Garaboncias @ 2019.01.13. 19:40

Már csak két hét a beküldési határidőig!

Garaboncias @ 2019.01.02. 10:09

Kezdődnek a dolgos hétköznapok. Nektek, és a karaktereitek számára is. ;)

Szeretettel várjuk a cikkeiteket "Downtime"-témában január 27-ig!

 

A határidőhöz most is készült egy Facebook-esemény, hogy szem előtt maradjon, így aki tervezi, hogy küld valamit, jelezze a "részvételét" itt: https://www.facebook.com/events/2197691157139464/permalink/2208448242730422/

Glowface @ 2018.12.27. 07:55
Szokatlan fordítási javaslat: hosszútávú tevékenységek?
Garaboncias @ 2018.12.16. 22:31
Tévedés ne essék, egyik cikkbeküldőtől sem várjuk el egyik témánk kapcsán sem, hogy feltalálja a spanyolviaszt.

Ellenben ha valakinek van jólbevállt módszere - akár saját, akár valamilyen kiadványból átvett - arról lehet írni ismertetőt, kritikát, módszertani fejtegetéseket, tapasztalatok összefoglalóit és gyakorlatban használható áttekintéseket.
Nyilván a D&D rendszerén belül gondolkodva, mert a Húszoldalú egy D&D fanzin, de ez nem jelenti azt, hogy ne tanulhatnánk hozzá más rendszerektől.

Sosem azt érdemes nézni, hogy miről nem érdemes írni egy adott téma kapcsán, hanem azt, hogy, miről lenne érdemes.
Acelpatkany @ 2018.12.16. 22:08

Én az ilyen karaktereknek szoktam engedni, hogy készítsenek tekercset, feltöltsék a varázspálcát, kotyvasszanak italt, készítsenek gyógyfőzetet. (erre mondjuk pont jó lenne egy szabály...)

 

 

Ars Magica szabálykönyv?  :gonosz:

galu22 @ 2018.12.16. 19:26

Kíváncsi leszek a végeredményre.
Tényleg.
Mert "A" kalandra is kevés ráfordítható idő maradt, ezért a magam részéről mindig is időpocsékolásnak tartottam a köztes idővel túl sokat foglalkozni.
 
A karakterek lehetnek/legyenek érdekesek, a mögöttük lévő világ is, de azért alapvetően az "irány a dándzsön, gyakjuk le a szörnyet, kapjuk meg az xp-t, szórjuk el a kincset" irányvonalat tartottam a MAGAM részére üdvözítőnek.
 
Alapesetben a szintlépéshez szükséges képzések, tanulás lemesélését is feleslegesnek tartottam.


más is lehet.

Ha van karakter herbalizmus, alkímia, őrült szerkezetek, varázskovács, ördögi gépészet vagy hasonló képzettségekkel, akkor ezeket használhatja kalandok közt. (kalandok közben általában nincs erre idő, vagy nincs hozzá alkimista labor amit használhatna a JK)

Én az ilyen karaktereknek szoktam engedni, hogy készítsenek tekercset, feltöltsék a varázspálcát, kotyvasszanak italt, készítsenek gyógyfőzetet. (erre mondjuk pont jó lenne egy szabály...)
scaurus @ 2018.12.16. 13:57

Kíváncsi leszek a végeredményre.

Tényleg.

Mert "A" kalandra is kevés ráfordítható idő maradt, ezért a magam részéről mindig is időpocsékolásnak tartottam a köztes idővel túl sokat foglalkozni.

 

A karakterek lehetnek/legyenek érdekesek, a mögöttük lévő világ is, de azért alapvetően az "irány a dándzsön, gyakjuk le a szörnyet, kapjuk meg az xp-t, szórjuk el a kincset" irányvonalat tartottam a MAGAM részére üdvözítőnek.

 

Alapesetben a szintlépéshez szükséges képzések, tanulás lemesélését is feleslegesnek tartottam.

 

aluminiumtrioxid @ 2018.12.15. 19:09

Nem szoktam "kalandot" mesélni. Egy csapat érdekes karakter hétköznapi és nem hétköznapi életét, annak kihívásait és eseményeit asszisztálom végig a meséimben. A "downtime" ebben az esetben a kevésbé intenzív szakaszokat jelentheti, ahol több a tere a karakterek szabad kezdeményezéseinek és döntéseinek.

Amikor egy eseménysor sodra elkapja a csapatot, az értelmezhető esetleg "kalandként".

 

weird flex but ok

Acelpatkany @ 2018.12.15. 12:50

Érdekes téma lehet, kíváncsi leszek, hogy a beérkezett írások között lesz-e olyan, amelyik játékmechanikailag megközelíti a Cthulhu nyomában szerepjátékban található elemeket. Ott ugyanis a karaktereknek kötelező ilyen elemekkel foglalkozni két kaland között, és ilyen hookokat szolgáltatni már karakterkészítés alkalmával, különben erősen megsínylik bizonyos tulajdonságaik. Vagy ha fantasy, akkor az Ironsworn is jó példa lehet, a szocializálódás később buffokat ad.

T10 @ 2018.12.14. 20:43

Nem szoktam "kalandot" mesélni. Egy csapat érdekes karakter hétköznapi és nem hétköznapi életét, annak kihívásait és eseményeit asszisztálom végig a meséimben. A "downtime" ebben az esetben a kevésbé intenzív szakaszokat jelentheti, ahol több a tere a karakterek szabad kezdeményezéseinek és döntéseinek.

Amikor egy eseménysor sodra elkapja a csapatot, az értelmezhető esetleg "kalandként".