DiMalto @ 2017.05.26. 18:33

 

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

 

Lehet, hogy nem volt szerencsés a kifejezés, de kb. minden potenciális vásárló, akiket hidegen hagynak a korábbi kiadások:

- nem rpg-s gémerek, akiket a hasonló hobbik kapcsán lehetne elérni;

- olyan szerepjátékosok, akik zsenge koruk, kimagasló ízlésük, vagy a jószerencse okán nem találkoztak a M*-sal;

- régi motorosok, akik nosztalgiából még végigpillantanak a M*-gyűjteményükön, de levenni a könyveket a polcról számukra már súlyos tudati/lelki sérüléssel járna, így inkább már rég' más/újabb rendszerek felé fordultak;

- satöbbi.

Raksi @ 2017.05.25. 15:12

Raksi, nekem nem az a bajom hogy sokszínű, sőt. Ez tényleg jó. Csak a világ önmagával nem koherens. ...

 

Értem mire gondolsz, és megértem, hogy ezek zavarnak.

 

Nekem a legnagyobb bajom az volt, hogy nem nagyon tudtam a legöbb kasztot a kalandozó létformával összegyeztetni. De ezt most nem fejtem ki bővebben.

Selmo @ 2017.05.25. 12:20

Igen,  de a kiábrándult többség, már réges-régen átállt valami más rendszerre és őket most győzd meg, hogy vegyék meg, ha nekik eddig tökéletesen bevált a WFRPG, Ars Magica, D&D vagy akármelyik másik rendszer.

Új és főleg fiatal szerepjátékosok meg mint a fehér holló, mi is évek óta keresünk utánpótlást és 1 db 20 év alattit találtunk. Mi meg közelebb járunk a 40-hez, mint a 30-hoz és így meg pláne nehéz megszólítani őket.

tar242 @ 2017.05.25. 11:58

 Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék,

 

Ugyan nagyon nem számít komolyan vehető piaci tényezőnek, de nekem, mint igencsak régi motorosnak van (ill. lenne) egy igen komoly motivációja az új M* megvételére: a kíváncsiság.

 

Nyilván nem rohanok ész nélkül megvásárolni (me' hülye azé' nem vagyok), de ha valaki azt írja róla, hogy igen, egy teljesen új, egyszerű, pörgős, gyors rendszer ill. tömör, KALANDKÖZPONTÚ, az érdekességekre, különlegességekre és kalandlehetőségekre összpontosító világleírás van a könyvben, akkor bizony már pusztán kiváncsiságból megveszem, hogy "nahát, talán tényleg ki tudtak hozni valamit ebből az állatorvosi lóból?"

Tehát ha az új M* TÉNYLEG ÚJ (és nem a régi elavult, ráncfelvarrott másolata), akkor az én érdeklődésemre számot tarthat, sőt: ha tényleg jó, akkor még ki is akarnám próbálni, mennyiben más vele a játék, mint a régi, jól megérdemelt módon elfeledett rendszerrel..
 

Garaboncias @ 2017.05.25. 11:11

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

Szerintem az új generáció alatt nem kell feltétlen 15-18 éveseket és kezdő szerepjátékosokat érteni. Ha hozzátesszük ezekhez a M.A.G.U.S-szűz, de már szerepjátszó fiatalokat, akkor őket meg lehetne nyerni, ha mind a rendszer, mind az átgondolt és újraírt Ynev képes lesz valami újat nyújtani nekik az általuk ismertekhez képest. Nem beszélve azokról a veteránokról, akik a kilencvenes években már kipróbálták az akkori kiadások valamelyikét, de nem kapta el őket a gépszíj, és most mással játszanak. Utóbbiaknak mondjuk már nehezebb alternatívát kidolgozni.

freelancer @ 2017.05.25. 10:59

Ez az új generáció hol van egyébiránt? Már úgy értem, hogy egy létező, ténylegesen aktív, komoly, vagy legyünk jóindulatúak, értékelhető méretű csoportról van szó? Csak mert én maximálisan aktív, hetente akár többször is játszó, aktív szerepjátékos vagyok, aki rendszeresen toboroz netről és valahogy nem látom a 15-18 éves szerepjátékosok hordáit. Éppen ezért vagyok szkeptikus ezzel az új projekttel kapcsolatban: a régieknek nagyon jó ok kell, hogy megvegyék, újak meg nem nagyon akadnak, illetve, ha mégis, akkor náluk is felmerül, hogy miért ne Shadowrun/D&D/bármi más legyen a választott rendszer.

