Hulla77 @ 2018.06.01. 00:05

Köszönet a segítségetekért. A legfőbb várakozásaim így beigazolódni látszanak, de azért rávilágítottatok néhány általam nem várt esetleges "mellékhatásra" is. ;)

 

Raksi @ 2018.05.31. 17:58

Van kötelező Ép vesztés

Átsiklottam felette.


Harmadolva az értékeket, pl. adná magát a 3k10, ahol ugye ezrelék az esélye az 111-nek meg a 000-nak is. Persze ennek jobban utána kéne számolni. Plusz ennyi erővel, már ötödölhetünk is, és visszatértünk a gyökerekhez, csak d20 helyett 2k10 mondjuk.

Egyetértek.

Minél több kockát összegzünk, annál nagyobb a tudásbeli különbség jelentősége a véletlennel szemben. Ez persze fordítva is igaz. Pont, mint az életben. Nem véletlen, hogy a GURPS is 3d6-ot használ.
Selmo @ 2018.05.31. 17:31

Van kötelező Ép vesztés, minden bekapott 5Fp után, így rettentő sokat számít az SFÉ. Egyébként azon gondolkoztam, hogy ha ennyire kivesszük az alacsony dobásokat, akkor talán érdemes lenne kisebb kockát használni. Harmadolva az értékeket, pl. adná magát a 3k10, ahol ugye ezrelék az esélye az 111-nek meg a 000-nak is. Persze ennek jobban utána kéne számolni. Plusz ennyi erővel, már ötödölhetünk is, és visszatértünk a gyökerekhez, csak d20 helyett 2k10 mondjuk.

Raksi @ 2018.05.31. 16:25
Köszönöm Kavarajavarava, nagyjából összefoglaltad, amit írni szerettem volna. Egy kis kiegészítés (tehát amit már Kavarajavarava leírt, nem ismétlem meg. Bocs, ha mégis):

- nem mindegyik lehetséges számnak ugyanakkora a valószínűsége. A legtöbbje 2% eséllyel dobható, de a duplák 1%-kal. (Emiatt akár valami érdekes következményt be lehetne tenni a dupla számokra.)
- nagyon kicsi az esélye a kis értékű dobásnak. 10-esekre 3%, 20-asokra 5%. Tehát annak az esélye, hogy 30 alatt dobsz, mindössze 8%. Pont ennyi a valószínűsége a 96 és nagyobb dobásoknak.

A kiszámíthatóság egy érdekes kérdés. Normál k100-nál (nk100) nagyon egyszerű kiszámítani az esélyeket. 100-(VÉ-TÉ)% esély van a találatra, 50-(VÉ-TÉ)% esély van a túlütésre. Minden +/- különbség 1%-kal változtatja az esélyt. (d20-as játékoknál ez 5% ugyebár.) A módosított k100-nál már nem ilyen egyszerű a képlet (ahogy Kavarajavarava is írja, +/- 10 nem mindig ugyanannyival rontja, javítja az esélyeket), de könnyen készíthető egy táblázat (egy kicsit a tiéd kiegészítve), amit tanulmányozva mindenki hamar ráérezhet az esélyekre. Pl. ha 30 a különbség a VÉ és TÉ között, akkor 90% a találati, és 35% a túlütés esélye (szemben az nk100 70 és 20%-ával). 60-as különbségnél 63%, 80-as különbségnél 35% a találat esélye (nk100 40%, 20%).

Ami mindenképpen látszik, hogy valamivel (30-50%-kal) nagyobb az esélye a találatnak, de lényegesen nagyobb, az eddigiekhez képest majdnem kétszeres az esélye a túlütésnek. De mindezt úgy, hogy a túlütés lehetősége nem változott. Tehát, ha valaki túl képzetlen (VÉ-TÉ>50) akkor ezután sem tudja túlütni a karaktert, csak nagyobb eséllyel találja el. Ellenben a karakterek a képzetlenebb NJK-kat lényegesen könnyebben ütik túl, azaz egy kicsit "látványosabb" lehet a harc. Szóval
- a karakterek könnyebben szaladnak bele pofonba képzetlenebb ellenfél esetén, de nagyobb/súlyosabb következményekkel nem kell feltétlenül számolni (persze ha van kötelező ÉP levonás bizonyos számú FP után, akkor más a leányzó fekvése).
- azonos erősségű ellenfelek sűrűbben ütik meg egymást. Nagy kérdés, hogy lehetséges-e a túlütés, mert ha igen, akkor ennek az esélye jelentősen nő.
- erősebb ellenfelekbe meg nem érdemes belekötni, mert megnőtt a túlütés veszélye.

Összességében úgy érzem, felértékelődött a tudásbeli szintek különbsége a túlütés megnövekedett esélye miatt, ugyanakkor veszélyesebb is lett a harc, mert egy gyengébb ellenfél is könnyebben kioszt egy sallert.
kavarajavarava @ 2018.05.31. 15:01
"Továbbá hozhat olyan helyzetet, hogy ha az egyik kockával jobbat dobtál volna 1-gyel akkor 10-zel nagyobb eredményt kaptál volna. Eddig ilyen nem volt."

