strato @ 2018.12.01. 02:31

Amilyen hepin próbálja előadni, olyan szomorúnak érzem ezt a videót:

 

strato @ 2018.11.29. 09:31

Eurogamer verdikt: Avoid

 

Mindeközben:
https://hu.ign.com/ultima-underworld-the-stygian-abyss/44521/news/egy-elszant-rajongonak-koszonhetoen-modernebb-lett-az-ultima

beornmaci @ 2018.11.29. 08:40
ooo... a kockás füzet... Might and Magic sorozat, Wizardry sorozat... ::nosztalgikus könnycsepp:: :D
kunadam @ 2018.11.26. 20:22

Nekem annak idején a hármas volt csak meg (eredetiben!) és azt térképeztük végig a testvéremmel. Órákat ültünk a Commodore 64 előtt kockás füzetbe rajzolva a térképeket :)

elGabor @ 2018.11.25. 22:37

Nem is, mert az első rész jobb a másodiknál. :)

Petrus @ 2018.11.24. 22:06

Amúgy ciki, hogy a Bard's Tale farvizén felújított trilógia eddig megjelent első részével több időt töltöttem most, mint a 4-essel?

Igen, mert már a második rész is megjelent lassan egy hónapja... :)
kunadam @ 2018.11.24. 16:04

Valamiért azt gondolom, hogy szeretem a számítógépes RPG-ket, mert gyerekként nagyon sokat játszottam ilyesmivel (azóta eltelt 20-30 év és kb. egyetlen RPG-t sem játszottam végig, talán a Borderland 2-t kivéve). De néha befizetek egyre, mint az UA-ra.

Megkaptam, felraktam, elkezdtem játszani. Hát nekem már eleve ez a tárgyak dobálása és lelejtése dolog nem jön be. Még nagyon az elején vagyok, de értelmes interakció a világgal nem volt, pedig az előzetesekből nekem az jött le, hogy majd itt sokféle nép lesz, akik között mászkálok. Ehhez képest még szellemen és a gonosz "úgyis meghalsz" kijelentésein kívül mással nem találkoztam.

 

Szóval egyelőre jelegem.

 

Amúgy ciki, hogy a Bard's Tale farvizén felújított trilógia eddig megjelent első részével több időt töltöttem most, mint a 4-essel?

Bulldy @ 2018.11.23. 13:43
Strato: Nem tudok szép hosszan válaszolni a KS témára, csak annyit hogy egyetértek.

Mindemellett várom a Nemesis társast, amibe még az év elején száltam be. :)

(Meg a SaWo pledge manager megnyitását...)

Bulldy
strato @ 2018.11.23. 11:56

Engem az aggaszt legjobban PS3 ügyben, hogy rahedli (PS4 port nélküli) játékom van megvásárolva, de nem letölve Store-ról. Ha megszűnik a támogatás, akkor azokat bukom is? Ha veszek lemezes játékokat, a patchek elérhetőek lesznek valami eldugott Sony serverről vagy marad a first day unpatched vanilla játék? :titanic:

 

OFF:

Azt írják, hogy előfizuval továbbra is le fogod tudni tölteni őket. Az egyetlen különbség most az lesz, hogy nem kapsz új PS3/Vita játékokat az előfizetésedhez.

Hogy ez meddig marad majd így, az jó kérdés, de szerintem amitől te tartasz, az még évekkel odébb lesz, utána meg szerintem valahogy átmentik majd a streamingbe az egészet.

strato @ 2018.11.23. 11:47

Lassan eljutok a cikk témájához is. :)
 

Kickstarter ígéretek: Pont számítógépes játéknál érzem a legtöbb rizikót. A hozzáállásom persze a KS lényegét rúgja tökön, de csak megjelentetett játékba fizetek be. Bár nem is nagyon volt olyan, ami érdekelt volna.

 

Bár a Kickstarter 2012-ben, a Double Fine Adventure robbantásakor, piacmegváltó erejűnek tűnhetett, igazából nem több, mint egy (akkor még) új finanszírozási forma, ami nem való mindenkinek.

Sokan fordultak a Kickstarter felé az önmenedzselés és a "magam ura lehetek" ígérete miatt. Sajnos olyanok is, akik nem képesek a projektjüket pénzügyileg jól menedzselni, és a szkópot megfelelő fókuszúra állítani és ott is tartani. Az előbb említett Double Fine Adventure, a Broken Age is egy elég középszerű kalandjáték lett végül, mert a DF csak egy laza vázlattal, kísérleti jelleggel indította el a Kickstarterét, nem tudta jól kezelni a váratlan sikert, és több dologgal is elszálltak, ami végül a játékmenet rovására ment.

