Marcus @ 2019.04.04. 17:58
Köszönöm a válaszokat. Eddig is erősen szemeztem vele, de így szinte biztos a beszerzés (nem biztos, hogy a mostani Kickstarter-rel, de előbb-utóbb).
Noro @ 2019.04.04. 15:22

Kíváncsi vagyok, hogy akik mindkettővel játszottak, milyen különbségeket fedeznek fel az eredetihez képest, mármint konkrétan játék közben. Bár pár dolgot írtál erről már az első részben, de akár egy külön játékbeszámolót is szívesen olvasnék róla. És a fő kérdés: aki a Savage Rifts-cel játszott, az már nem tér vissza a régi rendszerhez?

 

Erre még talán korai lenne végleges választ adni. De ha sikerült átkonvertálnom az újba azokat a cuccokat, amikre szükségem van, akkor kicsit sem fogom visszasírni a régi játékmechanikát.

KLM @ 2019.04.04. 08:36

Marcus:

Kíváncsi vagyok, hogy akik mindkettővel játszottak, milyen különbségeket fedeznek fel az eredetihez képest, mármint konkrétan játék közben.

 

 

Sajnos még online sem sikerült játszanom a Savage Rifts-el, de igen megborogatták a "cuccok" erősségét - talán a jó öreg .50-es nehézgéppuska sikerült pld táposabbra ÉS könnyebbre, mint némely PA sínágyúja... 

...illetve a mindenféle járművek egymáshoz képest vett tápossága is sokat változott. 

 

 

Kedvenc példám az eredeti Rifts rendszerből:

 

Skillek rádiózásra: Radio: Basic, Radio: Scramblers: Basic, Radio: Scramblers: Advanced, Radio: Scramblers: Expert, Radio: Satellite Relay, Signal Codes. (Ez mág van TV-re Telefonra, de kb. ilyen az atlétika is.)

 

 

Ez maximum a - egyébként elég számos - kiegészítőkkel jöhet össze, különösen, ha a nem hivatalosak is szerepelnek, ráadásul a RUE (RIfts Ultimate Edition) már ezeket is felülírta.

 

 

slaGerzson @ 2019.04.04. 07:39
Köszi az ismertetőt! :)
Kilhalm @ 2019.04.04. 04:43

Ez az ismertető is jó lett.

 

(OFF)Remélem lassan a magyar köztudatban is elnyeri méltó helyét a játék és majd lehet hozzá játékosokat toborozni online. Vagy ne adj isten játékosként csatlakozni egy társasághoz. (/OFF)

 

 

Kíváncsi vagyok, hogy akik mindkettővel játszottak, milyen különbségeket fedeznek fel az eredetihez képest, mármint konkrétan játék közben. Bár pár dolgot írtál erről már az első részben, de akár egy külön játékbeszámolót is szívesen olvasnék róla. És a fő kérdés: aki a Savage Rifts-cel játszott, az már nem tér vissza a régi rendszerhez?

 

Kedvenc példám az eredeti Rifts rendszerből:

 

Skillek rádiózásra: Radio: Basic, Radio: Scramblers: Basic, Radio: Scramblers: Advanced, Radio: Scramblers: Expert, Radio: Satellite Relay, Signal Codes. (Ez mág van TV-re Telefonra, de kb. ilyen az atlétika is.)

 

SaWo: Knowledge (Electronics) a rádióhasználatra. Common Sense próba a kódokra olyan karakternek akinek ez releváns. Mondjuk egy katonai felderítő dobhat de egy városi patkány (city rat) esetében már csak a karakter előéletének ismseretében lehet indokolt a próba (pl. katonai múlt).

 

Diocletianus @ 2019.04.03. 20:51

Kösz az ismertetőt, Noro!

Petrus @ 2019.04.03. 20:20

Kíváncsi vagyok, hogy akik mindkettővel játszottak, milyen különbségeket fedeznek fel az eredetihez képest, mármint konkrétan játék közben. Bár pár dolgot írtál erről már az első részben, de akár egy külön játékbeszámolót is szívesen olvasnék róla. És a fő kérdés: aki a Savage Rifts-cel játszott, az már nem tér vissza a régi rendszerhez?

Nem összemérhető a kettő, mivel alma és körte esete. A régi rendszer elég rágós és makacs, nem véletlenül születtek hozzá konverziók (amiket Siembieda tűzzel-vassal írt még mindig). Az új nem váltja le a régit, hanem mellékszál, licencelt IP önálló átalakításokkal és újításokkal (mint pl. a kiberlovagok átalakítása, vagy a Tomorrow Legion), tehát a régi vonal továbbra is él (bár a Palladium már lassan két évtizede csak vergődik, nem tudnak lábra állni).
Ha a hangulatot nézzük, ez már ízlés kérdése. Nekem a SaWo változat jobban tetszik, mert vissza lett fogva kicsit, ugyanakkor túlságosan Észak-Amerika központú még, ami nekem sosem jött be annyira az eredetiben sem. Dél-Amerika, Európa+Oroszország, vagy Afrika jobb szerintem.

Biztosan nem térnék vissza a régi rendszerhez, ez 1000%.
Marcus @ 2019.04.03. 18:51
Kíváncsi vagyok, hogy akik mindkettővel játszottak, milyen különbségeket fedeznek fel az eredetihez képest, mármint konkrétan játék közben. Bár pár dolgot írtál erről már az első részben, de akár egy külön játékbeszámolót is szívesen olvasnék róla. És a fő kérdés: aki a Savage Rifts-cel játszott, az már nem tér vissza a régi rendszerhez?
Thirlen @ 2019.04.03. 14:17

 

Köszi az ismertetőt Noro, eddig mindkettő nagyon hasznos. Ezek alapján ez a jobban sikerült konverziók közt van. (pl. a Lankhmar/Solomon Kane nem lett jó)

(OFF)Solomon Kane-t mi imádtuk és rohadt jókat játszottunk vele. De nem vagyok valami nagy SW Expert. Nekünk bejött.(/OFF)

 

galu22 @ 2019.04.03. 13:15

Köszi az ismertetőt Noro, eddig mindkettő nagyon hasznos. Ezek alapján ez a jobban sikerült konverziók közt van. (pl. a Lankhmar/Solomon Kane nem lett jó)

 

 

folyamatos összevetés a régi rendszerrel, és az azon való fanyalgás pedig ezen felül elitista.

 

 

ilyen esetekben szerintem jó, hogy összahasonlítják a rendszereket, hogy aki gondolkodik rajta, el tudja dönteni vált-e.