strato @ 2018.09.17. 07:47
Emitt elérhető a tavaszi kalandmodul:
http://lfg.hu/85417/meseloknek/hosok-hajnala-arnyak-a-regmultbol-dnd5-kalandmodul/
Draquar @ 2018.09.17. 06:28
Én a kaland után megnéztem részletesebben is a Táp Pontok rendszerét és azóta egy szintén magasabb szint játéknál használtam is hasonlót - nekem jó tapasztalataim vannak vele, főleg a minmaxolt karakterekkel szemben.

Egyrészről jó a sablon MM-es statokat kívülről fújó JK-kat meglepni valamivel, másrészt tényleg a partira lehet szabni a kihívásokat és nehezebben alakul ki a gőzhenger-effekt a monsztákkal szemben.
Garaboncias @ 2018.09.12. 12:55

Szerintem tök hasznos egy ilyen rendszer. Szóval köszönjük, és hajrá! :)

Glowface @ 2018.09.12. 12:50
Tuti agyalni fogunk rajta!
strato @ 2018.09.12. 12:30

Kösz a választ. Nagyjából ilyen összkép körvonalazódott bennem is, tisztán az elméleti tudás alapján.

 

A visszajelzések alapján, vagy saját kútfőből esetleg láttok továbbfejlesztési pontokat, kipróbálásra érdemes elképzeléseket a Táp Pontok® rendszerében a jövőre nézve?

Glowface @ 2018.09.12. 12:24
Nem rémlik, hogy bárkitől kifejezetten negatív visszajelzés jött vissza a Táp Pont rendszerre, de csak úgy félig-meddig láthatóan futtatták a legtöbben a rendszert.

A hivatalos visszajelzés gyűjtés során volt egy ilyen téma, hogy "a harcok nehézsége pont jó volt", meg hogy "A magas szintű játékot jól kezelte a kaland". Ezek nem kaptak túl tökéletes pontokat, mondjuk. Sejtésem szerint ez igazából nem a Táp Pont rendszernek szólt, hanem attól független dolgoknak: egy-egy túl nehéz/könnyű harcnak, illetve potenciálisan olyan eseteknek, ahol a mesélő félreértett és másként mesélt valamit (lásd pl Alutrioxid esetén a DnD5 fórumon).

A harcok nehézségére 3,7/5 volt a válaszok átlaga. (23% 5-ös [Príma volt!], 59% 4-es [Elég jó volt], 18% 2-es [Nem volt igazán jó

A magas szintű játék kezelésére a válaszok átlaga 4,14/5. ("Príma volt!": 48%, "Elég jó volt": 30%; "Nem volt igazán jó": 22%).

A szöveges commentekből pár releváns részlet, spoilermentesítve:

"Az ellenfeleknél nagyon tetszett a skálázós rendszer, de szerintem némi finomhangolás nem árt neki, mert míg mi kb. 3 kör alatt levertük a , másokat simán kinyírt. A nem ölte meg a barbáromat és nem okozott volna gondot a monknak, de a többieket kapásból legyakja jó eséllyel. Persze ezen a szinten már nem ugyanolyan para a karakterhalál, mert felélesztik, de kicsit erősnek tűnt a sebzése."

"Igazából a combat alatt annyira nem éreztem sehol se problémaban magam, wizardként jó ha a teljes játék alatt vesztettem egy HP poolnyit, de én emiatt a party felépítéset okolnam ?"
strato @ 2018.09.12. 11:52

Érdekes megoldás. Alapvetően tetszik, de elég soktényezős, ami miatt tippre nem mindig lehet jól belőni a működését. Ahogy te is mondod, egy része művészet inkább, mint számértékek egyensúlyba hozása.

 

Az esemény során/után a csapatok esetleg éltek kritikával a rendszert illetően? Vagy csak csendben a háttérben működött a dolog?

Mondjuk összehasonlítási alapja senkinek sem volt...  :nos:

Glowface @ 2018.09.12. 11:43
strato:
Dióhéj. Komolyabb harcok után van egy értékelő tábla, olyasmikkel, hogy például:
"2 körön belül sikerült legyőzni a lényt: +1 táp pont";
"nem kellett érdemi naponta frissülő erőforrást elhasználni a harchoz: +1 táp pont";
meg ilyenek.

A következő harcnál azztán az addig összegyűlt táp pontok alapján kellett módosítani kicsit a lényt; mondjuk +1-+2 táppont között +50 max hp; vagy éppen mentődobás bónusz, egyebek.

A játék végén, a verseny értékelésnél aztán az összegyűlt táppontok egy az egyben hozzáadódtak a csapat pontszámához.

Amit a rendszer elér elvben:
- kevésbé minmaxolt csapatok túlélhetőbb kihívásokat kapnak (olyan értékeket csökkentünk a szörnyeken, amik miatt ki szoktak alakulni az órákig elnyúló, fárasztó harcok);
- nagyon felturbózott csapatok keményebb kihívásokat kapnak (például a szörnyek nehezebben lesznek legyőzhetőek egy kör alatt, vagy egyetlen save-or-die varázslattal);
- így elvben minden csapat személyre szabottabb, izgalmas harci kihívásokat kap;
- de nem torzítjuk a verseny semlegességét sem, hiszen a tápos csapatok kárpótlásul kapnak pár plusz pontot a játék végén.

Azért a rendszer jó része inkább művészet mint tudomány, nem egy atomfizika.
strato @ 2018.09.12. 10:29
Ez a Táp Pontok® rendszere érdekesen hangzik. Mi a lényege?