Ha nincsenek elég konkrét elképzeléseid, csak a nosztalgiára és/vagy a korábbi rajongóidra alapozva alapozva kezdesz gyűjteni egy vázlatos elképzelésre, akkor ne lepődj meg, ha végül bukta lesz a vége.

Lehetett volna az Underworld Ascendant is jó játék, de ahhoz szerintem egy sokkal szilárdabb elképzelés kellett volna, ami legalább proof of concept szinten már készen van, azaz garantált, hogy technikailag is képesek végigvinni, plusz menet közben nem kellett volna a szkópot igazgatni (a képzelt elvárások miatt?), és ezzel a büdzsé értékes dollárjait rosszul felhasználni.
Én nem hiszem, hogy ez a játék ki tudna lábalni abból a posványból, amibe sajnos beleszületett. A bizalmat már elvesztette azok szemében, akik potenciálisan beruháztak volna rá, ha legalább közepesen jó értékeléseket látnak róla. Érezhetően kifogyott a pénzből a projekt, szóval így nem fog menni az, hogy a kezdeti bevételekből kikalapálják a játék csorbáit. Ráadásul ezek a csorbák nem is igazán csorbák, hanem a Steam review-k alapján komoly méretű tervezési hibák. És ezzel kb. körbe is értünk.

A Hello Games-nek volt egy komoly kiadói hátszele és a (mondjuk ki) marketing hazugságokra alapozva be tudtak húzni egy csomó előrendelést még túlárazott gyűjtői No Man's Sky kiadásokra is. Volt miből az évek során tovább fejleszteni, és talán mára már korrekt játékot faragni belőle.

Nyilván sokan már elvből sem ugranának bele a játékba féláron sem, de látva a folyamatos törődést, nagyon sokan képesek voltak megbocsátani, és mostanra talán sikertörténetnek is mondhatnánk a sztorit. A fontos különbség az, hogy itt volt pénz kikalapálni a csorbákat, és a játéknak volt egy jól kigondolt és kidolgozott alapja, amire lehetett is építkezni.

Egyébként a szerepjátékos Kickstartereknél sem fenékig tejfel az élet. Elég gyakran látom azt a panaszt, hogy előbb kerül ki DriveThruRPG-re print on demand formában, és adott esetben akár leárazási akcióba is a kickstarteres kiadvány, minthogy a backerek megkapnák a saját nyomtatott példányukat. Ez sokakat óvatosságra int.
Társasoknál is előfordul, hogy boltból előbb veheted meg, minthogy megkapnád postán a támogatói példányodat. Adott esetben még talán jobban is jársz így, mintha kifizetnéd a horror szállítási költségeket...

 

Az, hogy a végeredmény tartalmilag és formailag milyen minőségű, valamennyire mindig is lutri marad. A Kickstarternek ez a lényege: a pénzeddel lehetőséget adsz arra, hogy egy koncepciót megvalósítson valaki. Nincs garancia rá, hogy jó lesz a végeredmény.
Azzal tudod a befektetésedet valamennyire bebiztosítani, ha megnézed, hogy a gyűjtőnek milyen a múltja (és itt sokkal fontosabb lehet a közelmúltja, mint a régmúltja), hány sikeres és leszállított Kickstarter-ígéret van a háta mögött, és mennyire van kidolgozva az ötlete, amire éppen pénzt adsz.
És még ezzel együtt is ugyanúgy bele lehet tenyerelni a tutiba, mint a tövises bozótba. A legjobb, ha úgy fogod fel a Kickstarterekbe dobott pénzedet, mint egy jó ötlet vagy egy kedvelt alkotó támogatását, amiért nem vársz igazán semmit. Adakozás kreatív célokra. Így csak pozitívan csalódhatsz a végén, ha sikeres lesz a vége.

Minden más esetben kivárhatod, amíg megjelenik a végleges termék, és az ismertetők alapján eldöntheted, hogy a szokott csatornákon megveszed-e a játékot, esetleg egy leárazást megvársz vele, vagy inkább kihagyod.
Te döntöd el, hogyan és mikor szavazol a pénzeddel bizalmat egy terméknek (és vele az alkotójának). Nagy hatalom ez, érdemes átgondolni, hogyan használod.