cobra @ 2018.10.04. 19:08

Valamit nem értek.
Ha fixen 6+ a célszám, mi értelme a d10-nek?
Az pont 50% bármilyen páros oldalszámú kockán a fele felett, vagy mondjuk párosra mindig siker.
Szinte bármelyik másik számot kiszemelhették volna (5 vagy 7 mondjuk) mint fix célszám, és valószínűleg közel egyedi lett volna a d10-en. (d20 nyilván tudja helyettesíteni)
Így ember a formában ez a rendszer nem d10-et használ, hanem érmefeldobást.

Mi anno a Vampire-t d6-tal jászottuk fix 4+-os célszámmal mert gyakorlatilag az esély nem változott d6-ból meg több volt mint d10-ből.
Shiwo @ 2018.10.04. 11:34
Borítóból speciel három is van. Ami a cikkben is szerepel, az az "olcsó" alapverzió. Van egy márvány mintás, ami hasonlít az elődök zöldjére, csak fehérben. Az nekem nagyon bejött, fájt érte a szívem, de hosszas örlődés után végül az észérvek döntöttek, ugyanis az egymaga 100 angol font (~36k forintba), amiből a sima alapkönyv + anarch + kamarilla hármas kijön. Sőt, burzsuj fanatikusoknak van egy luxuskivitel is 500 fontért (~183k huf..), ami limitált példányszámban készül el, és a borítót valami spanyol fickó készítí saját kezüleg valódi bőrből, aranyozással meg egyéb csicsával..
Ennek ellenére sztem a fehér sokkal szebb (:

Majd otthonról linkelek képeket, telóról macerás..
Marvin @ 2018.10.04. 08:37

(Közben kiderült, hogy a Georgia az Grúzia, bocsánat.)

Hogy konstruktívan is hozzászóljak, ahogy elnézem a borító szintén a '90-es évek elejének hagyományaira megy vissza, konkrétan a Tiffany-füzetekre. Tömegközlekedésen legfeljebb Blikkbe kötve merném olvasni, az is kevésbé égő, már ha érdekel ez bárkit a tömegközlekedésen.

aluminiumtrioxid @ 2018.10.03. 21:19

Úgy érzem, a nehézségek nagyon specifikus boncolgatása közben csak a lényeg mellett sikerült elmenni: a korábbi kiadásokhoz képest sokkal kevésbé kompetensek a karakterek.

 

Siker esélye a korábbi kiadásokban. Ahogy látható, 4-6 kockával teljesen jól el lehetett lenni; egy 6-7-es célszám ellen bőven 80% körüli esély volt a sikerre, és még a legnehezebb, 9-es célszám ellen is minimum 45% esélyre számíthatott az ember. Emellett akaraterőt is lehetett költeni automatikus sikerért (ami a balsikert is egyből kizárta).

 

Ugyanez az új kiadásban nagyon máshogy néz ki. A standardnek mondható 1 hunger mellett 4 kocka még az 50% esélyre se elég diff 2 ellen, a D3-D4-es feladatokat meg aztán el is lehet felejteni (ami azért kellemetlen, mert a leírás alapján ez egy átlagember, átlagos skillekkel). Egy 6-os kockatartalék (tehetséges és jól képzett) D2-t elég jó (80%-ot közelítő) eséllyel vesz, D3 ellen viszont már kevesebb, mint 50% sansszal száll ringbe, D4 ellen a 20%-ot is alig haladja meg, D5-ről meg jobb, ha szót se ejtünk. Akaraterő költéssel valamivel jobbak az esélyek (három kocka újradobását egyszerűen +3 kockának veszem, mert egy 6-os pool átlag pont ennyi sikertelen kockát fog produkálni) - a D3-ra stabilan megvan a 80%, D4 valahol 50% körül mocorog, és a D5-re is van huszon-egynehány százalék esély, ami ugyan nem nagyszerű (egy átlagon felüli tehetséggel és képzettséggel rendelkező karakternek illene ennél jobb eredményt produkálnia, ha már a szívét-lelkét beleteszi egy nehéz feladat teljesítésébe), de az alapértelmezett <10%-hoz képest határozott javulást jelent. A csúnya maszatolásunk miatt a karaktergeneráláskor elérhető maximumot ki sem kell számolnunk, mert attribute 4 + ability 4 + spec ugyanezeket az esélyeket fogja dobni nekünk. A jó hír, hogy ezen a szinten WP újradobással már diff 5 ellen is számíthatunk egy 70-80% esélyre, ami kifejezetten baráti - kár, hogy ezért kb. a lelkünket is el kell adnunk karaktergeneráláskor.

