Selmo @ 2018.06.06. 13:08

 

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Mármint a KéM-ben, vagy a ti saját settingetekben? Mert a KéM-ben van többkasztúság.

A sajátban, ez egy vikinges low-fantasy, a mesélő direkt ilyennek tervezte.

kukac @ 2018.06.06. 08:49

 

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)

 

 

A kiíírás ezen része utal finoman a második kiadásra:

"valamint 1 darab igen szép keményfedelű Kard és Mágia-kiadás (még az első kiadásból)"

 

De egyébként volt már szó a második kiadásról több topickban is.

 

 

Ááá, és tényleg! Lebuktam, hogy nem olvastam át rendesen a beküldött szöveget. :D

Garaboncias @ 2018.06.06. 08:45

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)

 

 

A kiíírás ezen része utal finoman a második kiadásra:

"valamint 1 darab igen szép keményfedelű Kard és Mágia-kiadás (még az első kiadásból)"

 

De egyébként volt már szó a második kiadásról több topickban is.

Raksi @ 2018.06.05. 22:36

A dobásokat könnyű orvosolni, d20 helyett használjatok 2d10-et.

Ha már 2d10, akkor inkább 2d10-1. Inkább lehessen 1-est dobni, mint 20-ast (bár ugyanolyan valószínűtlen, 1%), mert az kevésbé torzítja az eredményeket, és a várható érték is 10. Szerintem. De ez igazán apróság.

 

Illetve lehet a célszámokat is birizgálni,

Erre akartam utalni a hozzászólásomban. Egy második kiadás előtt lehetne egy picit finomhangolni.
 

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Mármint a KéM-ben, vagy a ti saját settingetekben? Mert a KéM-ben van többkasztúság.
 

Próbadobások...

Jogos! Figyelmetlen voltam.
 

A nehéz próbákat azért ilyen nehéz megdobni, mert nehezek, a karakterek pedig (általában) emberek. Száraz avaron lopakodni akkor is nehéz, ha egy 30 évig képzett ninja vagy.

Száraz avaron valóban roppant nehéz lopakodni, de valóban csak 30%-kal kisebb az esélye, mint egy kisebb vermen átugrani? Egyébként a száraz avar inkább a hősies kategória. Szerintem ez a példa nem a legszerencsésebb a könyvben. A sebes sodrású folyó és a lemezvértes megsebesítése már inkább a nehéz kategória. Persze ez nem változtat semmit azon, ami kifogást írtam. Sőt, ha a jelenlegi felállás marad, az sem baj. De ha már készül egy második kiadás...
 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást?

Én ebből a fórumszálból. :)

kukac @ 2018.06.05. 18:32

Az, hogy az összegnek meg kell haladnia az NF-et, egy elírás lehet. A Helvécziában már az szerepel, hogy el kell érnie.

 

Gyorsan rá is néztem, hogy nem-e korai verzió van nálam:

 

mfo4Uwp.jpg

 

Ööö, Владимир?

 

Egyébként harcnál szintén találat van az egyenlőségre, valamint a "célszám" névből is elfogadnám az egyenlőséget (azt kell megcélozni a sikerhez).

 

Más: Egyáltalán honnan szedtétek a második kiadást? Átnéztem a cikket, megnéztem azt a verziót, amit Bepének átküldtem, de egyikben se volt utalás bármelyik kiadásra...

Garaboncias @ 2018.06.05. 18:23
Az, hogy az összegnek meg kell haladnia az NF-et, egy elírás lehet. A Helvécziában már az szerepel, hogy el kell érnie.
kukac @ 2018.06.05. 17:43

- nincs róla szó, hogy a képzettség próbáknál a célszámokkal mit kell kezdeni. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni, de az pl., hogy mi a helyzet egyenlő esetén, nincs leírva.

 

 

Próbadobások: A játék során számos esetben
használunk kockadobásokat. Legfontosabb típusuk
a próbadobás, amely annak az eldöntésére szolgál,
hogy a karakternek sikerül-e teljesítenie egy kihí-
vással járó feladatot. A dobás minden esetben 1d20
és egy vagy több módosító összege, amely összeg-
nek meg kell haladnia egy előre meghatározott
nehézségi fokot (NF).
A két leggyakoribb nehézségi
fok a Közepes (értéke 12-es) és a Nehéz (értéke
18-as).

 

Nekem ami egy pici finomhangolásra szorulna az a célszámok. A 12-es átlagos és a 18-as nehéz szerintem nem teljesen passzol a képzettségek elérhető szintjéhez. Aki eléri a max. 10-es képzettséget egy átlagon felüli, mondjuk 14-es képességgel (+1-es módosító), annak is van rá 30% esélye, hogy egy nehéz feladatot nem tud végrehajtani. És itt most az adott területen übermindentudó szintről beszélünk. Ehhez képest a hősies feladat csak további 30%-kal dobja meg a kudarc esélyét.


 

Egy Közepes nehézségű próba sikeres teljesí-
tésére a legtöbb karakter képes: ilyen feladat átug-
rani egy kisebb vermet, fölemelni egy nehéz követ
vagy fegyverrel megsebezni egy bőrvértbe öltözött
embert. A Nehéz próbák esetén csak a képzettek
vagy a szerencsések számíthatnak sikerre: ilyen
feladat például megsebezni egy lemezvértbe bújt
katonát, nesztelenül átosonni egy száraz avarral
borított téren vagy átúszni egy sebes sodrású fo-
lyón. Hogy mikor milyen értéket kell használni a
kockadobás módosítójaként, arra a későbbiekben
több példát adunk, s ezek alapján a mesélő dönthet
– esetleg a játékos javaslata alapján. Szót kell ejte-
nünk még az ellentétes próbákról (ellenpróbákról)
is: ekkor két karakter próbadobása „küzd” egymás-
sal, és általában az győz, amelyik a másiknál leg-
alább öttel (bizonyos esetekben tízzel) magasabbat
dob: ennek híján döntetlenről beszélhetünk. A mó-
dosítatlan 1-es próbadobás automatikusan balsiker-
nek, a 20-as automatikusan sikernek minősül.

