Aldor_a_harcias @ 2018.06.17. 23:25
Jó kampány volt, köszönjük a beszámolókat.
aluminiumtrioxid @ 2018.06.17. 21:04

Azért a nyomozós kaland sem egy ördöngősség. KM-ként bármikor bedobhatsz egy flashback-et vagy egy álmot, vagy jóslást, amivel bele lehet tolni a játékosok arcába a kritikus infókat.
A kampány szerintem kicsit túl bonyolult lett így, hogy elvesztek fontos részinfók.

 

Igen, tapasztalataim szerint az összetettebb nyomozós kalandok akkor működnek jól, ha a mesélő hajlandó lejjebb adni az elvárásaiból, és ahelyett, hogy a játékosokra bízná, hogy emlékezzenek minden apró részletre, amit akár hónapokkal korábban tudtak meg, készít nekik valamilyen jól átlátható jegyzetet az addig megszerzett információkról.

 

Ez elsőre baromi nagy időpocsékolásnak tűnhet ("mi, én vagyok a mesélő, ne nekem kelljen már még ezt is megírnom a kismillió más dolog mellett, amit csinálok!"), de a felkészülésre fordított teljes időből az erre szánt percek azok, amik a legjobban javítják a játékélményt.

Proximo @ 2018.06.17. 17:42
Azért a nyomozós kaland sem egy ördöngősség. KM-ként bármikor bedobhatsz egy flashback-et vagy egy álmot, vagy jóslást, amivel bele lehet tolni a játékosok arcába a kritikus infókat.
A kampány szerintem kicsit túl bonyolult lett így, hogy elvesztek fontos részinfók.

Mi lesz a következő kampányotok? Remélem, arról is lesznek majd beszámolók!
Eberen_Orkodo @ 2018.06.15. 11:09
Gratulálok, jó volt olvasni a beszámolókat, köszönöm!
dekszter @ 2018.06.15. 08:02
Gratula és köszi :) .
A summázás a végén különösen tetszett :sor: :) .
QuippeR @ 2018.06.15. 07:58
Valóban ez így elég jellemző, a KM sok energiát rak a kampány kigondolásába, a játékosok meg elmennek az egész mellett totál fogalmatlanul, esetleg egy kis szeletére rálátva a nagy egésznek. Jártunk már így párszor, de a lényeg, hogy közben azért mindig jól szórakoztunk, itt is úgy tűnt a beszámolók alapján, hogy ez volt a helyzet.

A nyomozásra épülő játékokban amúgy alapvetően ott látom sokszor a problémákat, hogy a "ez és ez történik, mit reagáltok rá?" alap kérdéskörből megragadunk az első részen, mikor (szerintem) a szerepjáték lényegi része a második volna. Hogy úgy fogalmazzak a "play to find out what happens" alapelv "play to find out what happened"-re változik, ami számomra például messze nem hangzik olyan izgalmasan.