 

Tehát a jó hír, hogy pofátlan tápolással V5-ben is összehozható egy közepesen bénácska V20-as JK-val ekvivalens kompetenciájú karakter. A rossz hír, hogy a hunger szabályok megtalálják a módját, hogy még ebbe is beleszarjanak: a standard 1-es értékről tényleg nem nehéz pillanatok alatt 3-ra felmenni (összesen 25% esély, ha közvetlenül felkelés után csinálsz is valamit - pl. blush of life-ot aktiválsz, hogy egyáltalán kimehess halandók közé, vagy neadjisten megpróbálsz sérüléseket gyógyítani), ami az eddigi gondosan kalibrált esélyeinket még tovább rombolja, és még a WP újradobások hatékonyságát is csökkenti.

 

10/10, would play a bloodthirsty bumbling retard again.

Glowface @ 2018.10.03. 19:40
A gyakorlatban az ilyen nehézségeket a legtöbb játékvezető úgyis idő után saját megéárzései és rutinja alapján határozza meg. Néhány jó példa és magyarázat szokott segíteni, itt nem biztos, hogy azok jöttek.

Szerintem jó magyarázat lehetne valami ilyesmi:
Közepes nehézség: 3 siker. A feladat általában csak nagy rutinnal rendelkező, profi személyek számára végrehajtható problémamentesen. Kevésbé gyakorlott személyek számára jelentős a kudarc esélye. Teljesen amatőr, nem kiemelkedően tehetséges személyeknek gyakorlatilag esélye sincs a sikerre.
PÉLDÁUL:
- komoly szakmai jártasságot igénylő szerelési feladat (egyéni turbó rendszer kialakítása)
- háztetők között elhelyezett gerendán átsétálás, nem túl jó fényviszonyok között
- meggyőzni egy hivatalnokot, hogy megadjon valamilyen engedélyt (melyre egyébként nem lenne a karakter jogosult)

Random definíció és példák voltak, de remélem, érthető mire gondoltam: az esélyek belövése különféle szakértelem-szintű karakterek esetére, és különféle területekről egy-egy tevékenység példa.
fejes91 @ 2018.10.03. 18:06
Köszi az ismertetőt! Várom a 2. részt :)
Shiwo @ 2018.10.03. 17:00
"Érdekel ezt melyik mesélő fogja figyelembe venni, úgy valaha. :-)"

gondolom ugyan az, aki figyelembe veszi hogy a 4-5 pontos (DnD-ben 18+) érték már kifejezetten magas, könnyen híres vagy hírhedt leszel általa, ennek megfelelő az NPC-k reakciója is, és nem sikkad el, mint "tizenkettőegytucat tápos főérték-méret", aminek a statisztikán kívül semmi hatása nincs..
Shiwo @ 2018.10.03. 16:52
megfélemlítés Resolve + Composure ellen megy.. "nyámnyila" ember valszeg 3, de lehet h 2 ponttal rendelkezik rajtuk összesen.. utóbbi már kifejezetten gyenge mentálisan, ha két főértéke is minimális.. igazából még a tök átlagos ember is "weakling" a maga 4, esetleg 5 kockájával.. és azért ha megnézzük, hogy hányan mernek szembe szállni a nagydarab kopaszokkal vagy a jellemzően késsel járó, csoportba verődő kötekedő népségekkel, hányan mernek megsimogatni egy dühödten csaholó kutyát, vagy akár hányan mernek közel menni egy méretes keresztespókhoz, még van is benne ráció..
santito @ 2018.10.03. 16:50

Szerk: Kozben latom mar, hogy nyitott kapukat dongetek...

 

Az ominozus es vitatott autoradiot illetoen: a sound system szerintem nem autoradio, hanem hangrendszer, beepitett hangszorokkal es erositovel. Tehat itt nem arrol van szo, hogy az ujonnan vett autoradiot becsusztatom a helyere, hanem be kell epiteni a tobbi elemet is az ajtokba es a csomagtartoba.

