strato @ 2016.12.29. 16:37

Holnap jön a krónika folytatása (igen, idén már nem lesz Villámhírek).

Cthulhu @ 2016.12.24. 10:37

Bocsi, részemről már befejeztem a szabálykodást.

 

Urban-nak meg privátban írtam.

strato @ 2016.12.24. 01:34

Javaslom, hogy a szabálykodós szálat vigyük át ide:
http://lfg.hu/forum/index.php/topic/113-warhammer-fantasy-szerepjatek/

Urban @ 2016.12.23. 23:05

(Egyébként erős a gyanúm, hogy a WHFRP 2-nél ezzel egy "rendszertechnikai hiányosságot" próbálnak kompenzálni, de ez már abszolút légbőlkapott összeesküvés-elmélet részemről, úgyhogy inkább ezt ne is ragozzuk tovább ha kérhetem.)

Mivel nekem is ilyesmi* problémáim vannak a WHFRP rendszerével, én szívesen olvasnám az elméletedet - ha félsz a felesleges provokálódástól, akár privátban is :)

 

*Nem is feltétlen azzal, hogy 2:1 arányban félreütnek a kezdő harci karakterek, mert arra lehet igény "városi suttyóskodós" játékban, hanem ennek játékmenetbeli következményeivel, pl. a nekem unalmasan bénázó harccal

Cthulhu @ 2016.12.23. 20:56

 

.....

.....

 

Egyébként nagyon tetszett a beszámoló, remélem lehet a folytatásról később olvasni.  :ok:

 

 

Köszi.

A teljes anyagot leadtam már, úgyhogy innentől BePén és Strato-n múlik a megjelenés.
 

Dallasz @ 2016.12.23. 18:24

.....

És azt hiszem ezzel el is jutottunk a végpontig: Te (ha jól értelmezem) a WHFRP-féle "nyomott skálát" és a kezdő karakterek viszonylagos inkompetenciáját inkább pozitívumként értékeled, én pedig negatívumként. Ezzel pedig már olybá tűnik, hogy kezdünk az ízlések témakörébe átcsúszni.

Én inkább úgy fogalmazok, hogy nem találok kivetnivalót ezen a "nyomott skálán", de tényleg ízlések irányába megyünk (lásd a pohár hasonlatot, amiben a megközelítések különbségére utaltam).

 

Egyébként nagyon tetszett a beszámoló, remélem lehet a folytatásról később olvasni.  :ok:

Cthulhu @ 2016.12.23. 13:09

 

.......

 

....

Értelek, de én nem így látom a problémát (most kb. arról vitázunk, hogfy a pohár félig üres vagy félig tele van). A kezdő 30-40 %-os képzettség szerintem teljesen korrekt. Ha magamra lefordítom, kb. annyira jó, mint amennyire értek a számítógéphez: össze tudom szerelni, bekapcsolni, egyszerű programokat feltelepíteni. Mondjuk skilled vagyok, tehát nem az Intelligencia fele alá kell dobnom. Az általad említett 80 % már félisteni / démoni tulajdonság, mondjuk emberi léptékkel egy egyetemi professzor tudásszintjét is meghaladja.

Más szemszögből: ha felemeled a kezdő karakter statjait 10-zel, szerintem nagyon elszaladnának az erősebb ellenfelek tulajdonságai is. Most nincs nálam WHFRPG, de egy démonnak már 45-55 % WS értékei vannak, alapszinten. Egy durvábbnak kb. 80 %.

 

 

Attól, hogy az induló karakterek nagyjából 50%-ban lehetnek sikeresek szerintem még nem feltétlenül kell az összes ellenfelet hasonlóképpen "megtolni". A Symbaroum erre egészen jó példa: Ott az induló karakterek átlagértéke 10-es, amire D20-szal kell kiseb/egyenlőt dobni, vagyis 50%-uk van a sikerre. Sőt, van olyan karakter a partyban, aki a maximális 15-ös induló értéket választotta egy statjára (pl. Uwe a patkányvadász Vigilant tulajdonsága), ami Warhammerben 75%-nak felel meg. És mégis, egyelőre nem úgy tűnik, hogy gondot okozna a nagyhatalmú lények megjelenítése. Nekem ez így jobban tetszik.