 

 

Ezért marha nehéz újat alkotni a magusos közönségnek, meg ugye kasztrendszerhez, mozaikmágiához, meg d100-hoz hozzányúlni eretnekség, amiért az, aki ezt megpróbálná, a poklok fenekén fog pörkölődni, örökre.

 

Ekkora hendikep mellé alkosson magust egy gárda úgy, hogy azt meg is vegyék. Szerintem ez egy eléggé égető probléma, meg az hogy még mindig itt tartanak sokan.

 

Ezért kell nagyjából tojni a begyöpösödöttek véleményére, nem számolni az Ő vásárlásaikkal - ha egyikük "átáll", az jó, de ha nem, akkor mindegy, mivel az új generációra alapozunk.

És úgy kellene indítani az új RPG termékvonalat, mintha ez lenne az első M*; pl. egy Helvéczia-csomagra hajazó kezdő boxed set-et nagyon szívesen látnék a különálló PHB-k mellett...

 

És nem ártana, ha a brand nyitna a ma divatosabb műfajok felé, és lehetne nyomatni/vásárolni a kapcsolódó termékeket: lapozgatós könyv után (nem gyűjtögetős) kártyajáték, (figurás taktikai) társasjáték, pre-painted minik, stb.

Vagy legalábbis kellene valami hasonló előremutató koncepció...

 

 

KLM @ 2017.05.25. 09:58

 

 

 Meg, hogy miért ennyire összefércelt az egész.

 

 

Ez utóbbi nem is annyira a két darabból összevarrt Ynev miatt, hanem mert aztán később odaengedtek további írókat - SZVSZ - megfelelő kontroll nélkül.

 

(Innen lehet a Nyúl féle Krán vs. KK©Krány megszakítást lehívni  :gugye: )

DiMalto @ 2017.05.25. 07:14

Ezért marha nehéz újat alkotni a magusos közönségnek, meg ugye kasztrendszerhez, mozaikmágiához, meg d100-hoz hozzányúlni eretnekség, amiért az, aki ezt megpróbálná, a poklok fenekén fog pörkölődni, örökre.

 

Ekkora hendikep mellé alkosson magust egy gárda úgy, hogy azt meg is vegyék. Szerintem ez egy eléggé égető probléma, meg az hogy még mindig itt tartanak sokan.

 

Ezért kell nagyjából tojni a begyöpösödöttek véleményére, nem számolni az Ő vásárlásaikkal - ha egyikük "átáll", az jó, de ha nem, akkor mindegy, mivel az új generációra alapozunk.

És úgy kellene indítani az új RPG termékvonalat, mintha ez lenne az első M*; pl. egy Helvéczia-csomagra hajazó kezdő boxed set-et nagyon szívesen látnék a különálló PHB-k mellett...

 

És nem ártana, ha a brand nyitna a ma divatosabb műfajok felé, és lehetne nyomatni/vásárolni a kapcsolódó termékeket: lapozgatós könyv után (nem gyűjtögetős) kártyajáték, (figurás taktikai) társasjáték, pre-painted minik, stb.

Vagy legalábbis kellene valami hasonló előremutató koncepció...

Selmo @ 2017.05.25. 00:10

A Magus-kiadások többségének az volt a fő problémája, hogy gyakorlatilag mindent bele akartak zsúfolni a meglehetősen lelkes, ám amatőr alkotók és ennek a vége egy nagy katyvasz lett. Világ és rendszer terén egyaránt.

 

Mint az Nyúl interjújából kiderült, Ynevet két tök különböző világból gyúrták eggyé anno. Így már érthető, miért tök más észak és dél. Meg, hogy miért ennyire összefércelt az egész.
 

freelancer @ 2017.05.24. 22:25

Akkor az én két garasom is.

 

A keszekusza, összevissza világ, amiről a mai napig nem tudom eldönteni, hogy kalandozófantasy, dark fantasy, vagy mi a fene szeretne lenni, egy dolog, egy ügyes mesélő megoldja, én ha MAGUS-t mesélek/játszok, egyeztetem a többiekkel, hogy nálam mi a világkép, vagy megkérdem a KM-et, hogy mi van. Ezzel együtt, egy normális, nem az ásványkincsekre, páratartalomra, meg hasonló elemekre fókuszáló _tömör_ világleírásra nem mondanék nemet.