 

Ehhez viszont mar szakember kell, eleg hozza megnezni egy Pimp My Ride epizodot.

 

En korantsem ertek meg sekelyesen sem a temahoz, de szerintem itt lehet a kutya elasva.

Mondjuk tenyleg szerencsetlen pelda, akarmi mas is lehetett volna.

 

 

Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..
Csak hogy mi módon is néz ki a nehézség :

Routine (striking a stationary target, convincing a loyal friend to help you) 1 success
Straightforward (seducing someone who’s already in the mood, intimidating a weakling) 2 successes
Moderate (replacing a car’s sound system, walking a tightrope) 3 successes
Challenging (locating the source of a whisper, creating a memorable piece of art) 4 successes
Hard (convincing a cop that this isn’t your cocaine, rebuilding a wrecked engine block) 5 successes
Very Hard (running across a tightrope while under fire, calming a hostile and violent mob) 6 successes
Nearly Impossible (finding one specific homeless person in Los Angeles in one night, flawlessly reciting a long text in a language you don’t speak) 7+ successes

hogy most a kötélen egyensúlyozás vagy a rádió csere a nehezebb, azon jól elvitatkozhat egy autószerelő az artistával.. igazából mindkettőhöz kell gyakorlat, affinitás, max több olyan ember van, aki nekiáll otthon az autót buherálni, mint ahányan kötél-táncolni kezdenek.. meg tán reprezentálja a nyugati kultúrát, ahol a behalt autórádió miatt az ember elviszi szakszervizbe a kocsit, és nem áll neki otthon buherálni, mert az ingyen van, ebből adódóan nehezebbnek is tűnik számukra a dolog..

meg tény, hangrendszert ír, én egyszerűsítettem rádióra, én sem gondoltam végig annyira a dolgot, de lehet, hogy a komplett rendszerre értették, 6 hangszóróval, komplett vezeték-cserével..

kinek mi.. például mondhatnánk, hogy számomra egy sütemény sütésének, ebéd főzésének nehézsége 3+

nincs rajta pontom, a rántottánál bonyolultabb dolgok elkészítése már kihívás, szakácskönyv nélkül meg leginkább esélytelen, hogy ehető dolog sül ki a dologból..

asszony persze kiröhög, és azt mondaná, hogy de hát a hatlapos elkészítése gyerekjáték, nehézsége 1, max 2..


de elmondható, hogy a hármas nehézség már nem könnyű feladat, vagy kifejezetten magas tehetség (főérték) kell hozzá, vagy gyakorlat (jártasság), specializáció..


az ember lehet hajlamos azt gondolni, hogy ha 7 a lehetetlen, akkor a 3-4 az átlagos nehézség, de nem.. az sokkal inkább az 1, esetleg 2, de az is más határeset..

akinek valamire 8 kockája van, az már maradandót képes alkotni (4-es nehézség).. mondhatni egy elismert festő, egy olimpikon, vagy egy sokak által elismert tudós..


hogy miért d10.. ahogy többen is mondták, minden bizonnyal a "tradíciók" miatt.. lecserélni a d10-et a VtM-be kábé olyan lenne, mint a D&D legtöbb dobását d20 helyett mondjuk d12-re cserélni..

és számos opcionális szabály van, olyan nem rémlik, hogy a célszám 6-ot változtatná..

 

Callinicus @ 2018.10.03. 16:40

Viszont a bemásolt példák szerint a 2-3 már kifejezetten kompetens, tehetséges, alkalmas mértékeket jelez.

 

Illetve elég nagyok az ugrások a szükséges sikerszámok közötti nehézségek között.

 

Ha jól értem az 1-2 nehézség olyasmi ami 2+2-vel dobás nélkül megvan már általában a karakternek.

 

3-as sem tűnik már olyan vészesnek (egy jó hangrendszer átszereléshez ki kell belezni kb a kocsit és újra összerakni, nem a rádió kivételére gondol szerintem a játék...) bár az tény, hogy ahhoz hogy dobás nélkül, vagy átlagos dobással meglegyen, elég komoly hozzáértést követel meg a játék.

 

••• You can create and unleash your own viruses without fear of detection. 

 

••• You never have to pay full price for anything. 
 

 

Érdekel ezt melyik mesélő fogja figyelembe venni, úgy valaha. :-)