Zaranassinum @ 2017.07.10. 06:34
Sziasztok!

Ezúton szeretném meg köszönni mindenkinek a jó és hasznos meglátásait. Örülök, hogy feltöltöttem ide az anyagot, mert sok használható ötlettel lettem gazdagabb, ami enélkül elmaradt volna.
Amit megfogadok a továbbfejlesztésnél: Izgalmasabb világ, sokrétűbb kalandok, egyszerű kifejezések, tematikához illeszkedő szabályok egy tömörebb, lényegre törőbb kiadványban.
S a lényeg a tesztelés.
A fejlesztést élvezem, úgyhogy a következő hosszabb időszakban folytatni fogom. Remélem, a második verzió már jobban meg fog állni a lábán.

Üdv: Salamon
Matzi @ 2017.06.29. 11:59

A vallások tobbnyire egymást zárják ki. Ezért van hogy ha az alkotó keresztény, akkor nyilván nem lesznek voodoo praktikák a konyvben, mert ugye az már az ordog muve. Vagy ha lesz is, akkor az lesz a gonosz ellenség.

(A biblia mondjuk tényleg elég véres ahhoz, hogy utána az ember vágyjon valami békésre és pihentetore, amiben kevesebb a gonosz és onzo isten. Mondjuk Lovecraftra. :D )

slaGerzson @ 2017.06.29. 10:30

Ha fontos a nyomozás a játékodban, akkor nyilván a Gumshoe szabályrendszert ajánlanám áttekintésre, amit kifejezetten nyomozós kalandokhoz írtak. A "system reference document (SRD)" formátumot ingyen le lehet tölteni (ez a formátum azt jelenti, hogy a szerzők leközlik a rendszerük bárki által felhasználható részeit, és ahhoz is tesznek megjegyzést, hogy miképp alakíthatod saját világodhoz, szabálykönyvedhez). Ennek egy rövidített, szintén ingyenes verzióját lefordítottam, megtalálod a honlapomon Szemben az ismeretlennel címen. Ha ez megtetszik, akkor már érdemes lehet nekiugrani az angol nyelvű SRD dokumentumnak is.

 

Ugyan már ajánlották a Dungeon World átnézését is, én csak szeretném erősíteni a kolléga javaslatát.

 

Ha nem vérengzős játékokat szeretnél még olvasni, akkor itt az LFG.hu oldalon készültek már ismertetők ilyen játékokról: Ryuutama, Golden Sky Stories, Mouse Guard. Erre a háromra emlékszem. Mondjuk a Mouse Guard elég vad tud lenni a maga módján... de a maga módján.

 

(Igazán nem szeretnék belemenni hitvitákba, ezért csak zárójelben említem meg, de a vallásosság és a mágia nem zárja ki egymást. Részben azért, mert sokféle vallás van, aminek kifejezetten része a mágia. Aztán azért sem, mert az is képlékeny lehet, hogy mit értünk mágia alatt. Harmadrészt meg, ha mégis a "szabvány" mágiát vesszük, azt is be lehet úgy állítani egy szerepjátékban, hogy a te vallásosságodat se bántsa, sőt inkább alátámassza: gyógyító, békéltető, megáldó, rontástalanító, belátásra bíró, lelki görcsöket feloldó, empátianövelő, tiszta belátásra buzdító, jószívűséget erősítő (stb.) varázslatokkal. Vagy ha továbbra is nagyon utáljuk a mágia szót, akkor legyen különleges képesség. Az ilyen különleges képességeket a keresztények és zsidók sem vetik meg, a Biblia tele van tenger szétválasztásával, vizet borrá változtatással, illetve Jézus maga mondja, hogy Lázárt ő támasztotta fel, csak úgy csinált, mintha az Isten lenne... Szóval, érdemesnek tartom átgondolni a mágiakerülést, mert ha ügyesen rakod bele a játékodba, az talán még erősíteni is tudja az erőszakot kerülő törekvést.) ;)

Szerkesztés: Nekem egyáltalán nem bántotta a szememet a használt betűtípus, viszont én azt jegyezném meg, hogy a különböző címsorok és kiemelések stílusát lenne érdemes egy kicsit csiszolgatni.