Javítom:
ha bármelyik kockával jobbat dobsz...


Az exponenciális növekedéshez pedig ezt csatolom.
80 fölé dobni eddig 20%, most 35%
70 fölé eddig 30%, most 50% az esély.

Egy +10es bónusz akár 15%-ot növelhet, máskor más %nyit
kavarajavarava @ 2018.05.31. 14:37
@hulla
Raksitól kérdezted, de megpróbálom szemléltetni, h mi történik, ha így torzul a dobásérték.
Két dolgot kell Figyelembe venni:
1) egyes számok kimaradnak
2) az értékek eltolódnak magasabb irányba.
Ebből következik majd a harmadik
Vegyük az elsőt. Az eddig 100 fokozattal bíró rendszer már csak 55(?) fokozattal bír. Ez nem gond, mert a dnd-ben csak 20 fokozat van, ez annál jóval több.
A második hatása, hogy könyebb nagyot dobni. Ez nem tűnik problémásnak, mert mindenki egyenlően nagyobbat dob. Viszont
- a több dobás nem egyenletesen oszlik 1-100 között, hanem a görbe közepe fele húz.
- az ép sebzés, ha eddig lehetséges volt, most méggyakoribb.
- minden plusz a dobáshoz exponenciálisan növeli az esélyeket.
A jó mégjobb lesz, a rossz mégrosszabb.

Harmadik: A következmény.
A harc sokkal kiszámíthatóbb tőle. Ez el is vehet az érzésből, mert jobban támogatja a taktikázást és bünteti az agyatlan hősködést.

Továbbá hozhat olyan helyzetet, hogy ha az egyik kockával jobbat dobtál volna 1-gyel akkor 10-zel nagyobb eredményt kaptál volna. Eddig ilyen nem volt.
Ugyanebből fakad, hogy lesz olyan is, hogy hiába kaptál +5 bónuszt, annyira nagy a foghíj, hogy az sem tömi be. Pl legalább 19-et kéne dobnod és 11-et dobsz, de az eggyel jobb már a 20. Hiába kapsz +5-öt, az is csak 16. De ezek csak a játék hangulati részei, a matekon nem változtat.
Dronner @ 2018.05.31. 10:24

Hulla77:

 

Arra, hogy a közelharc egy ilyen változtatás mellett szerinted milyen forgatókönyv szerint zajlana?

Mik lennének a változások pl. a mostani ETK harcrendszeréhez képest?

Pont erről írtam...

Hulla77 @ 2018.05.31. 09:49

 

Ha a gondolatkísérletet folytatjuk, akkor szerinted mi következne majd a dobás ezen sajátosságából a gyakorlatban?


Mire gondolsz pontosan?

 

Arra, hogy a közelharc egy ilyen változtatás mellett szerinted milyen forgatókönyv szerint zajlana?

Mik lennének a változások pl. a mostani ETK harcrendszeréhez képest?

Dronner @ 2018.05.31. 09:19

 

 

 

Ha a túlerőben lévő fél pár szinttel a JK-k szintje alatt van, akkor nem nagy a probléma.

Szerintem de, mert ekkor a JK-k alacsonyabb dobásokkal is jobb eséllyel pusztítanak, míg az NJK-knak csak a nagyobb dobásokkal van esélyük, így a kisebb dobások lehetősége miatt a JK-k nagyobb biztonságban vannak. Ha viszont a kisebb dobások esélye lecsökken, a JK-k sikeres támadási esélye ugyan nő, de nem szignifikánsan (hiszen eddig is találtak a kisebb dobásokkal is), míg az NJK-k sikerére jelentősen nő az esély, mivel ők jóval kisebb eséllyel dobnak alacsonyat, a nagy dobásokkal meg találniuk kell, mert ha nagyokkal sem találnak, akkor csak bohóckodik a KM, nincsenek a JK-k valós veszélyben amúgy sem...

 

 

Ha lehet mindkét mondatomat vedd figyelembe, mert a másodikkal kijelentem, hogy a két fél hasonló erőt képvisel.

 

"Mert azok a várhatóan kisebb harcértékeik miatt, csak egyenlő erőt képviselnek a játékosokkal a nagyobb létszám ellenére is."

 

Én a dobás módján nem változtatnék, hiszen írtam is. Ne a szerencse legyen fontosabb, hanem a harcértékek.

 

Hozzászólásom leginkább Hulla dobáskódjának szólt. Akkor kicsit elbeszéltünk egymás mellett.

Raksi @ 2018.05.31. 08:31

Ha a gondolatkísérletet folytatjuk, akkor szerinted mi következne majd a dobás ezen sajátosságából a gyakorlatban?


Mire gondolsz pontosan?