galu22 @ 2018.09.21. 20:23

Van olyan D&D-s kaland, amiben a "főszörny" végig legyőzhetetlenül erős marad, nem szerezhet a csapat sem olyan cuccost, ami az egyetlen gyengesége, de mégis szórakoztató és élvezetes marad? Nem gúnyból kérdem, vagy ilyesmi, tényleg kíváncsi vagyok, a "genre" mennyire köti meg a kalandmodult írók kezét.
 

 

 

Nekem is eszembe jut pár:

 

- a Godbound-hoz kiadott szinte összes kaland ilyen. Nincs "főszörny", mert az ellenfelek gyakorlatilag esélytelenek a karakterekhez képest. A lényeg inkább az, hogy a "modul" során milyen módszereket alkalmaznak, és hogy mik a konfliktus utóhatásai.

 

- Raggi dolgai is ilyenek, bár a szórakoztató és élvezetes nem biztos, hogy igaz rá.

 

- a Vault of Larin Karr-ban nem feltétlenül van boss. (pl. lehet velük tárgyalni, kijátszani egymás ellen, stb.) Így végiggondolva az egész széria ilyen (crucible of freya)

 

 

Szerintem nem ritka az ilyen kaland, bár az biztos, hogy kevesebb van, mint önmagában játszható D&D konverzióból.

aluminiumtrioxid @ 2018.09.21. 19:59

 

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...

 

Azért a DM-nek csak könnyebb kezelni egy tucatnyi kasztot, mint a teljes termékpalettányi PrC-t (licensee kiadványokról nem is beszélve).

 

Ezt aláírom, viszont az is igaz, hogy a mesélőnek lényegesen könnyebb úgy balanszolnia, ha spellcasternek valami beguiler vagy dread necromancer jellegű, korlátozottabb mágiahasználó jön a magasabb szinten félistennek számító wizard helyett, skill monkeynek meg a kb. hasznavehetetlenné nerfelt rogue helyett factotum vagy bárd.

DiMalto @ 2018.09.21. 19:25

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...

 

Azért a DM-nek csak könnyebb kezelni egy tucatnyi kasztot, mint a teljes termékpalettányi PrC-t (licensee kiadványokról nem is beszélve).

 

chomy

Ja, néztem Drivethru-n... jöhetne a többi is!

Barakus, Larin Karr, Abysthor, stb.

chomy @ 2018.09.21. 12:27

DiMalto: a Frog God folyamatosan konvertálja a régebbi  cuccait 5E-re. Nemrég kalapoztak sikeresen  a Rappan Athuk és a City of Brass konverzióra Kickstarteren, de van már Bard's Gate, Quests of Doom 1-4, The Blight, Borderland Provinces is, és gondolom nem is fognak itt megállni. :)

(Ráadásul Humble Bundle-ön is szokták osztogatni PDF-ben bagóért.)

Garaboncias @ 2018.09.21. 10:33

A többkasztúság táposságából a Pathfinder azért jelentősen visszavett a D&D 3.0 és 3.5 változataihoz képest. Legalább is a Pathfinder első kiadása, a másodikkal még csak messziről szemezgetek. :)

aluminiumtrioxid @ 2018.09.21. 10:19

Ezért kell limitálni a játékosok által használható könyveket a PHB-(k)ra

 

Milyen kár, hogy a leginkább broken kasztok és buildek PHB1-esek...

DiMalto @ 2018.09.21. 09:12

A D&D-ből (vagyis a Pathfinderből) akkor szerettem ki, de nagyon, amikor már meguntam, hogy minden héten az aktuális, az egyre fejlettebb, minmaxolt csapathoz már egyre nehezebben igazítható főszörny volt terítéken egy kiszámítható minion - clue - minion leader - clue - boss - reward - next forgatókönyv szerint, miközben a kaland "romantikája" elveszett belőle. (És ez fordítva is igaz volt: ha nem konvencionális kalandot akartam mesélni, a csapatot egyre inkább már csak a hatékonyabb "bab - AC - save" mechanika érdekelte. Ezért is fordultam a mini-rendszerek / WFRP / SotDL / SaWo / stb. felé, de ez más történet.) Van egy bizonyos szórakoztatási faktora, de engem egy idő után untat. Ez persze nem negligálja Glowface indoklását, hogy versenyen kvázi muszáj így csinálni. Csak pár éve kiestem már a D&D-ből és a "TÁP" versenyen kívüli használata kapcsán ötlött fel mindez bennem.

