Urban @ 2016.12.23. 21:50
Köszi!
galu22 @ 2016.12.23. 15:17

galu22: át tudod küldeni a táblázatodat?

 

a Flashing Blades 15. oldalán jobb oldalt felül. Annyit változtattam rajta, hogy a csépelős fegyvereket kivettem a táblázatból (mindig ugyanaz a módosítójuk).

 

Így néz ki:

 

Támadások: szúrás, vágás, belépéses döfés (riposzt)

Védekezések: oldallépés, lehajolás, kitérés, hátrálás (riposzt)

 

A riposzt (counter) támadás és védekezés helyett is választható a szabályok szerint, de csak akkor jön létre, ha a JK ellen megkísérelnek egy támadást, ami nem sikerül.

Így a biztonsági megoldás a védekezés+riposzt (az aktív védekezés miatt nagy esély van arra, hogy bejön a riposzt)

Az aggresszívabb kombó pedig a támadás+riposzt (minimum egy, ideális esetben két támadás, de az ellenfélnek magának kell rontania, aktív védekezés nincs)

A belépéses döfés és a hátrálás két cselekedetnek minősül.

 

Nagyjából ennyi a lényeg.

Urban @ 2016.12.23. 11:38

galu22: át tudod küldeni a táblázatodat?

Cthulhu @ 2016.12.23. 07:52

Burning Wheel eléggé hasonló, csak ott általában 3-4 akciót (a karakter gyorsaságától függ) választasz titokban előre és azokat ütközteted.

Minden akció más és más ellen jó, ez befolyásolja a dobást. Szerintem nagyon hangulatos.

galu22 @ 2016.12.23. 06:53

Amikor először javasoltad a játékot, galu22, és megnéztem, nekem nem tetszett a tippelős harcrendszere, de valószínűleg félreértettem valamit az átfutásakor, és most másodszorra már sokkal elfogadhatóbbnak látom - de pl. sok résztvevős harcokra, amikor a mesélőnek több NPC nevében kéne mérlegelnie, mit lehet vele kezdeni? Őrülten bonyolultnak hangzik, ha belegondolok.

 

A több résztvevős harcos veszélyesek.

 

A JK-knak alapvetően 1 támadásuk és 1 védekezésük van körönként. Egy-az-egyben ez úgy megy, hogy betippelik az ellenfél támadását és az ahhoz illő védekezést választják.

 

Van egy olyan védekezési forma is (dodge) ami nem ad túl sok bónuszt, viszont körönként többször is aktiválható, nem csak egy támadás ellen. Ha valakire két ellenfél jut, akkor érdemes ezt választani. De ha valakire két ellenfél jut, akkor ott már valami baj van...

 

 

NPC nevében védekezkést választani:

valójában nincs nehéz dolga a mesélőnek: szablya ellen guggolás vagy hátrálás, szúró fegyver ellen oldallépés vagy hátrálás. Ha több JK jut egy ellenfélre akkor dodge.

 

Én egyébként tettem egy 3*4es táblázatot a karakterlapra amin látszanak a lehetőségek, és rá lehet tenni egy aprópénzt.

 

 

 

Nem nagyon találtam olyan kardozós szerepjátékot, ami nekem minden szempontból ideális. Az optimum valahol a Flashing Blades és a Honor+Intrigue közt van, de nem könnyű vegyíteni egyiket a másikkal. (A H+I lehetne halálosabb, hős pontok nélkül)

Urban @ 2016.12.22. 20:45
Amikor először javasoltad a játékot, galu22, és megnéztem, nekem nem tetszett a tippelős harcrendszere, de valószínűleg félreértettem valamit az átfutásakor, és most másodszorra már sokkal elfogadhatóbbnak látom - de pl. sok résztvevős harcokra, amikor a mesélőnek több NPC nevében kéne mérlegelnie, mit lehet vele kezdeni? Őrülten bonyolultnak hangzik, ha belegondolok.
galu22 @ 2016.12.22. 12:39
Most már értem, honnan jön a BRP :)

Kicsit zavarosan fogalmaztam a tanulással kapcsolatban: a rendszer aládobásos, d20-at használ, a tanulás pedig úgy működik, hogy a használt képzettségen kell sikertelen dobást tenni (ez van a BRP-ből)


A második példakaraternél lehet látni amúgy a fegyver sebzését támadástípusonként. Ezt még amúgy módosíthatja a tanult iskola (pl. olasz stílus szúrás sebzésekre +1).

Így ha a JK jól megtippeli milyen iskolát használ az ellenfél, és tudja mit érdemes csinálni a fegyverével, akkor jól be tudja lőni milyen védekezés a legjobb.
galu22 @ 2016.12.22. 12:22

Tetszetős, bár azt nem egészen értem, hogyha a rendszer BRP, akkor a képzettségek miért ilyen alacsonyak (13-14) mi a dobáskód? :titok:


Nem BRP, de szinte teljesen ugyanaz. A különbség annyi, hogy d20-at használunk, így a képzettségek értéke 1-20 közti.

Valójában arról van szó, hogy ha majdnem minden módosító +5/+10%-ot ad, akkor inkább adjon +1/+2-t, és használjunk d20-at.


 

Ez mókás "a karaktergenerálás a megszokottnál nyögvenyelősebben ment a sokféle táblázat miatt, kb. 10 perc volt fejenként, jelentős mesélői segítséggel"

Helvéczia vagy Kard és mágia esetén is kb ennyi, szerintem sok játékos örülne, ha csak ennyi ideig tartana elkészíteni egy karaktert. :nos:



Az alap karaktergenerálás pofon egyszerű, de van pár táblázat ami kicsit "középre igazítja" a harcértékeket, hogy ne legyen már kezdetben mestervívó (ill harcban teljesen esélytelen) a csapatban jól (rosszul) dobott alapképességek esetén. Ennek a használata/folyamata nem igazán intuitív, de az eredmény amit elér hasznos.

A másik dolog amivel el lehet tölteni az időt az néhány szakma. Katonák esetén meg lehet határozni a kincstári felszerelést, lehet rangot venni a kezdő pénzből, kell toborzást dobni ha nívós regimentbe szeretnénk felvételt, ilyesmi.
Orastes @ 2016.12.22. 10:31
Tetszetős, bár azt nem egészen értem, hogyha a rendszer BRP, akkor a képzettségek miért ilyen alacsonyak (13-14) mi a dobáskód? :titok:

Ez mókás "a karaktergenerálás a megszokottnál nyögvenyelősebben ment a sokféle táblázat miatt, kb. 10 perc volt fejenként, jelentős mesélői segítséggel"

Helvéczia vagy Kard és mágia esetén is kb ennyi, szerintem sok játékos örülne, ha csak ennyi ideig tartana elkészíteni egy karaktert. :nos: