Cthulhu @ 2019.03.29. 20:10

@kavarajavarava:

 

Egy kicsit még mindig homályos, de beleásom magam és szerintem menni fog. Köszönöm a tippet.

 

@Kaloz:

 

A SAGA System nem igazán futott be valami fényes karriert. Én is csak véletlenül találtam rá.

Kaloz @ 2019.03.29. 18:08

Ctulhu: Remélem sikerül rábeszélni legalább egyiküket. :)
Ehh. Tájékozatlan vagyok.

kavarajavarava @ 2019.03.28. 18:45
Egyrészt az egyik Sherlock játékban volt ilyen, de ott sokat segített a játék a gráf helyes megrajzolásában. (pl itt találsz róla képet: https://guides.gamepressure.com/sherlockholmesdevilsdaughter/guide.asp?ID=36531)
Másrészt ez egy olyan technika amit a nyomozós filmekben láthatunk. Egy nagy táblára felpakolt képek és szavak, az összefüggések pedig össze vannak kötve. (Igazából úgy néz ki mint egy dungeon térképe. Szobák és folyosók = nyomok és összefüggések)
Cthulhu @ 2019.03.28. 18:01

@Kaloz:

 

Jelenleg három olyan játékos is van a csapatban, akik simán meg tudnák írni magyarul - ha idejük és kedvük is engedi. A beszámoló végi sugallat igazából nekik szól. 

 

Geert játékosának végül mégsem jött be a Warhammer Fantasy, és egyéb problémái is akadtak, melyekre nem tudtunk megoldást találni, ezért kilépett. Mivel ekkor már Filip játékosa is jelezte, hogy egyre nehézkesebben fog ráérni, úgy döntöttünk, hogy új csapattagot keresünk: így jött Asgild.

 

DnD nem volt előtte. Dragonlance: Fifth Age-et játszottunk, amit a SAGA System hajt. Akartam is írni egy ismertetőt a rendszerről, mert tudomásom szerint az első tényleg full player facing rendszer. Vannak gyerekbetegségei, de szerintem mérföldkő volt a manapság népszerű PbtA rendszerek egyes elemeihez. Valószínűleg sosem lesz időm és elég motivációm rá...

 

@kavarajavarava:

 

Esetleg kifejtenéd bővebben ezt a dedukciós ábrát? Érdekesen hangzik, szívesen kipróbálnám, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy mit értesz alatta.

kavarajavarava @ 2019.03.28. 13:22
Wow! Micsoda epikus lezárás! Persze mondhatjuk, hogy megmenthették volna a várost a káosztól, de így mutatkozott meg igazán a tétje a dolognak. Nekem tökre bejön ez a befejezés. Valahogy nagyon nagy esélyt láttam egy hasonlóra, de nem gondkoltam, hogy egy bukás is lehet ennyire hősies. Én nagyon lágyszívű mesélő vagyok és nem szeretem, ha lezáratlan egy ülés, ezért biztos nem bírtam volna ilyen fegyelmezetten végigvinni.

Egyébként érdemes sok nyom esetén nem csak elmondatni, hanem dedukciós ábrát rajzoltatni, hogy látszódjanak az összefüggések. Csak egy ötlet, lehet, h az sem segít rajtuk.

Köszi a sok munkát! Várom a következőt :D (ha lesz)
Kaloz @ 2019.03.28. 12:07

Cthulhu: Én szívesen olvasnám. Győzz meg valakit! :)
Jól értem, hogy Geert játékosa nem karaktert cserélt, hanem kiszállt, és új játékos szállt be az új karakterrel?
Ha már DnD volt előtte, Eberron? A szabályrendszert ismeritek, a világ ami más. Nem fekete-fehér, hanem szürke, arcane-punk, és közepes szinten a karakterek már kezdenek tényezők lenni. Na jó, addig nem, magas szinten meg már a világot is befolyásolni tudják, nem tudom ez mennyire feküdne a csapatnak.

Cthulhu @ 2019.03.27. 23:39

@Petrus:

 

Ezek közül egy párat már ismertem és nem igazán nyerték el a tetszésemet (válogatós vagyok), de látok néhány számomra ismeretlen darabot (pl. Karma in the Dark) ami elsőre egész izgalmasnak tűnik. Köszönöm a linkeket.

 

@Nocturna:

 

Örülök ha tetszett és még jobban ha esetleg valami hasznosat is találtál benne. Ez volt a cél: pár perc szórakoztató olvasás és ha lehet tanács, vagy felhívás közös ötletelésre.

Nocturna @ 2019.03.27. 21:02
Cthulhu, köszi szépen ezeket az igényes játékbeszámolókat! Bár közel sem olvastam mind, és nem is szóltam hozzá (ez utóbbival szerintem elég sokan lehetünk), érdekesnek találtam a krónikát. Leginkább a "belső monológok" miatt.
galu22 @ 2019.03.27. 20:50

Nem hiszem, hogy a Technoir "találmánya" lenne ez, már a D&D-s időszak óta használt "hírszerző" taktika a gyanús alakok felbosszantása. :)


(OFF)Ha szigorúan nézzük már Sam Spade is ezt csinálta (1930), de biztos van korábbi példa is erre a nyomozási stílusra


Egyébként a Technoir olyan szempontból újdonság, hogy ez konkrétan játéktechnika szintjén is megjelenik. Van egy játékbeli fizetőeszköz, ami kezdetben a játékosoknál van.
HA eredményt akarnak, fel kell használni, és így átadják a mesélőnek. A mesélő ezáltal ki tudja osztani a pofonokat (mert nála van ez a fizetőeszköz, a játékosoknál pedig már nincs.)
Mikor a mesélő eleget szadizta a játékosokat, újra náluk van a zseton, hogy a begyűjtött infók alapján lezárják az ügyet.


(/OFF)
Petrus @ 2019.03.27. 20:26

(OFF)Igazából most egy Blades in the Dark > Cyberpunk konverzión dolgozom (amikor időm engedi), de ez most nagyon off lenne.(/OFF)

Mielőtt felesleges köröket futnál vele, van már egy pár (bár vszleg már megnézted ezeket is): Karma in the Dark (ez a legkomplexebb, legprofibb), Hack the Planet, In Which We Live and Breathe,, Runners in the Shadow, Replicant or Lesbian. Ha a PbtA-alapúak is számítanak, akkor még ezek is.

Elég, ha az alap "adventure loop"-ot adaptálod.
Karakterek általi nyomásgyakorlás -> válaszlépés (sokszor ütlegelés) az NPC-k részéről -> megoldás
(fontos, hogy nyomot rejthet az is, hogy ki reagál a provokációra és ki csap vissza)

Nem hiszem, hogy a Technoir "találmánya" lenne ez, már a D&D-s időszak óta használt "hírszerző" taktika a gyanús alakok felbosszantása. :)