 

Ami sokkal komolyabb baj, az az, hogy egyik rendszer sem ismeri a játékegyensúly fogalmát. Az ETK ilyen téren állatorvosi ló, a bárd egészen kicsivel harcol csak rosszabbul, mint a harcos, akinek már csak a neve miatt is illene hülyére verni egy vándor dalnokot, ráadásul az igricek bírnak pár olyan varázslattal, hogy csóró, nyomorult fegyverforgató csak áll és néz. A tolvaj viccnek is rossz, a mozaikmágus meg jellemzően egy papíron jól kinéző kaszt, nagyságrendekkel erősebb bárkinek, iszonytató, játékosként is utálom, hát még KM-ként.

 

Elég szomorú, ha egy bőven nagykorú rendszernél arról kell írni, hogy mit szeretnék látni javulásként, de személy szerint örülnék neki, ha egy 2. tsz-ű tolvaj nem háziszolga lehetne legfeljebb egy azonos szinten lévő varázsló mellett.

 

További, örömteli lépés volna, ha olyan hallatlanul fontos dolgok mellett, mint a játékosok tízezrei által visszafojtott lélegzettel várt teherbírás-képzettség, végre normálisan szabályozva lennének a szociális képzettségek. A félreértések elkerülése végett: én ki szeretem játszani a mellébeszélést/megfélemlítést/diplomáciát, csak kifejezetten zavar, hogy kellő szabályozottság híján sokszor az aktuális KM jóindulatától függ, hogy beveszik-e a blöfföt, vagy sem. A pszi sem volt nekem sohasem egyértelmű, oké, könnyebb/más mint a mágia, de most akkor boldog-boldogtalan ismeri, vagy nem?

 

Komplexitás. Nem szeretem a D&D Nextet, és akkor finom voltam, de induljunk ki abból, hogy a világ legnépszerűbb szerepjátékának aktuális jogtulajdonosai nem mentális képességeikben korlátozott lepényhalak, tehát okkal léptek az egyszerűsítés felé. Én nagyon szívesen játszok Shadowrunt, Káoszt, meg más, nem túl gördülékeny rendszereket, de egyrészt, illene gondolni az abszolút kezdőkre is, másrészt a hazai szerepjátékosok statisztikailag kimutatható hányada 30-40, sőt, 50 körüli családapa/családanya, aki ha végre le tudja adni a kölyköket, akkor játszani szeretne, nem azt keresni, hogy mik a módosítói a félkemény talpú csizmában, hátulról, kobratáncban, pollenszezon idején leadott támadásnak.

 

A Cyberpunk 2020 Mátrix nélküli része szerintem remek példa a komplex, de nem rommá bonyolított rendszerre, pláne az egyszerű és gyors karakteralkotásra, illetve a képzettségpróbákra. Remélem, ez a fokozatokra bontás megszűnik, százmilliárd vita és veszekedés volt, van és lesz abból, hogy elég-e a harmadfok, vagy negyedfok kell, esetleg csak másodfok. Nagyon bízok benne, hogy nem valaki 10-15 éven keresztül egy kockás füzetbe írt, rommá bonyolított, egyértelműen saját magának és hasonszőrű barátainak írt rettenetét fogják kiadni, aminek a megvásárlása mellett nulla, azaz nulla érv szól, de az alkotója zseninek tartja magát, mert tizenhárom fejezeten keresztül sorolja a szabályokat arra, hogy milyen negatívumok járnak, ha tőrrel megy valaki csatapáncél ellen.

 

(Az évek során az itteni versenyen szereplőkön kívül négy, házi magus-rendszer láttam, háromtól az életkedvem is elment, a negyediknek meg semmi baja sem volt azon kívül, hogy kényszeresen más, de nem jobb akart lenni, szóval nekem ez nem egy alaptalan félelmem. )

 

Amúgy ehhez kapcsolódik, hogy én még mindig nem tudom, hogy a hazai szerepjátékos élet támogatásán kívül mégis miért kellene majd megvennem az alapkönyvet, ha megjelenik, miben lesz jobb, mint a korábbi változatok, illetve, hogy mi lesz az az egyedi terméktulajdonság, leánykori nevén USP, ami miatt a hazai magusos közönség tömegesen váltani fog.

 

Uff, én beszéltem.