 

Ezért kell limitálni a játékosok által használható könyveket a PHB-(k)ra, a többkasztúságot meg keményebben korlátozni ("nem").

 

Komolyan mondom, a 3.5-el máig ellennék, csak azt is elqrták a sok kieggel, presztízzsel; pedig a PHB/DMG/MM folytatásokkal, 1-2 plusz alapkaszttal simán letudhatták volna a tápot, és fókuszálhattak volna (kalandközpontú) világleírásra, modulgyűjtményekre, stb. Ja, hogy az már nem ment... hát szerencsére jött az 5e.

 

+ Ha már szóba kerültek régebbi kiadványok kiadványok....

Arról olvasott már valaki hírt, hogy a Frog God Games, vagy valamelyik másik cég adna ki újra régebbi modulokat 5e alatt?

Szvsz nem lenne rossz, és talán nem is olyan nagy meló átírni.

Glowface @ 2018.09.21. 07:56
Halvány sejtés: szerintem a 3.X, Pathfinder, 4E különösen kedvez a játékstílusnak, amiből Petrus kiábrándult. Részletes és kiegyensúlyozott harci statok, buildek, különféle képességek rendszere, társasjtékszerű fókusz a harcon mint a játék önálló modulján, a kreatív/alternatív megoldásokat háttérbe helyező, a core harci mechanikákra építő rendszer. Ilyen rendszerekben persze, hogy a játékosok elvárásai is a buildjeik kipróbálására és használatára fókuszálnak, és a kalandot tervező mese agya is ebbe az irányba lejt.
5e is hasonló tud lenni, de más preferenciájú csapatoknak talán jobban megadja a lehetőséget eltérő játékstílusra.
És persze, van sok más rpg, aminek nem ennyire az absztrakt és kompakt harcrendszer a fókusza.
chomy @ 2018.09.20. 19:03
Petrus: egyáltalán nem tetszik a következtetésed. :) A kis gondolkodás azért kéne, mert nem kalendárium a fejem, nem azért, mert annyira kevés ellenpélda van. Amiket kiemeltem, azokat olvastam mostanában.

Nyilván van tipikus "DnD-s kaland", de szerintem elég széles a spektrum, és tökmás tud/szokott lenni egy jól összerakott oldschool meg newschool kaland. A DCC meglepően sokszor nem dungeon-orientált egyébként (bár általában erősen helyszínorientált, vagy helyszínorientált is). De nem a rendszer köt meg, hanem az a baj, hogy mindenki a megszokásokat meg a "legendás" előképeket követi, és ezzel a saját kezeit köti meg.

Mindezek miatt nem érzem úgy, hogy egy hullámhosszon lennénk, amikor a DnD-s kaland jellemzőiről (vagy korlátairól) beszélünk.
aluminiumtrioxid @ 2018.09.20. 17:19

Inkább az elhajlásokra voltam kíváncsi, létezik-e ilyen, és meg kell-e erőszakolni hozzá a stílust, hogy működjön. A D&D-ből (vagyis a Pathfinderből) akkor szerettem ki, de nagyon, amikor már meguntam, hogy minden héten az aktuális, az egyre fejlettebb, minmaxolt csapathoz már egyre nehezebben igazítható főszörny volt terítéken egy kiszámítható minion - clue - minion leader - clue - boss - reward - next forgatókönyv szerint, miközben a kaland "romantikája" elveszett belőle. 

 

 

Egyébként a Kígyó Visszatér is egészen jó ebből a szempontból (a zárójelenethez vezető részkalandok között több olyan is van, amit meg lehet oldani harc nélkül, maga a zárójelenet pedig egy minijáték, aminek az a tétje, hogy a JK-k el tudnak-e menekülni az őket üldöző legyőzhetetlen kísértethajó elől).