Birbin @ 2018.03.19. 14:54

Rég volt már, ezek szerint a New Vegasra emlékeztem. A perkökhöz volt képzettség követelmény.

 

De ha belegondolok, azt sem értem, hogy mi szükség van ezekre a képzettség-küszöbökre. Ha valaki diplomatikusan akar játszani, akkor miért csak akkor választhatja a diplomatikus megoldást az erőszakos helyett, ha van hozzá 5-6 szintnyi fejlesztése?

Például növeli az újrajátszhatóságot, HA emiatt más stílusú karaktert kell készítened, és más módon győzhetsz.

Ez mondjuk a F4-re nem igaz, mert akárhány szinted lehet és minden érdekes perköt megszerezhetsz.

 

Ha már van kommunikációs képzettség, és annak szintjei, akkor értelemszerű, hogy legyenek könnyű és nehéz próbák avagy feltételek. 

Nem mindegy, hogy az egész játékban hány képesség van és hányszor fejlődsz. Minél részletesebb a rendszer, annál valószínűbb, hogy a tervező fog bele rakni kommunikációs képzettséget.

galu22 @ 2018.03.18. 13:07

A perk alapú fejlődés eleinte furcsa volt, később kifejezetten tetszett. Igazából fölöslegesek voltak a képzettségek, amikor a legtöbbnél elve küszöbszámok döntöttek arról, hogy egy feladatot meg tudsz-e csinálni. A perk rendszer egyetlen hátránya, hogy nem kaphatsz +1 bónuszt a képzettségeidre, de 1-1 pont nem sokat jelentett 100-as rendszerben, csak örülhettél, hogy kaptál valamit.

 

 

Ez a New Vegasban volt így, de akkor jó ötletnek tűnt. A Fallout 3-ban véletlen generált próbadobások voltak, ami jelentősen rontotta a játékélményt.

Mivel minden kulcsmondatnál próbadobás volt, így a több szintnyi fejlesztés utáni 60-70%-os fast talk (úgy emlékszem így hívták) is nagyon sokszor lett sikertelen. (továbbá sokan képesek voltak ötvenszer visszatölteni egy állást, hogy sikerüljön 8% képzettséggel a meggyőzés...)

Vagy kevesebb próbadobás kellett volna, vagy az, ami a New Vegasban is volt, hogy a diplomatikus választás megjelent a párbeszédben X % érték esetén.

 

(a F4-et csak öcsémnél láttam, de ezért nem volt kedvem konzolt, PC-t fejleszteni)

 

 

De ha belegondolok, azt sem értem, hogy mi szükség van ezekre a képzettség-küszöbökre. Ha valaki diplomatikusan akar játszani, akkor miért csak akkor választhatja a diplomatikus megoldást az erőszakos helyett, ha van hozzá 5-6 szintnyi fejlesztése?

Ebből a szempontból a Planescape nekem jobban tetszik: az igazán durva meggyőzéseket leszámítva (Vhailor) egy könnyen összehozható 16 bölcsesség (VAGY 16 karizma) elég. A játék legvégén persze vannak földöntúli (20+) főjellemzőt igénylő dolgok, de szerencsére pont akkor fejlődsz vagy nyolc szintet, úgyhogy az sem igazán megoldhatatlan.

Birbin @ 2018.03.18. 10:56
A perk alapú fejlődés eleinte furcsa volt, később kifejezetten tetszett. Igazából fölöslegesek voltak a képzettségek, amikor a legtöbbnél elve küszöbszámok döntöttek arról, hogy egy feladatot meg tudsz-e csinálni. A perk rendszer egyetlen hátránya, hogy nem kaphatsz +1 bónuszt a képzettségeidre, de 1-1 pont nem sokat jelentett 100-as rendszerben, csak örülhettél, hogy kaptál valamit.
Morak @ 2018.03.17. 16:35
A hír sajnálatos, minden gúny nélkül írhatom.

Viszont a Fallout 3 a megfelelő HD modokkal kellően szép ahhoz, hogy maga a projekt igazából teljesen felesleges is volt úgy ahogy van.
(Sőt, a Fallout 4 Perk alapú fejlődésrendszerét jobb is, ha szépen elfedi a feledés homálya.)
galu22 @ 2018.03.16. 16:07

A fallout4 sztorija annyira multa alul pl a new vegast, hogy ihaj. Emellett a motor szerintem semmit nem szamitott.

 

Pont ezért csodálkoztam, hogy a projekt a Fallout 3 sztorját szerette volna egy szebb motor alá tenni. A F3 azért nem az átgondolt vagy érdekes történet csimborasszója, sőt.

Mikor végigvittem, rögtön az jutott eszembe, hogy a Fallout 2-höz képest azért jelentős a visszalépés. (sőt, szerintem még a F1-hez képest is, bár az sem egy különösebben csavaros/érdekes valami)

Birbin @ 2018.03.16. 08:52

Bethesda játékot az ember nem a történetért játszik, hanem a szabad barangolás élményéért. Erre pedig a Fallout 4 tökéletes.

 

BePe @ 2018.03.16. 01:54
A fallout4 sztorija annyira multa alul pl a new vegast, hogy ihaj. Emellett a motor szerintem semmit nem szamitott.
Birbin @ 2018.03.15. 23:27

Annyival szebb/több/jobb a Fallout 4 motorja, hogy megérte volna ez a manőver?

 

Ég és föld.

strato @ 2018.03.15. 14:20

Annyival szebb/több/jobb a Fallout 4 motorja, hogy megérte volna ez a manőver?

BePe @ 2018.03.15. 11:21
Kar erte, bar lehet erdemes lett volna ezt atgondolni elotte.