Marvin @ 2017.06.28. 21:21

Ööö, mármint hogy a JÁTÉKBAN bír valós effektekkel... IRL még nem próbáltam varázsolgatni vele.

Zaranassinum @ 2017.06.28. 21:04

Marvin: Igazad van, a Biblia minden szava valós. Természetesen ez minden hívő embernek a saját lelkiismeretére van bízva, hogy mi zavarja, mi nem. A lényeg a tiszta lelkiismeret.

 

Baka: Teljesen megértem, hogy így vagy ezzel. Eddig is sokat segítettél.

Ha nem is spanyolviasz miatt, de kiakarok szúrni magammal. Miért? Mert annyira kezdő vagyok, hogy azt hiszem meg tudom csinálni. S amikor majd nem megy, visszamerengek szavaidra, mennyire jó lett volna rád hallgatni. De most még ezt a tapasztalatlanságom nem engedi. Emellett, valószínűleg neked lesz igazad.

Numenerat is átnézem és a lehető legtöbb rendszert. Köszi!

 

Baka @ 2017.06.28. 20:17

Zaranassinum:

 

Az az igazság hogy nincs sok kedvem ilyen részletekbe belemenni. A véleményemet szívesen elmondom a kész munkádról, de se energiám se motivációm abban hogy különböző hirtelen ötlettől támadt játéktechnikai kérdéseket megvitassak. 

 

Az, hogy az egy általam felvetett problémára megoldást keresel szép,de még ott van a rengeteg dolog amit a többi fórumozótól is olvashattál. Ezek nem olyan dolgok lesznek amiket néhány fórumbejegyzésben át fogsz tudni hidalni. 

 

Azt mindenképp javaslom hogy ismerkedj meg minél több szerepjátékkal. Már rengeteg rendszer és világ megoldotta azokat a gyermekbetegségeket amik a munkádban vannak. Ha fel akarod találni a spanyolviaszt csak magaddal fogsz kiszúrni.

 

Elsősorban a Numenera-t javasolnám, mert az ilyen techno-fantasy-izé műfajban az a játék elég megkerülhetetlen. Sőt nem tartanám rossz ötletnek ha kissé szerényebb elvárásokkal kezdenél, és az ötleteidet inkább a Numenera, vagy más létező rpg rendszerén belül próbálnád megvalósítani. 

Marvin @ 2017.06.28. 20:11
A Helvécziának pl. eléggé keresztény a világképe, minden karakter vallásos többé-kevésbé, ateizmus csak elméletileg létezik és értelme sincs sok, hiszen a pokol, menny, ördögök és angyalok fizikailag létező dolgok. A Biblia valós effektekkel bíró kellék, de ezzel hívő játékosoknak se volt bajuk.
Zaranassinum @ 2017.06.28. 19:40
Kedves onog!

Van sok vallásos barátom de nem érnek rá. Pl:januárban beszéltünk róla és még nem jött össze. Június vége van.
Tízen éves fiatalokkal játszottam kb 5, 2 órás alkalommal az elmúlt fél évben.
Hintem én a témát többeknek, hátha...
Köszi a meglátásod!
onog @ 2017.06.28. 19:12
Kedves Szerző,
csak egy ötlet: írtad, hogy vallásos nevelést kaptál, és nem tetszik a legtöbb fantasy alapú szerepjátékban található erőszak, mágia, stb. Nem gondolkoztál rajta, hogy talán más vallásos ember is így van ezzel, és lehet, hogy ezért vallásos közösségekben nagyobb eséllyel találnál játszótársakat a világodhoz? Így egy csapásra a szerepjátékod különlegességére is fény derülne, vagyis, hogy ez pont olyan embereknek való, akik játszanának, de nem szeretik a mágiát, harcot, stb.
Zaranassinum @ 2017.06.28. 18:00

 

strato: köszönöm a tippet! már eddig is sok jó tippet kaptam.kösz mindenkinek.

