Raksi @ 2018.05.04. 13:23
Van potenciál ebben az anyagban. Gratulálok a szerzőnek.
Symur @ 2018.05.04. 11:29
Gyorsan pontosítok:
Az 5-10%-ban már minden varázsló, pap, pszi használó benne van.

Ebből tényleges mágiahasználó szerintem max 1 % vagy kevesebb.
Symur @ 2018.05.04. 10:45
Sziasztok!

Köszönöm, a pozitív véleményeket, de nem aggódom azon, hogy 8. lettem.
Lehet, hogy 3 embernek tetszett amit írtam, de 8-nak nem, így nem lehetek előrébb, egyértelmű. Igyekeztem a szabályokat úgy megírni, hogy a játékos több dolgot tudjon befolyásolni, módosítani vagy meghatározni a saját karakterénél.

1, A harcrendszert már írtam, ahhoz csak 5 mondat.
Alapesetben a képzetlen fegyverforgatók az átlag, nem katona NJK-k. Nekik alapból alacsony harcértékeik vannak. Nincs külön HM módosító a képzetlenségre.

"a harcrendszerben a védekezőnek marginális lehetősége van a találat elkerülésére (VÉ irreleváns képzett harcos ellen)"
A fegyverforgató NJK-k és a kalandozók, sokkal magasabb értékekkel rendelkeznek 1. szinten is, mert a fegyverforgatás miatt kapnak plusz HM-et. (egyes játékos karakterek a kaszt miatt is).

Az ETK-ban lehetett bárki drága Kp-ért mester, aztán csak minimális HM módosítót kapott. Ha más fegyverrel harcolt, akkor sem volt jelentős különbség a harcértékében.

Az én verziómban egy karakter 3 fegyvert teljesen eltérő stílusban forgathat, mert szabadon költhet rájuk HM-et, amit jogosan kap, hiszen számos Kp-t költ a szakértelemre.

2, A több tulajdonság oka
ETK-ban egy fegyverforgató harcos és egy tolvaj teljesen ugyanolyan képzett lehet a tolvajszakmában, mert semmilyen megkötés nincs, legfeljebb Ügyesség, amely egy harcosnak is lehet magas.

Ahogy írtam, itt van külön Kézügyesség. Ez egy fegyverforgatónak nem kell, de egy tolvajnak kötelező. A sok tulajdonság miatt könnyebben csökkent olyan a játékos, amit szerinte nem fog használni, így többfélék lehetnek a karakterek.

A szakértelmeknek van tulajdonság minimuma. Pl. 8-as kézügyességgel senki sem lehet mestertolvaj, dupla Kp költéssel is max Kf-ú szakértelme lehet. (ha megéri neki)

A Mágiahasználat születéshez (mágia tulajdonság kell) kötött elsajátítása tudom nem MAGUS-os, de a rendszer azt tükrözi szerintem, hogy viszonylag kevés (össz lakosság 5-10%-a) varázshasználó van. Az pedig, hogy ki hány pontot költ az Aurára és így a szintenkénti MP értékére lehetőség szerintem hogy a varázshasználók kaszton belüli hatalma közt is legyenek különbségek.

3, Kasztok
A kaszt dolog szerintem abszolút MAGUS-os dolog, így meghagytam. A több tábla ezeknél azért van, hogy a főcsoporton belül is eltérő legyen mind a kaszt tagokkal szembeni szigorúsága, mind a kaszt tagjainak általános társadalmi megítélése.
Viszont mivel a játékos választhat, hogy milyen szakértelmekkel indul első szinten, így van lehetőség arra, hogy változatosabbak legyenek már 1. szinten is az azonos kaszthoz tartozó karakterek.

4, Tulajdonságpróbák.
Az ETK-s, hogy csak a tíz feletti érték számít "használhatatlan", egy 15-ös értékű karakter egy átlagos próbát is csak 50%-ban csinál meg, holott a 15 már bőven átlag feletti érték. A 2k10-es dobás nem a legjobb, de a legegyszerűbb módosítás.

5, Az csoda lett volna, ha egyetlen ember (bárki) 20 oldalas írása megváltja az ETK vagy akár a MAGUS rendszerét és minden tekintetben olyan alkot, amely vetekszik a "szponzorált" hivatalos kiegészítők minőségével. Nem titok, hogy egyetlen más pályaművet sem értékeltem csak pozitívra én sem, mert mindenhol voltak olyan ötletek, amelyek nem tetszettek.

6, Ha lenne értelme és támogatottsága egy rajongói kiegészítőnek, mely 60-80 oldalban megújítja az ETK-t, akkor szívesen részt vennék a készítésében.

Üdv
Symur
NoiseEHC @ 2018.05.04. 01:30

3. oldal legalsó sora:  "A tulajdonságpróbákat 2k10 zel kell dobni."

 

 

Ahh, oké, a képzettség próba motorról volt szó... :butánnéz:

Avangion @ 2018.05.03. 17:29

Az biztos, hogy "karakterre" ebben a pályázatban volt a legtöbb munka, Symur elismerésre méltó energiát ölt az anyagba.

 

Nem készítettem szigorú sorrendet, de az én listámon inkább az élmezőnybe soroltam volna a művet. Szerintem az egyik olyan anyag volt, amire - alapos átgondolás és átírás után - esetleg lehetne építeni valami komolyabbat.

 

Akadt több jó ötlet/irány is, a fajok, előélet pontok, kasztok és szintlépés "egységesítése", képzettségpróbák, stb.

 

Ami szerintem negatívum volt:

- pont az előszó első pontjában megfogalmazott cél teljesítésétől érzem nagyon távolinak az anyagot a kiskapuk megszüntetéséről. A legtöbb új ötletnél hiányzik valamilyen felső korlát, ami gátat vetne az optimalizálásnak és a világból kilógó karaktereknek.

