elGabor @ 2018.12.05. 19:31

Van esetleg arrol statisztika, hogy kb mennyien jatszanak meg ezzel manapsag is?

Bocs a késői választ, de az LFG valamiért nem volt elérhető Lengyelországból. :D

 

Nincsenek konkrét felhasználói adataim, de megjelenési statisztikák igen:

GNO039k.png

Volt egy boom, egy visszaesés, majd 2010 után stabilizálódott a küldetések száma. A ma kiadott anyagok túlnyomó többsége persze sokkal profibb, mint a koraiak, amelyek között nagyon sok nagyon béna volt. A hozzászólások elég jól mennek, a let's play is gyakori (Youtube/Twitch), és még a 4channek is van egy stabil Thief szaktopikja.

 

Sajnos a legismertebb Thief fan mission-rajongó, Sir Terry Pratchett már nincs közöttünk. (Érdekes módon a játék valamiért jól bevonzotta az idősebb számítógépes játékosokat - meglepően sok nagymama és nagypapa akad közöttük.)

strato @ 2018.12.05. 14:21

(OFF)

A becserkészem és kinyírom az addig működik, amíg leérsz a szintre, ahol ezek a jumpscare lények és a mechák vannak, utána inkább sunnyogós, leszámítva az utolsó kb. tizenöt percet.
(/OFF)

 

 

Azt hiszem, az emlékeimben jobban megmaradt a Dark Athena, abban ez jellemzőbb, bár a vége felé ott is átmegy teljesen lövöldébe a játék.

galu22 @ 2018.12.04. 18:43

Igen, ebben a játékban is benne van a sunnyogós élmény, bár inkább a "becserkészem és kinyírom" jelleggel. Összességében engem inkább a Half-Life-ra emlékeztetett, bár ha jól rémlik, ez inkább a folytatás, az Assault on Dark Athena esetén fogalmazódott meg bennem. A jobb napokat látott Starbreeze méltatlanul elfeledett gyöngyszeme ez a két játék.


(OFF)
A becserkészem és kinyírom az addig működik, amíg leérsz a szintre, ahol ezek a jumpscare lények és a mechák vannak, utána inkább sunnyogós, leszámítva az utolsó kb. tizenöt percet.

Kár, hogy nem ismert játék, pedig a maga nemében kiváló darab. Valószínűleg az tett be neki, hogy majdnem egyszerre jelent meg a Far Cry első részével, ami letarolta a piacot.
(/OFF)
strato @ 2018.12.04. 09:39

Nekem az Escape from Butcher's Bay ugrik be, mint hasonló élmény. Nyilván, mivel Riddick a főszereplő, többször lehet fegyvert használni, de a játék második fele leginkább arról szól, hogy valahogy megszünteted a világítást, és megpróbálsz átosonni az őrök mellett.

 
Igen, ebben a játékban is benne van a sunnyogós élmény, bár inkább a "becserkészem és kinyírom" jelleggel. Összességében engem inkább a Half-Life-ra emlékeztetett, bár ha jól rémlik, ez inkább a folytatás, az Assault on Dark Athena esetén fogalmazódott meg bennem. A jobb napokat látott Starbreeze méltatlanul elfeledett gyöngyszeme ez a két játék. A folytatásban sikerült több téren is javítani az elődhöz képest, szóval mindenképpen ajánlom. (A GOG-on volt már 80%-os akcióban is a két rész együtt, viszont úgy látom, hogy azóta eltűnt a kínálatból...)

galu22 @ 2018.12.03. 18:47

Mostanában játszogattam a Styx: Master of Shadows című opusszal, ami bizonyos dolgokban felidézi a Thiefet (meglepő módon a két főhős sokban hasonlít). Nem annyira hardcore élmény, de aki még nem próbálta, annak ajánlom.

 

 

Nekem az Escape from Butcher's Bay ugrik be, mint hasonló élmény. Nyilván, mivel Riddick a főszereplő, többször lehet fegyvert használni, de a játék második fele leginkább arról szól, hogy valahogy megszünteted a világítást, és megpróbálsz átosonni az őrök mellett.

 

A Thief-hez képest az egyik jelentős eltérés, hogy Vin Diesel folyamatosan keménykedős szöveget mond alá, amitől még a jumpscare részek is elviselhetőek. (ilyen szempontból elég ijedős vagyok)

 

A másik pedig az, hogy Riddick lát a sötétben, de az NPC-k nem.

kukac @ 2018.12.03. 10:21

https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2018/02/a3621d29-765c-4e1a-a4e8-2598b68b24b4mezzanine.txt

strato @ 2018.12.03. 09:40
Anno, amikor a játék megjelent, borzasztó nehézkesnek éreztem az irányítást, és a második pályán, amikor a megölhetetlen(nek tűnő) zombi megjelent, azt mondtam, hogy ebből ennyi pont elég is volt.
4-5 éve vettem elő újra a játékot, és a - mondjuk ki - csúfsága ellenére annyira beszippantott, hogy végigjátszottam a mind a három részt. Különös világ, furcsa történet, pazar level desgin, Talán a második részt élveztem a legjobban, de mindhárom résznek megvannak az emlékezetes pontjai. A 4. rész megvan Humble Bundle-ből, de még nem vitt rá a lélek, hogy feltelepítsem...
Furcsa, hogy a remaster hullám nem érte (még?) el a Thiefeket.

Mostanában játszogattam a Styx: Master of Shadows című opusszal, ami bizonyos dolgokban felidézi a Thiefet (meglepő módon a két főhős sokban hasonlít). Nem annyira hardcore élmény, de aki még nem próbálta, annak ajánlom.
BePe @ 2018.12.03. 03:04
Van esetleg arrol statisztika, hogy kb mennyien jatszanak meg ezzel manapsag is?