A nehéz próbákat azért ilyen nehéz megdobni, mert nehezek, a karakterek pedig (általában) emberek. Száraz avaron lopakodni akkor is nehéz, ha egy 30 évig képzett ninja vagy.

 

Az egyszerűsítés nem feltétlenül jelenti, hogy értelmetlen lesz a szöveg, sőt, gyakran a felesleges túlírásokat és bonyolult megfogalmazásokat jelenti, pl. "A próba akkor sikerül, ha a dobás és a módosítók összege nagyobb mint NF." Így már egy fokkal nehezebb félreérteni.

Selmo @ 2018.06.05. 17:01

A dobásokat könnyű orvosolni, d20 helyett használjatok 2d10-et. Sokkal inkább középre húzza az értéket, így a biztos tudást segíti. Hátránya, hogy pont ennyire kevésbé lehet nagyot dobni vele. d20-nál ugye 25% van 16>= dobásra, míg 2d10 esetén ez csak 15%. Illetve lehet a célszámokat is birizgálni, nálunk pl.:

De ebben a settingben nincs többkasztúság és a max szint 10.

Az NF mint nehézségi fok, tulajdonképpen a célszám, tehát legalább ennyit kell dobni a sikerhez.

Ha ilyen alapok nincsenek benne a KéM könyvben, akkor tényleg nem ártana egy alapok fejezetettel kibővíteni.

Raksi @ 2018.06.05. 15:29
Nekem ami egy pici finomhangolásra szorulna az a célszámok. A 12-es átlagos és a 18-as nehéz szerintem nem teljesen passzol a képzettségek elérhető szintjéhez. Aki eléri a max. 10-es képzettséget egy átlagon felüli, mondjuk 14-es képességgel (+1-es módosító), annak is van rá 30% esélye, hogy egy nehéz feladatot nem tud végrehajtani. És itt most az adott területen übermindentudó szintről beszélünk. Ehhez képest a hősies feladat csak további 30%-kal dobja meg a kudarc esélyét.

Ugyanígy, egy 5. szintű valaki, aki már nem piskóta (már az elitnél is elitebb) nem elhanyagolható eséllyel ront el egy átlagos nehézségű feladatot. Egy nehezet pedig jó eséllyel el is ront.

Még egy apróság, amit már mások máshol lehet, hogy jeleztek. Szerintem a KéM szövege erőteljesen támaszkodik arra, hogy a "fogyasztó" pontosan tudja miről van szó, és van egy jelentős előélete D&D/AD&D vonalon. A KéM-ben pl.:
- nekem nem teljesen érthető a többkasztúság (gondolom, ha az említett rendszerekkel tisztában lennék, érteném, de anélkül nem),
- nincs róla szó, hogy a képzettség próbáknál a célszámokkal mit kell kezdeni. Ezt mondjuk nem nehéz kitalálni, de az pl., hogy mi a helyzet egyenlő esetén, nincs leírva.

Amire utalni akartam, hogy a szöveg további egyszerűsítésével szerintem csínján kellene bánni, ill. célszerű lenne a végén olyan szemmel is átnézni, hogy kezdők mit érthetnek meg az egészből. Ezzel kapcsolatban fel is ajánlom a segítségemet, ha szükséges.
kukac @ 2018.06.05. 09:22

 

5e a gumihápéval remélem nem lesz, talán druida (új varázslatokkal) és bárd?

Némileg elterjedt, hibás beidegződés a közönség körében, amennyire észrevettem, hogy KéM = Fomalhaut, pedig sok helyen hangsúlyozzák, pláne a Mesélői Irányelvek világépítési tanácsaiben, hogy ez csak EGY lehetséges világ, ráadásul eléggé eltér a szokott elfes-orkos-hosszúkardos vaníliás fantasytől (ami sztem ma már unalmas, de ez legyen az én bajom).

 

Pedig egy lájtosított változata nem lenne rossz, plusz....

- kevesebb, egyszerűsített képzettségek;

- advantage / disadvantage;

- fegyverek különleges képességei, és ez beágyazva a harcrendszerbe;

- varázslás szabályai (slot-ok, memorizáció, cantrips, stb.)

- stb.

Persze ízlések és pofonok.

 

Nem egyenlő Fomalhauttal, de a kiadvány egész hangvétele már a szettinghez van igazítva, szinte minden részletben ott bujkál, és ez nem feltétlenül szerencsés egy általános rendszernél... pl. egy Kard és Másodteremtéssel induló kezdő partinál zavaró lehet.

 

 

- Ilyet én is használok, asszem a rejtőzködés/lopakodást vontam össze. Ezért még kevés második kiadást kérni

- +5-ös/+10-es manőverek?

- Mármint? A hálóval lehet ellenfelet elkapni (asszem így fejből)

- A fórumtopicban már valaki említette, hogy ez itt nem működik, de pontosan nem emlékszem, hogy mi volt a baj vele.

- stb.

 

Hogy a kiadvány mennyire van Fomalhauthoz igazítva... én nem éreztem rajta, de én nem játszottam Fomalhauton. Grungi mesélt egyet, ahol Mérosz környékén voltunk, de nemtom hogy az a szabványosított Fomalhaut volt, vagy a pszeudo-fantasy Fomalhaut. Csak orkokkal találkoztunk, mint ellenfél, meg ugye a monszták.