pereskedők az életéből.

 

A naggyűlés (Alping) hozhat olyan határozatot, hogy valaki vétkes, de semmilyen eszköze nincs az ítélet betartatására. (mivelhogy se örökletes nemesség, se adókivetés nincs) Így aki akar, "vállalkozóként", bérezésért vagy osztalékért jelentkezhet, hogy segít betartani az ítéletet.



 

Olyan vonulat nem jelenik meg benne, hogy az izlandiak elindulnak nyugatra? Illetve egyéb utazások, felfedezésre váró helyek, kalandmagként? :titok:

 

Elvileg minden benne van, ami egy izlandi sagához kell, így a gyarmatok is. A világleírásnál a "lands to the west" kábé 20 oldal, amiben le vannak írva az expedíciók és eredményeik (felfedezés, találkozások, telepek), ezekben részt is lehet venni, az ajánlott játékidő alá esnek.

Az amerikai (Vinland) kicsit részletesebb, mert itt ki vannak dolgozva az amerikai bestiák (uktena, egylábú izé, wendigo), és az indián npc. Vicces, hogy az inuitok "white fur skaerling" (fehér barbár) az indiánok "dark fur skaerling" (fekete barbár) néven futnak, nincsenek részletezve, hogy dakoták, huronok (vagy nemtom kik élnek arra), csak annyira, amennyit az izlandiak megértettek belőlük.

 

Szerintem szándékosan nincs több kidolgozott dolog, hiszen már az első expedícióra is mehetnek JK-k.

Nocturna @ 2016.12.06. 12:40

Olyan vonulat nem jelenik meg benne, hogy az izlandiak elindulnak nyugatra? Illetve egyéb utazások, felfedezésre váró helyek, kalandmagként? :titok:

De igen, Vinlanddal, a sraelingekkel stb. egy külön fejezet foglalkozik a kötetben, amiben a szerző tömören érinti az ottani kolóniákat, helyszíneket, és még pár specifikus szörnyet is bemutat.

Orastes @ 2016.12.06. 10:22
Érdekes darab. :cool:

Olyan vonulat nem jelenik meg benne, hogy az izlandiak elindulnak nyugatra? Illetve egyéb utazások, felfedezésre váró helyek, kalandmagként? :titok:
pierredelacroix @ 2016.12.06. 09:34
Jó ismertető és nekem tetszik a történet! (Egyes hozzászólók figyelmébe: A setting szerintem nem viking, hanem kifejezetten izlandi - még ha Grönlandon is játszható. Ez pedig - bár kevésbé közismert, elfogadom - két majdnem különböző dolog, ami más játékstílust is kíván.)
Nocturna @ 2016.12.05. 18:35
Remek, köszi a kiegeszitest, galu!

Ilyen elkeszitett, de bizonyos kondiciokkal aktivalodo runakkal mar mas (nem DnDesque) jatekban is talalkoztam, szerintem lehet ezt hangulatosan alkalmazni (pl. ha a bevesett runa atmenetileg elerhetetlen lesz a runamagus szamara, mig fel nem szabadul, tehat egyeb hatasokba nem tudja kombinalni).

"Ehhez kapcsolódik, hogy sok olyan példa hatás van, aminek nincs játéktechnikai hatása."
Ismet csak remek, ez nagyon jol illeszkedik a koncepciomba + az is, amit az ismertetoben irtal, hogy a runamagia nem gyors eleresu harci magia.
nornwarrior @ 2016.12.05. 18:00
Sellőlányt ide küldjétek! :)
galu22 @ 2016.12.05. 14:56

Kösz az ismertetőt, nekem igazán témába vág a saját világ, saga és rendszer miatt. A Rúnamágia fejezet már régóta félkész állapotú, de nagyon hasonló elvek alapján indultam neki, mint itt az MI. Be fogom szerezni és adoptálom a kellő részeit!

 

A mágiarendszerbe nem akartam nagyon belebonyolódni az ajánlóban, de ha érdekel akkor van még két említésre méltó eleme.

 

Az egyik az, hogy lehetséges a rúnákat félig elkészíteni. Azaz megfogalmazod, felvésed, feltöltöd, de nem mondod el a kérést, csak ha szükséges. Fogalmam sincs, hogy ez mennyire hű a sagákhoz. Nekem gyanús, hogy inkább DnD-kompatibilissé tették a varázslatrendszert, de ez csak tipp. (a felvésett, feltöltött, de "ki nem kért" rúnák hasonlóak, mint egy DnD varázslatrekesz)

 

A másik az, hogy a kérést a megszólított isten teljesíti, de nem lehet bekorlátozni varázslás közben, hogy hogyan. Azaz ha a varázsló csinál egy mérgektől óvó rúnát, akkor az istenen múlik hogyan védi meg.

- lehet, hogy a varázsló megissza a mérget, de a méregellenállásra (BRP-ben egészség*5) kap +20%ot, amivel jó eséllyel megússza, de nem szenvedés nélkül

- lehet, hogy a pincérnő elvágódik a tálcával, és összetörnek a poharak (köztük a mérgezett ital is)

- lehet, hogy összekeverednek a poharak, és valaki más issza meg a mérget

 

Ehhez kapcsolódik, hogy sok olyan példa hatás van, aminek nincs játéktechnikai hatása. Az, hogy a jarl felesége megfogan, viharos lesz a tenger, vagy tűz üt ki a pajtában nem feltétlenül jár játéktechnikailag leírható hatásokkal, de ettől még ilyesmiket is lehet kérni.

Nocturna @ 2016.12.05. 10:55
Kösz az ismertetőt, nekem igazán témába vág a saját világ, saga és rendszer miatt. A Rúnamágia fejezet már régóta félkész állapotú, de nagyon hasonló elvek alapján indultam neki, mint itt az MI. Be fogom szerezni és adoptálom a kellő részeit!
galu22 @ 2016.12.05. 10:43

Viking témában akkor inkább a Runequest (vagy Legend) Vikings
http://www.mongoosepublishing.com/rpgs/legend/legend/vikings-of-legend.html
vagy az Yggdrasill:
http://cubicle7.co.uk/our-games/yggdrasill/

Ha meg igazán komplex témában, akkor Fate of the Norns:Ragnarok

http://www.bookdepository.com/Fate-of-the-Norns/9780986541438

 

Ezeket én sem ismerem, szívesen olvasnék ismertetőt róluk :)