Eberen_Orkodo @ 2017.02.08. 09:56

Hasonló, mint a Boot Hill/Pendragon/Flashing Blades. Aládobással lehet hárítani. Ami a szépsége a dolognak, hogy minél nagyobb a sikeres védekezésdobás, annál "többet" tud kivédeni.

 

Ajánlom figyelmedbe a Boot Hill-t. Kábé olyan a rendszer, mint amit létrehoztál:
- d20 aládobásos
- képzettségalapú (közvetlenül XP-ből kell kifizetni a fejlesztéseket)
- nincsenek szintek/karakterosztályok



Mit szólsz egy mesélői táblához, a CoC/BRP ellenállás-táblájához hasonlóan? Ezzel meg tudsz spórolni egy dobást, de a mesélőnek ellenőriznie kell az eredményt.

 

 

Igen, d20-szal dobsz, és ha a támadóértéked alá (vagy egyenlőt) dobsz, akkor találsz, és akkora a sebzés, amekkorát dobtál. A védő erre ugyanezt játsza el: ha a védőértéke alá dob, sikerült annyit védenie a sebzésből, amennyit dobott.

 

Megnézem a Boot Hill-t, köszi a tippet.

 

Ja, a mesélői tábla érdekes lehet, köszi!

galu22 @ 2017.02.08. 06:58

Érdekes írás.
Nekem is a VÉ dobás keltette fel az érdeklődésem. "Még az fordult meg a fejemben, hogy kivenném a védelem dobást, amelyet minden egyes ütésváltáskor meg kell ejteni, ... "

Ez jelenleg hogy megy? A Játékos minden egyes ellene irányuló csapásnál dob a saját VÉ-re? A Mesélő pedig minden ellenfél esetében ugyanezt teszi?



Hasonló, mint a Boot Hill/Pendragon/Flashing Blades. Aládobással lehet hárítani. Ami a szépsége a dolognak, hogy minél nagyobb a sikeres védekezésdobás, annál "többet" tud kivédeni.


Úgy gondolom, hogy pont az általános hangulat nem változott, hanem inkább a rendszer. Bár persze a maga a rendszer is ad hangulatot.
Maga a rendszer alapja, filozófiája, lendülete nem változott, inkább azokat a sallangokat szedtem le róla, amelyet talán csak azért raktak rá, hogy régimódi, old school legyen.


Ajánlom figyelmedbe a Boot Hill-t. Kábé olyan a rendszer, mint amit létrehoztál:
- d20 aládobásos
- képzettségalapú (közvetlenül XP-ből kell kifizetni a fejlesztéseket)
- nincsenek szintek/karakterosztályok

- érdekesség, hogy nincsenek mentális értékek (intelligencia, bátorság), semmi ilyan, amit a játékos maga hozzá tud adni. (reflex, fizikum, hírnév, szerencse és érzékelés van csak)


A tükörfordítással az a baj, hogy a támadás és a védekezés is dinamikus, dobni kell, és ennek fontos szerepe is van. Tehát nem jó mondjuk statikus védekező értéket beállítani a szörnyeknek. És az sem tűnik jónak, hogy minden támadására rögtön kétszer dob a játékos: a saját támadását és az ellenfél védekezését is.


Mit szólsz egy mesélői táblához, a CoC/BRP ellenállás-táblájához hasonlóan? Ezzel meg tudsz spórolni egy dobást, de a mesélőnek ellenőriznie kell az eredményt.
Nocturna @ 2017.02.08. 00:15
Érdekes írás.
Nekem is a VÉ dobás keltette fel az érdeklődésem. "Még az fordult meg a fejemben, hogy kivenném a védelem dobást, amelyet minden egyes ütésváltáskor meg kell ejteni, ... "

Ez jelenleg hogy megy? A Játékos minden egyes ellene irányuló csapásnál dob a saját VÉ-re? A Mesélő pedig minden ellenfél esetében ugyanezt teszi?
Eberen_Orkodo @ 2017.02.07. 21:13
Úgy gondolom, hogy pont az általános hangulat nem változott, hanem inkább a rendszer. Bár persze a maga a rendszer is ad hangulatot.
Maga a rendszer alapja, filozófiája, lendülete nem változott, inkább azokat a sallangokat szedtem le róla, amelyet talán csak azért raktak rá, hogy régimódi, old school legyen.
A tükörfordítással az a baj, hogy a támadás és a védekezés is dinamikus, dobni kell, és ennek fontos szerepe is van. Tehát nem jó mondjuk statikus védekező értéket beállítani a szörnyeknek. És az sem tűnik jónak, hogy minden támadására rögtön kétszer dob a játékos: a saját támadását és az ellenfél védekezését is.
Urban @ 2017.02.07. 19:33
Szeretem az ilyen "hekkelgetős" dolgokat. Ha jól értem, olyan jellegűek a változtatásaid, amelyek bár jelentősen nem alakítják át a rendszert és meg sem változtatják a dinamikákat, de a változtatások léptékéhez képest a sok kis finomhangolás eredményeképpen az egésznek jelentősen más hangulata, "identitása" lesz. Engem eddig hidegen hagyodd a Dungeonslayers - az átköltésed most felkeltette az érdeklődésem.

Nem működhet az, hogy nem veszed ki a védekeződobást, de "tükörfordítod", hogy mindent a játékos dobjon? (pl. D&D esetén PC védekeznek AC-10+d20-el az NPC statikus támadóértéke ellen, fordított esetben fordítva)
beornmaci @ 2017.02.07. 10:28
Kezd erősen hasonlítani a Shadowrun rendszerére... ami egyáltalán nem baj, sőt! :)