- én sok esetben nem érzem a számítást, tervezést az új szabályok mögött (elnézést, ha tévedek, én sem számoltam, csak érzésre írom). Kicsit olyan érzésem volt pl a harcrendszernél, hogy volt egy (jó esetben jó) ötlet, arra készült egy háziszabály, ami most a verseny kedvéért kicsit részletesebben is kifejtésre került, hogy érthető legyen. Pl nekem első olvasatra az említett harcrendszer játszhatatlannak tűnik.

- sok helyen túlbonyolított lett és nem érzem az új szabályok hozzáadott értékét. Pl engem már az alap MAGUS-os tulajdonságoktól is kiráz a hideg (minek ennyi?), erre itt még több lett.

- néhol jó az alapötlet, de az én ízlésem szerint nem szakad el eléggé a megoldás a gyökerektől, és a végeredmény felemás. Pl a szintlépések egységesítése jó ötlet lenne, de felesleges volt megőrizni a több különböző táblát. Ugyanígy például a kasztoktól sem tudunk végre elszakadni, pedig egy képzettségalapú megoldás elegánsabb lett volna, amikhez ugyanígy megadható lett volna pár minta (katona, nomád, stb).

 

Összességében szerintem jelen formájában nem játszható, használható az anyag, de némi további csiszolással az lehet. Szerintem előkelőbb helyezést érdemelt volna. :)

Hulla77 @ 2018.05.03. 12:44

 

Szerintem a 2k10-es motor sem a legjobb választás.


He? Lemaradtam valamiről? :)

 

Szerintem le! ;)

 

3. oldal legalsó sora:  "A tulajdonságpróbákat 2k10 zel kell dobni."

NoiseEHC @ 2018.05.03. 12:08

Szerintem a 2k10-es motor sem a legjobb választás.


He? Lemaradtam valamiről? :)

kavarajavarava @ 2018.05.03. 10:29
Nekem nagyon fura, hogy nincs a legjobbak között. Lehet, hogy nem ,,modern", de legalább minden ETK-s hibára volt újító megoldása. Mikor ehhez a műhöz jutottam, addigra már majdnem mindegyiket olvastam. És azt éreztem, hogy véégreee, erre vártam. Viszont mire a végére jutottam, addigra egyrészt nagyon elfáradtam, másrészt megjegyezhetetlenül sok szabályon túl voltam. Szerencsésebb lett volna, ha tovább csiszolja az alap szabályokat és nem újabbakat csinál a meglévők foltozására. Pl aurák összeérése, disszpell.
De volt olyan is, ahol túl nagy volt a szabadság. Pl Aura képesség nagysága, alacsony Vé.

De összességében ez lett a kedvencem. Kicsit háziszabályozni kell és már lehet is játszani.
Symur @ 2018.05.03. 10:01
Sziasztok!

Valóban nem túl modern az anyag, mert azzal egyáltalán nem foglalkoztam. Még elég régen az ETK-s időkben készült háziszabályok voltak az alapjai.
Mivel az eredeti k100 rendszert hagytam, ezért ehhez igyekeztem mindent közelíteni.

A Harcos az a Katona vagy természeti népeknél a Nomád.
A Kardművész felesleges, egy specializált harcművész szerintem.
A Tolvaj pedig mondjuk ki, hogy Bűnöző, akinek aztán számtalan "variánsa" lehet.
(Minden kasztnál le van írva, hogy milyen szakértelmek közül válogathat első szinten)

A harcrendszerhez valóban több példa kellett volna:
Alapesetben (fegyverhasználat szakértelem nélkül) mindenkinek kicsik a harcértékei

A fegyverhasználat szakértelmek +HM-et adnak a karakternek, Af: +33, Kf: +33, Mf: +33, ezek összeadódnak. Így egy lefegyverzés/fegyvertörés jelentősen csökkenti a harcértékeket. A karakter minden fegyverrel más és más harcértékeket szerezhet, mert azokat más stílussal forgatja.

A harcban, akinek van szakértelme, az biztos találatot is szerezhet, ha a K100 dobással a szakértelem százalék alá dob. Egy mesterfokú fegyverhasználó 99% eséllyel eltalálja az ellenfelét.

Az előtörténet vagy kapcsolatok azért vannak így kidolgozva, mert játékostól függő, hogy ki akarja használni. Aki erre költ az megtehesse, aki meg a HM vagy Kp növelésre, az is megtalálja a lehetőséget.

A meglévő ETK-s hibaforrásokat igyekeztem javítani: a kasztok újraformázásával (átértékelésével, sok más főcsoportba került), a papi és a varázslói mágia jelentős eltérésével(a nem papoknak kell Aura értéket pontokból felvenni), a legtöbb varázslat erőssége a Tsz-től függ.

Köszönöm az értékeléseket, a kritikákat.
Dronner @ 2018.05.03. 08:44
+ elemek:
• tiszta szerkesztés
• a szociális interakciókra van ötlet
• az előtörténet kezelésére van koncepció
• közemberekre van koncepció.
• részletesen kidolgozott
• példakarakterek
- elemek:
• a kasztok az én ízlésemnek elnagyoltak, különlegességük nemigen van, így akár feleslegesek is lehetnek, kiválthatóak lehetnének képzettségalapú rendszerrel.
• a harcrendszerben a védekezőnek marginális lehetősége van a találat elkerülésére (VÉ irreleváns képzett harcos ellen).

A fentiektől eltekintve nálam ez a munka lett az első mindkét értékelési szempontból. Szép munka, gratulálok.