Bulldy @ 2018.11.18. 19:06
nod20: Szerintem is jól öregedett az első kiadás. Nemrég olvastam csak, de teljesen vállalható ma is, nincs "jó volt az akkor, de ma már inkább csak érdekes" érzésem tőle.

Bulldy
nod20 @ 2018.11.18. 17:47

Nekem nem tetszett és nem a szexuális / liberalizums kérdése miatt (ako John Wick RPGt vesz az készüljön ilyenekre) és nem is a játékrenszer jellege miatt, hanem mert:

 

- nem igazán érzem "jobbnak" /előrelépésnek az első kiadáshoz képest

- túl széttaglozódott a világleírás: új világ, kína, stb.

-  az országok még sztereotipikusabbak lettek (Eisen, a nem-Németoszág gyakorlatilag Ravenloft lett)

- a szabály rendszer kisebb alrendszerek osszedobálásából áll, mellőzve minden egységességet és eleganciát (véleményem szerint John Wick zseniális történet és világ író, de pocsék szabály alkotó)

- pontatlan szabályleírás

- számomra felesleges szabályok, pl. Corruption

- a resolution system a másik véglet, ami u.a. butaság (ezt későbbiekben finomították hogy nem kell mindig így csinálni, stb.), mint a megdobtad sikerükt ha nem nem

- a resolution system nem gyorsabb mint a régi, és a régiben is  lehet igen / nem / vagyot ha nagyon erdeményeket, ha akarja a csapat

- a backgroundok komplikálásának se látom a az értelmét. Gyakorlatilag több background egymás mellett, ezért kár volt egy új alrendszert belerakni

- a varázslatok leírása jó hogy részletesebb, a első kiadásban nagyon elnagyolták, viszont nem igazán tetszik ahogy megbáltoztatták

- nekem az első kiadás nagyon szépen hozta a swashbuckling / három muskétás hangulatot, de második nem inkább sword and sorcery, pl. Solomon Kanere jó

 

Értékelem az újítási próbálkozást, de szerintem nem lett jó / profi. Szinte mindenre van elegánsabb megoldás már a piacon. Ez a rendszer John Wicknek jó, aki nagyon jó improvizátor, de nem nevezném egy kiforrott rendszernek.

 

Nem csodálkozom hogy nem birták a tempot. Nagyon olcsot adták Kickstarteren a könyveket és a többi Kickstarter nem volt már akkora siker. Az első Kickstatarternél még próbálkoztak a népek, hogy csak jó lesz, de nem volt osztatlan siker a játék.

 

Természetesen minden amit leírtam IMHO :)

galu22 @ 2018.11.11. 22:29

"- (...) a John Wick Presents pénzügyi okokból kirúgta az összes alkalmazottját. A 7th Sea 2. kiadás még hátramaradt kiadványait mindez állítólag nem fogja érinteni - csak többet kell majd várni rájuk, mivel Wick-nek egyedül kell befejeznie azokat."
 

 

 

Valószínűleg túl sok embert vett el a KS után.

Az, hogy egyszer kap valaki 2M-t, még nem jelenti azt, hogy évekig tud fizetni több alkalmazottat, ha a kiegészítők nem fogynak jól.

galu22 @ 2018.11.11. 13:51

 

Nem mondanám, hogy kifejezetten zavar a a dolog, de például eléggé kimiskároltnak tűnik úgy a nem-német (Eisen) harminc éves háború, hogy a vallási vetület szinte teljesen kimarad belőle.

 
azért nem teljesen, a War of the Cross kifejezetten egy vallási nézetkülönbségek alapján kirobbant polgárháború Eisen véráztatta földjén, max az ismertetőben nem mélyedtem bele a témába.. mindenbe nem is lehet, így is elég hosszú a cikk (:

 



Igazad van, nem fogalmaztam pontosan. Van vallási ellentét az eiseni konliktusban. Valahogy úgy tudnám megfogalmazni, hogy a játékbeli konfliktus nagyjából olyan, mintha valaki játékra alkalmasnak találta volna a harminc éves háborút, de a fáradtságot már nem vette arra, hogy utánajárjon a mozgatórugóinak.
Jó példa erre, hogy a háború utolsó szakaszában már a birodalmi (katolikus) csapatok fő ellenfele a szintén katolikus franciák voltak. (aminek megvan a logikus magyarázata).

Talán ennél érzékletesebb példa, mikor egy nem európai készít egy európai középkorra hajazó háttérvilágot. A hasonló animékben például vannak jólelkű lovagok, pirospozsgás parasztok almával a kezükben, a természet által megedzett vadászok. De általában nincs földesúri pallosjog, céhek által szabályzott gazdaság, földesúri és egyházi adók, vagy hűbéri lánc.
Ez általában azért nem zavaró, mert egyrészt ezek a termékek (pl. Slayers anime) nem akarnak valóban Európára hasonlítani (mint ahogy a Conan játékok sem akarnak az ókorra, vagy a Scarlet Heroes sem Kínára) csak díszletként használják ezeket az elemeket. Másrészt pedig ha a megcélzott hangulat valami egzotikusabb (pl. India), akkor nem vagyok annyira képben, hogy észrevegyem mi hiányzik.

Viszont a 7th Sea már van annyira közeli a valós történelemhez, hogy zavaróak a kihagyott ziccerek. Ugyanezt például a Helvéczia sokkal jobban kezeli.