 

És azt hiszem ezzel el is jutottunk a végpontig: Te (ha jól értelmezem) a WHFRP-féle "nyomott skálát" és a kezdő karakterek viszonylagos inkompetenciáját inkább pozitívumként értékeled, én pedig negatívumként. Ezzel pedig már olybá tűnik, hogy kezdünk az ízlések témakörébe átcsúszni.

 

A magam részéről inkább favorizálom a már indulásból is legalább 1-2 témában kompetens karaktereket a balfékekkel szemben (kivéve persze ha a játék konkrétan a balf*szkodásról szól). Azzal sincs különösebb bajom, ha egy rendszer a rendelkezésre álló skálát (jelen esetben az 1-100%-ot) nagyrészt ki tudja használni. Nem feltétlenül baj, ha nem, csak nekem kevésbé szimpatikus.

(Egyébként erős a gyanúm, hogy a WHFRP 2-nél ezzel egy "rendszertechnikai hiányosságot" próbálnak kompenzálni, de ez már abszolút légbőlkapott összeesküvés-elmélet részemről, úgyhogy inkább ezt ne is ragozzuk tovább ha kérhetem.)
 

Dallasz @ 2016.12.23. 12:30

.......

 

 

Félreértesz.

Nem a kockákkal van bajom - a te példád teljesen másról szól, egy extrém esetről. Én pedig arról írtam, hogy mi a normális a WHFRP 2 rendszerében.

Azzal semmi bajom, ha egy jó harcos karakternek 80%-a van a találatra, de egy szerencsétlenebb ütközetben 10-ből 9-szer rosszat dob és melléüt. Ez benne van a pakliban, és amikor nem túl gyakori, akkor még szórakoztató is lehet.

A probléma a másik véglet: Ha a csapat legjobb ütőemberének 40%-a van a találatra, akkor a fent említett helyzet általánossá válik és az már nem szórakoztató, hanem idegesítő. Az lesz a különlegesen szerencsés eset, ha egy harcban többször találok, mint nem. És az az általános, hogy a felek egymás mellett csépelik a levegőt - rengeteg dobás és semmi eredmény, áll a történet és várjuk végre az első szerencsés kockagurítást.

 

De nézhetjük így is:

Az ellen, hogy rosszak a kockáim és/vagy balszerencsés vagyok, vajmi keveset tehetnek a fejlesztők.

Viszont ha olyan a rendszer, hogy az induló karakterek az esetek 65-70%-ában elbuknak egy átlagos nehézségű próbát (vagyis minden siker mellé két kudarcot kell benyelniük), és ezt csak nagyjából középerős karakterekként tudják 50-50-re feljavítani, az már szerintem gáz.

De ez gondolom ízlés dolga - nekem speciel nem jön be, de nyilván nem is én képviselem a fejlesztők célcsoportját.

Értelek, de én nem így látom a problémát (most kb. arról vitázunk, hogfy a pohár félig üres vagy félig tele van). A kezdő 30-40 %-os képzettség szerintem teljesen korrekt. Ha magamra lefordítom, kb. annyira jó, mint amennyire értek a számítógéphez: össze tudom szerelni, bekapcsolni, egyszerű programokat feltelepíteni. Mondjuk skilled vagyok, tehát nem az Intelligencia fele alá kell dobnom. Az általad említett 80 % már félisteni / démoni tulajdonság, mondjuk emberi léptékkel egy egyetemi professzor tudásszintjét is meghaladja.