 

nornwarrior: jól esnek a szavaid. a honlap várat magára, van mit dolgozni a rendszeren.

 

Lord- Nova: mindenképpen lesz bemutatójáték. Mégpedig hangos a youtube-on. de erősödjön még a koncepció...

 

Baka: ma este agyaltam a nyomozás dolgon. ez jött elő a fejemből: 

A vírus már inkább féreg, ami korlátlan módon tud gazdatestet váltani fizikailag. Időben még nem tudom. De úgy lehet megcsípni, hogy megtalálják a  nyomozók a fészkeit. Mondjuk 3-at. S elpusztítják azt. A fészek bármi lehet: tárgy, épület, állat, stb. A KM meghatározza ezt egy szóval. PL: Hegedű.

A nyomozó, mikor beszélget valakivel ki kell hogy találja, hogy a 6 társalgási stílus közül melyikkel lehet legkönnyebben elérni, hogy kimondjon  személy egy nyomot. Amennyivel mellétalál, annyi a célszám. Pl:A fogadóssal akar beszélni. A KM kidobja titokban a 4est, ami tárgyalási stílus, de a Karakter az1 esre (ami mondjuk a csevegés lett volna) tippelt. 1 és 4 között 3 a különbség= ez adja az első részét a célszámnak. A második részét pedig a repu, azaz a hírnév adja, amit a KM határoz meg. 1 a jó, az 5 a legsemmitmondóbb hírnév a fogadósnak. Ebből jön össze a célszám második fele. Mondjuk a Karakter már segített a fogadós fiának fát vágni múlt héten, így a repuja 3as, mert a fogadós már közepesen megbízik a karakterben. Így a célszám:3+3=6. Ez ellen kell dobni. Na, ha sikerül, akkor a KM mond egy betűt a szóból: Pl: G . Így kell, hogy a karakter összerakja a Hegedű szót. Amikor összerakta elmegy a hegedűhöz, amit valahogy megtalál és elpusztítja a fészket.

Ez lehet nem a legjobb, de várom a véleményeket.

 

Baka: tegnap este agyaltam a nyomozás dolgon. ez jött elő a fejemből: 

A vírus már inkább féreg, ami korlátlan módon tud gazdatestet váltani fizikailag. Időben még nem tudom. De úgy lehet megcsípni, hogy megtalálják a  nyomozók a fészkeit. Mondjuk 3-at. S elpusztítják azt. A fészek bármi lehet: tárgy, épület, állat, stb. A KM meghatározza ezt egy szóval. PL: Hegedű.

A nyomozó, mikor beszélget valakivel ki kell hogy találja, hogy a 6 társalgási stílus közül melyikkel lehet legkönnyebben elérni, hogy kimondjon  személy egy nyomot. Amennyivel mellétalál, annyi a célszám. Pl:A fogadóssal akar beszélni. A KM kidobja titokban a 4est, ami tárgyalási stílus, de a Karakter az1 esre (ami mondjuk a csevegés lett volna) tippelt. (lenne mondjuk 3 variáció a stílusok számozására, így nem éri meg mindig a 3-at vagy a 4-et mondani.) 1 és 4 között 3 a különbség= ez adja az első részét a célszámnak. A második részét pedig a repu, azaz a hírnév adja, amit a KM határoz meg. 1 a jó, az 5 a legsemmitmondóbb hírnév a fogadósnak. Ebből jön össze a célszám második fele. Mondjuk a Karakter már segített a fogadós fiának fát vágni múlt héten, így a repuja 3as, mert a fogadós már közepesen megbízik a karakterben. Így a célszám:3+3=6. Ez ellen kell dobni. Na, ha sikerül, akkor a KM mond egy betűt a szóból: Pl: G . Így kell, hogy a karakter összerakja a H E G E D Ű szót. Amikor összerakta elmegy a hegedűhöz, amit valahogy megtalál és elpusztítja a fészket.

Ez lehet nem a legjobb, de várom a véleményeket.