Shiwo @ 2018.11.11. 11:51

Nem mondanám, hogy kifejezetten zavar a a dolog, de például eléggé kimiskároltnak tűnik úgy a nem-német (Eisen) harminc éves háború, hogy a vallási vetület szinte teljesen kimarad belőle.

 

 

azért nem teljesen, a War of the Cross kifejezetten egy vallási nézetkülönbségek alapján kirobbant polgárháború Eisen véráztatta földjén, max az ismertetőben nem mélyedtem bele a témába.. mindenbe nem is lehet, így is elég hosszú a cikk (:  

 

Ha befut, milyen esélyt láttok egy magyar alapönyv megjelenésének?

 

én nem látok..  ha megnézzük Wiki-t, 2003 óta idén jelent meg egyetlen egy magyarra lefordított szerepjáték, a Kék bolygó..  és előtte se vitték túlzásba

 

 https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_nyelven_megjelent_szerepj%C3%A1t%C3%A9kok_list%C3%A1ja

 

MO-n egyszerűen nincs érdemi piaca.. a kevés akit érdekel, azok többsége vagy tud angolul, vagy megelégszik a régi, magyar nyelvű változatokkal

Marvin @ 2018.11.11. 10:54
Piac hiányában a magyar megjelenésre én kb. semmilyet (a DV is befürödhetett vele 15 éve).
Petrus @ 2018.11.11. 10:38
Fél-off, a villámhírekből ide másolnám, mert befolyással lehet a játék és a kiegészítők jövőjére:

"- (...) a John Wick Presents pénzügyi okokból kirúgta az összes alkalmazottját. A 7th Sea 2. kiadás még hátramaradt kiadványait mindez állítólag nem fogja érinteni - csak többet kell majd várni rájuk, mivel Wick-nek egyedül kell befejeznie azokat."

A KS kommentek alatt nem túl boldogak az emberek...
aluminiumtrioxid @ 2018.11.11. 10:35

Ugyanez igaz például a kalózkodásra. Vannak nem-karibi szigetek, ahol lehet romantizált kalózkodást játszani, de ez viszonylag kevés létjogosultsága van a játék környezetében. Azért lehet kalózkodni, hogy legyen ilyen is, de nincs meg az az ellenőrizhetetlen távolság és távolsági kereskedelem, ahol ezek a hajósok nyerészkedni tudnának.

 

John Wick in a nutshell. Komolyan, a L5R-t is azért gyűlöltem meg mindennél jobban, mert a benne szereplő dolgok kb. fele azért van, mert ez egy weeb játék és kell hogy legyen, de közben hiányzik mögüle az a háttér, ami a történelmi Japánban lehetségessé tette az adott elemek létezését.

kavarajavarava @ 2018.11.11. 10:28
Sziasztok!
Köszi az ismertetőt. Jól esett egy olyan újító rendszer leírását olvasni, ami után nem kellett még fél órát agyalni, hogy akkor ez hogy is van?! Jók a példák is és nekem átjött a lényeg. A pajzsos-páncélos dolgok rendszeridegenek lennének és még a stílust is elrontanák a teljesvértes kalózok.
Mivel eléggé narratív a rendszer simán ki lehet játszani, hogy pajzsod vagy páncélod van. A hagyományosabb rendszerekben amúgyis a legrosszabbak/leghibásabbak a páncélos-pajzsos szabályok. Fegyverek dettó.

A háttérvilág sose tetszett, most sem győzött meg, de alkalmazhatóak a szabályok a mi világunkra is, Úgyhogy nope...

Az viszont királyság, hogy rengeteg kiegészítóje van/készül. Ha befut, milyen esélyt láttok egy magyar alapönyv megjelenésének?
galu22 @ 2018.11.11. 09:38

A homo témáról lejőve, azt nem értettem a világleírásban, hogy ha az istenség alaptézise, hogy az ember ismerje meg a teremtett világot, akkor hogy jött egy csettintésre a tudományellenesség. Eléggé olyan szaga van, hogy kellett valami konfliktus az egyházzal is, így jobb híján ezt erőltették bele.

Bulldy

 

 

Világleírás téma.

 

Nem mondanám, hogy kifejezetten zavar a a dolog, de például eléggé kimiskároltnak tűnik úgy a nem-német (Eisen) harminc éves háború, hogy a vallási vetület szinte teljesen kimarad belőle.

 

Ugyanez igaz például a kalózkodásra. Vannak nem-karibi szigetek, ahol lehet romantizált kalózkodást játszani, de ez viszonylag kevés létjogosultsága van a játék környezetében. Azért lehet kalózkodni, hogy legyen ilyen is, de nincs meg az az ellenőrizhetetlen távolság és távolsági kereskedelem, ahol ezek a hajósok nyerészkedni tudnának.

 

Nem tudom pontosan mi volt az ilyen változtatások oka. Nekem gyanús, hogy próbálták a való világ hasonló korszakában előfordult súlyosabb témákat kihagyni a játékból. Ez mondjuk sikerült, de pont ettől lett kevésbé érdekes a dolog. Jófiú csak akkor tudsz lenni, ha vannak rossz fiúk, aki ráadásul alá tudják támasztani cselekedeteiket valamilyen módon. (vallás, birodalmi attitűd, stb.)