Urban @ 2018.05.10. 14:13
Nálam ez a játék mindkét listán a 2. helyezést érte el.

AMIKET FELJEGYEZTEM:
The Anywhere, Anyhow RPG (+)
nem cél a realitás (+)
összevont módosítók (+)
karakter felépítése (+)
gyűjtőképzettségek (+)
pszichologizáló személyiségjegyek (+)
gyors harcrendszer (+)
filmszerű harcrendszer (+)
közelharcban egyetlen ellenpróba (+)
folyamatos kezdeményezés (+)

Végítéletem: érdekes, de innovációiban számomra kissé már "poros" vázlat.
Onedoor02 @ 2018.05.08. 17:27

[OFF] Kedves Petrus, leginkább köszönettel tartozom, hogy évekkel ezelőtt lefordítottad az angol szöveget. A legkevésbé a te "hibád" a szöveg jelenlegi állapota. Én döntöttem úgy, hogy a lehető legtöbbet megőrzök belőle és nem igazítom jobban a világhoz és/vagy nem fogalmazom újra :-) [OFF]

Petrus @ 2018.05.08. 15:24
(OFF)Most nehogy már az én hibám legyen egy közel 10 éves (gyors)fordítás miatt, hogy nem érthető valami a belőle készített anyagban... :)(/OFF)
kavarajavarava @ 2018.05.08. 09:03
Csak egy rövidke elemzésem az értékelés előttről:
A mágiarendszere kifejezetten tetszik.
Harcrendszere képlékenynek tűnik, nem meggyőző, hogy működőképes.
Lehetnének benne kasztképességek (pl háttér felvételével).
Nem kifejezetten k100.
Teljesen új rendszer - nem sok benne az ETK érzés.

Így utólag, hogy már más értékelését is olvastam, egy kipróbálassal kiderült volna a legtöbb hibája. Nekem a szubjektív listán egyébbként sokkal jobban teljesített, mint az objektíven.
Onedoor02 @ 2018.05.07. 21:54

Sziasztok!

 

 

Tisztában voltam vele, tekintve a kiírást, hogy nem fog az élbolyba kerülni a M*k10, de jobb híján így lett lehetőségem arra, hogy többek elolvashassák és véleményezhessék.

 

Köszönöm az értékelést és a véleményeket, az alábbiakban a kritikákra igyekszem érdemben reagálni.

 

Személyiségjegyek valóban nem adnak bónuszokat semmire ugyanakkor segítenek pozicionálni a karakter személyiségét és a kalandok során végbemenő változások is megjeleníthetők a pontértékek változtatásával. (pl.: egy nyitott, társasági karakter, hogy lesz egyre zárkózottabb az átélt borzalmak következtében vagy a szigorú regulák alapján viselkedő lovag, hogy lesz egyre megengedőbb magával bizonyos helyzetekben)

 

A fajokra nem fordítottam különösebben figyelmet tekintve, hogy az M* irodalom elsősorban ember központúnak írja le Ynevet és mert elképesztő régen nem játszottam már egzotikusabb fajjal így kevéssé volt számomra érdekes. (őszintén szólva nem biztos, hogy hihetően meg tudnék idézni egy ezer éves elfet :-) )

 

A harc leírása tényleg nem szemléletes, ezt így utólag egy  eseménysorral egészíteném ki , amiben a példakarakterek közül hármat ugrasztottam egymásnak.

 

d6a2c1f909f8e3d358ccc671190c1842.jpg

 

A varázslatrendszerben nem leíró szabályokat akartam alkotni, hanem megengedő ugyanakkor tilalomfákkal határolt területet adni a fantáziának. Mindezt szándékom szerint összhangban a mozaikmágia és a CX mágiaelméletével.

A diszciplínák összessége valóban egy szféra.

A szférák szintje nem a varázslat sikerességét (létre jön-e?) és időtartamát befolyásolják hanem azt, hogy a mágiahasználónak az adott „szakterületen belül” mekkora szabadsága van. (pl.: elemi mágia 4-el már -4-es állóképesség vesztést lehet előidézni, vagy titkos alkímia 3-al 100kg anyagot lehet átszínezni+ formálni+részben vagy egészben átalakítani)

Valóban nem lehet az alap 15 képzettségekre osztható pontból valamennyi mágikus szférában ismeretet szerezni, de ez nem mond ellent az ETK hagyományaival, mivel ott is, főleg alacsony szinten csak elvi lehetőség volt mindent alkalmazni, mert a gyakorlatban a mana-pont mennyisége korlátozott.

 

A pongyola fogalmazásra nincs mentségem, leszámítva azt, hogy igyekeztem a lehető legtöbbet megtartani a Petrus által fordított szövegből. Így utólag nem tűnik a legszerencsésebb döntésnek.

 

Az ízlés és szimpátia tárgykörben nem lehet érvelni, és kortes beszéddel sem készültem :-)

 

Újfent köszönöm mindenkinek, aki időt szánt a M*k10 elolvasására!

 

Avangion @ 2018.05.07. 14:26

Igazság szerint ez a pályázat a múltkori konverziós/saját rendszeres versenyre sokkal jobb lett volna. Ebben a formában szerintem sok köze nincs a kiíráshoz, így nekem meglepő, hogy megelőzött olyan indulókat, akik azt próbálták megvalósítani, ami a verseny célja lett volna.

 

Nem derült ki számomra az sem, hogy miért pont erre a rendszerre lenne érdemes konvertálni a MAGUSt. Elég sok egyszerű, könnyen tanulható rendszer van, ezért azt kerestem, hogy ez konkrétan miben tud többet, mint a többiek, de nem igazán találtam választ.

Eberen_Orkodo @ 2018.05.07. 11:05
Szépen megszerkesztette a szerző, és mindenképpen egyszerű a rendszer, annak minden előnyével és hátrányával. A problémák a részletekben rejlenek, ahogy már említettétek is.
Nekem a legnagyobb problémám az volt vele, hogy egyáltalán nem ETK-s.

Szubjektíven 5., cél szerint 6. lett nálam.
Dronner @ 2018.05.07. 08:30

+ elemek:

      - elemek:

Hulla77 @ 2018.05.07. 07:22
Ez egy nem túl izgalmas (n+1-ik) free rendszer MAGUS logóval felszerelkezve. Gyorsan tanulhatónak, univerzálisnak tűnik, amely jól szolgálhatja a történet központú játékvezetést. És szép képek is vannak benne!

Az anyagnak semmi köze az ETK-hoz, még nyomokban sem tartalmaz ETK-t. Mondhatjuk azt, hogy ez egy szabadabb rendszer, de én inkább azt látom, hogy ez csak egy trükk. Sok-sok olyan területet nem tesz helyre, ahol az ETK-nak is elmaradásai vannak. Nem látom be, ki és miért lenne hajlandó erre a rendszerre váltani az ETK-t használók közül. Engem sajnos nem győzött meg.

Nálam objektív (8.), szubjektív (9.) helyezést kapott ez az anyag.