Más szemszögből: ha felemeled a kezdő karakter statjait 10-zel, szerintem nagyon elszaladnának az erősebb ellenfelek tulajdonságai is. Most nincs nálam WHFRPG, de egy démonnak már 45-55 % WS értékei vannak, alapszinten. Egy durvábbnak kb. 80 %.

Cthulhu @ 2016.12.22. 15:25

 

.....

Amúgy meg nem az volt a baj, hogy a katona néha melléüt. Hanem hogy általában. A legtöbb kezdő csapatban amiben voltam, olyan 40% körül volt a zúzóember harcértéke. Vagyis 60% hogy melléüt. Átlagban pedig mind a PC-k, mind az NPC-k 65-70%-ban melléütöttek, ami miatt a harc (annak minden véressége ellenére) gyakran inkább burleszkparádéra emlékeztetett, és ha a kockák éppen nem gurultak jól, még sokáig is tartott. Így meg a csatajelenetek kezdtek szépen lassan fájdalmas szenvedésbe átmenni...

Én ebben nem érzek különösebb problémát. Egyszerűen ilyenek a kockát, ez a véletlen a szerepjátékban. Engem DH-ban -30 módosítóval 3 ellenfél két pisztollyal két kézben (kb. 15 alá dobtak) egy harc során minden körben eltaláltak háromszor - négyszer és a sebzések fele kritikus volt. Volt olyan más esetben, hogy én nem tudtam 80 alá dobni lőfegyverrel. Ez van.

 

 

Félreértesz.

Nem a kockákkal van bajom - a te példád teljesen másról szól, egy extrém esetről. Én pedig arról írtam, hogy mi a normális a WHFRP 2 rendszerében.

Azzal semmi bajom, ha egy jó harcos karakternek 80%-a van a találatra, de egy szerencsétlenebb ütközetben 10-ből 9-szer rosszat dob és melléüt. Ez benne van a pakliban, és amikor nem túl gyakori, akkor még szórakoztató is lehet.

A probléma a másik véglet: Ha a csapat legjobb ütőemberének 40%-a van a találatra, akkor a fent említett helyzet általánossá válik és az már nem szórakoztató, hanem idegesítő. Az lesz a különlegesen szerencsés eset, ha egy harcban többször találok, mint nem. És az az általános, hogy a felek egymás mellett csépelik a levegőt - rengeteg dobás és semmi eredmény, áll a történet és várjuk végre az első szerencsés kockagurítást.

 

De nézhetjük így is:

Az ellen, hogy rosszak a kockáim és/vagy balszerencsés vagyok, vajmi keveset tehetnek a fejlesztők.

Viszont ha olyan a rendszer, hogy az induló karakterek az esetek 65-70%-ában elbuknak egy átlagos nehézségű próbát (vagyis minden siker mellé két kudarcot kell benyelniük), és ezt csak nagyjából középerős karakterekként tudják 50-50-re feljavítani, az már szerintem gáz.

De ez gondolom ízlés dolga - nekem speciel nem jön be, de nyilván nem is én képviselem a fejlesztők célcsoportját.
 

jclayton @ 2016.12.22. 15:13
Harc: van egy félakció, ami - ha jól emlékszem - plusz tíz százalékot ad az ütés sikerére.

Nem harc: nem emlékszem rá, miként van a könyvben, de hasonló, akár durvább módosítók járhatnak arra, hogy valaki az adott tevékenységet kellő időt rászánva, nyugodt környezetben végezheti. Például a kocsivezetés egy kocsisnak rutinmunka, egy erdőn átvágtatva nyomában egy tucatnyi éhes farkassal nem az. Papnak alapvető vallási kérdésekre válaszolni szintén rutinmunka, a nehezített, gyakran filozófiai dilemmákat érintőleg pedig egyáltalán nem egyértelmű, hogy egy mezei vándorprédikátor tudja a választ. És így tovább. Nem kell arra is támadást dobni, hogy valaki bele tudja állítani a kést a húsba a vacsoránál...